Hi-End rør eller transistor? - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 76 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1504
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Spiller like bra som hva da?
    I forhold til en rørforsterker mtp. det som har med tilstedeværelse og musikalitet.
    Klart: en rørforsterker kan ikke rocke like bra som en transistorforsterker, men det er fordi den (transistoren (og ofte under 50K)) spiller på lag med rock. Forvrengte gitarer osv.

Newcomer RobertC sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    I forhold til en rørforsterker mtp. det som har med tilstedeværelse og musikalitet.
    Klart: en rørforsterker kan ikke rocke like bra som en transistorforsterker, men det er fordi den (transistoren (og ofte under 50K)) spiller på lag med rock. Forvrengte gitarer osv.
    Hææææ...? "Rocker"ikke rørforsterkere? Det er det værste jeg har hørt...
    Jeg mener det er motsatt...

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Men hva finnes av transistor forsterkere som er virkelige gode og som har en litt rørlyd aktig spillemåte, som ikke koster for mye?

Uten og gå for mye OT: Ec skal spille nogenlunde likt som rør, Abrahamsen og Ec skal være relativt like. Dermed kan kanskje Abrahamsen være noe!?

Merk: Dette er basert på hva jeg har lest meg til

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erys
    Jeg har for såvidt i en kombinasjon "hørt på og testet" en 5 - 7 forskjellige Kina rørforsterkere i tillegg til MA (bl.a. Ming, Spark, Cayin, AudioSpace).
    Til samme/tilsvarende pris (5-6.000,-) er det vel ingen? I utgangspunktet fordi MA blir "privatimport" direkte fra Hong Kong, og således "mangler" ihvertfall ett ledd som skal ha fortjeneste (men samtidig også et garanti-, service og supportansvar).
    Men om vi legger prislista opp til noenogtyve, som et par av disse andre fra Kina koster ut fra norsk forhandler - og forholder oss "KUN" til lydkvalitet, så er det ingen som når opp til MA.
    Cayin,tidligere spark er et tysk merke ikke kinesisk

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er "for mye" da - dvs. prislimit?
    Er f.eks. en brukt AW250 for dyrt? Du må jo da også ha en preamp i tillegg.
    Har pre-amp. Måtte jo ha fjernkontroll hehe..

Fant ut av det via MA-tråden. Sikkert vert for hardhent når eg har skiftet rør. Tviler på det har vert dårlig, men ikkje veit eg.
    Tingen er at eg loddet omigjen alle til smårøra, alle punkta som er i dei 4 sirklane på printbrettet under smårøra.
    Etterpå no vil eg IKKE bytte forsterker mer. :-D
    Det som skjedde no er at alt virker og lyden? Det vart mye mer dynamisk og mektig og det virker på meg, via lyden, som en mye dyrere forsterker, eg har no. Mulig det har vert litt dårlige loddinger da eg kjøpte den brukt, men kan og vere meg ved rørbytte. No vart alt så mye bedre

No skjønner eg virkelig dette med å samenligne den med langt dyrere forsterkere ja :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Uten og gå for mye OT: Ec skal spille nogenlunde likt som rør, Abrahamsen og Ec skal være relativt like. Dermed kan kanskje Abrahamsen være noe!?

Merk: Dette er basert på hva jeg har lest meg til
    Ja hørt det eg og. Har en arbeids-kompis som har Abrahamsen som han har hatt inne å oppgradert. Tenkte å ha meg en tur inn til han en dag dama hans er borte og det passer sånn.
    Men som du kan lese rett over her trur eg eneste no kan bli at eg kjøper heller en til MA :-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RobertC
    Hææææ...? "Rocker"ikke rørforsterkere? Det er det værste jeg har hørt...
    Jeg mener det er motsatt...
    Vel....
    Bruker rør selv og er glad i rock... Og godt fornøyd. Men, føler at det ikke vrenger like mye. Hvis du sjekker på forumet, vil du se at det er flere som føler det samme. Men, klart: Noen liker skikkelig "vreng" mens det er de som liker det litt "snilt"
    Skal man ha noe utbytte her så må man ha hypersensitive høyttalere.
    I mine ører er det lettere å få ett rockeoppsett til å låte bra enn ett jazzoppsett.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er det med Music Angel og dens eiere?

Det som slår meg er at det stadig kommer tilbakemeldinger fra eiere av Music Angel forsterkere om hvor fantastisk dette produktet er, og jeg tviler ikke på at du får mye god lyd for pengene. Allikevel er sammenligningsgrunnlaget til andre forsterkere heller vagt og det foreligger fint lite og ingen dokumentasjon på dette. Kun mer eller mindre (u)kvalifisert synsing. (Det er det forsåvidt de fleste av oss som holder på med).
    Hvorfor er det allikevel så ekstremt viktig for eiere av Music Angel å gjentatte ganger opplye oss vanntro som hverken har sett eller hørt «engelen» om hvor fantastisk den er. Det minner til tider om relgiøs fanatisme. Noe som allikevel er ganske morsomt hvis man følger med i Music Angel-tråden er hvor mye feil som er på denne forsterkeren. Jeg har ingen kunnskaper om elektronikk og lodding, noe som kommer helt klart frem i Music Angel-tråden at er nødvendig. Jeg vurderte lenge om dette kune være en forsterker som skulle få prøve seg hjemme hos meg, men at man i tillegg til forsterkeren må bruke 4-5000,- på nye rør og oppgraderinger/moddinger gjør at den faller utenfor mitt interesseområde. :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Cayin,tidligere spark er et tysk merke ikke kinesisk
    Og hvor har du det fra?
    Så vidt meg begjent så er de lagd i PingPong de også, men ja, Europadistributøren (og bortimot den eneste nettside som er å oppdrive) er tysk.
    Noen hevdet forøvrig også at AudioSpace og Spark/Cayin var "samme" fabrikat, hvilket også er feil, men AudioSpace også distribuert i Europa gjennom samme tyske distributør.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Det som slår meg er at det stadig kommer tilbakemeldinger fra eiere av Music Angel forsterkere om hvor fantastisk dette produktet er, og jeg tviler ikke på at du får mye god lyd for pengene. Allikevel er sammenligningsgrunnlaget til andre forsterkere heller vagt og det foreligger fint lite og ingen dokumentasjon på dette. Kun mer eller mindre (u)kvalifisert synsing. (Det er det forsåvidt de fleste av oss som holder på med).
    Hvorfor er det allikevel så ekstremt viktig for eiere av Music Angel å gjentatte ganger opplye oss vanntro som hverken har sett eller hørt «engelen» om hvor fantastisk den er. Det minner til tider om relgiøs fanatisme. Noe som allikevel er ganske morsomt hvis man følger med i Music Angel-tråden er hvor mye feil som er på denne forsterkeren. Jeg har ingen kunnskaper om elektronikk og lodding, noe som kommer helt klart frem i Music Angel-tråden at er nødvendig. Jeg vurderte lenge om dette kune være en forsterker som skulle få prøve seg hjemme hos meg, men at man i tillegg til forsterkeren må bruke 4-5000,- på nye rør og oppgraderinger/moddinger gjør at den faller utenfor mitt interesseområde. :neutral:
    Om eg må lodde litt (1 gang) for etter å ha betalt 3500 for 1 uke gammel eller 5000 for ny, så gjorde ikke det meg noe. Så om du ser på det som uaktuelt er jo helt ok. Ellers så nevner eg ofte kor bra den er ja, da eg oppdager mer og mer som virkelig er bra eller ettervert som eg kjem på å skrive det. Seff burde eg skrevet min meining og samlet alt i et innlegg så hadde du vertfall sluppet "maset" fra meg.
    Men du og andre står fritt å skryte over andre ting, det vil ikke plage meg. ;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om eg må lodde litt (1 gang) for etter å ha betalt 3500 for 1 uke gammel eller 5000 for ny, så er det helt i orden når eg da kan spare minst 20.000..så får eg heller vere dum i ditt hode.
    Jeg leste innlegget til DiFontaine tre/3 ganger uten at jeg kan se at han påstår at du/andre MA tilhengere at dere er dum i hans hode. Derimot fordummer ditt innlegg diskusjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine

Vel det er vel noe psykologisk da. Har man betalt så lite som høres bra ut tror man vel egentlig ikke det er helt sant ( there is no such thing as a free lunch osv ) men når mange tror nok sammen blir det jo en sannhet ( ref religion )

Men altså Kjell B versjonen av Ma til ca 8 - 10 000 avhengig av hvor mange rørsett du skal ha er helt ok den. Men det er mange mange andre rørforsterkere som er minst like bra og bedre.

Det er jo også hevdet fra flere at alle andre forsterker har billige pc komponenter osv. Det er i hvertfall tilfelle for MA den er dårlig kablet, dårlige komponenter og printkort av varierende kvalitet. Dette gjør jo at folk må justere og lodde selv når det ikke finnes en importør som tar garantiansvar.

Men som sagt en glimrende rimelig ingangsbilett i rørverdenen, noe sikkert mange andre av de kinesiske også er.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hvor har du det fra?
    Så vidt meg begjent så er de lagd i PingPong de også, men ja, Europadistributøren (og bortimot den eneste nettside som er å oppdrive) er tysk.
    Noen hevdet forøvrig også at AudioSpace og Spark/Cayin var "samme" fabrikat, hvilket også er feil, men AudioSpace også distribuert i Europa gjennom samme tyske distributør.
    det har jeg fra cayin selv og den norske forhandleren,ja som det meste annet produsert i kina men merket er tysk men det er mulig cayin selv samt den norske leverandøren tar feil!!!
    nb! om det hadde hvert et kinesisk merke så hadde ikke det gjort noe da jeg har hatt kinesiske merker før som er highend til spottpris!

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Jeg leste innlegget til DiFontaine tre/3 ganger uten at jeg kan se at han påstår at du/andre MA tilhengere at dere er dum i hans hode. Derimot fordummer ditt innlegg diskusjonen.
    Ja, dumt ordlagt av meg. Men er redigert no.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en beskrivelse fra erfarne folk på lyden (ikke nødvendigvis målbare) fra rør og transistor forsterkere?

Ka er lydmessig svakheter og + på følgende, vis begge har en solid strømforsyning?
    Og kan helst utdype svara.

-Rør

-Transistor

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få en beskrivelse fra erfarne folk på lyden (ikke nødvendigvis målbare) fra rør og transistor forsterkere?

Ka er lydmessig svakheter og + på følgende, vis begge har en solid strømforsyning?

-Rør

-Transistor
    kan bare si hva jeg selv har testet ut gjennom noen år og det er at de rørforsterkerne jeg selv har testet på mine høytalere kontra de transene jeg har testet så låter rør bedre på alle måter men det er min mening og hva jeg selv har testet på mine høytalere...
    har også hørt et par "dyre" rør/horn anlegg og det er det råeste jeg har hørt sammenlignet med store dyre høytalere med store dyre transer men disse anleggene er jo hørt hjemme hos folk og på messer osv så det blir vel litt feil når alle anleggene ikke er testet i samme lokale!!!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Så en rørforsterker (uansett pris) spiller bedre enn enhver transistorforsterker under 50,000. Det er f.eks ingen transistorforsterkere under 50,000 som spiller bedre enn MA som koster 5000. Det er det du mener?
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    det har jeg fra cayin selv og den norske forhandleren,ja som det meste annet produsert i kina men merket er tysk men det er mulig cayin selv samt den norske leverandøren tar feil!!!
    nb! om det hadde hvert et kinesisk merke så hadde ikke det gjort noe da jeg har hatt kinesiske merker før som er highend til spottpris!
    Editerer litt på innlegget for å gjøre det litt mer presist.
    Ja, da tror jeg faktisk at NAT og Cayin i Tyskland bør "ordlegge" seg på nytt.

Hos det kinesiske selskapet Zhuhai Spark Electronic Equipment LTD, så fremgår det at de eier bl.a. Spark Audio og Cayin. Spark utvikler, designer og produserer audioproduktene. Slik jeg tyder det så er det multikonsernet Catic Enterprise Group (kinesisk) som igjen eier dette selskapet. Dette fremgår også fra Interceptor (som er den skandinaviske agenten for Cayin).
    Mulig tyskerne er inne med eierinteresser, styrer produktutvikling osv.

Looks like a dog, barks like a dog, bites like a dog, wag like a dog = seems like a dog to me!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da tror jeg faktisk at NAT og Cayin i Tyskland bør "ordlegge seg på nytt.

Det er vel slik at Spark, som er et datterselskap av kinesiske Catic Enterprise Group, eier bl.a. Cayin
    Så - eies av kinesere (kanskje tyskere har noen eierinteressere) - og bygges i kina = må bli kinesisk for meg.
    greit at du ryddet opp i dette da,håper du informerer cayin om dette da de tydligvis ikke vet dette selv men samme for meg hehe

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Rør

-Transistor
    Hæææææaaaaa????????

Side 30 av 76 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •