Hi-End rør eller transistor? - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 76 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1504
    Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eg lurer litt på om det finnes noen gode rørforsterkere som er god del kraftigere en MA? til en fornuftig lav pris?

Mine Triangle Altea EX spiller bra med MA, men det er tøffere/større tyngde med Onkyoèn (nesten dobbelt med watt) selv om kvaliteten ikke er like bra.

Kanskje dere har noen anbefalinger på begge sider(transistor og rør) som ikke koster så masse?
    (Eg er kresen på lydkvalitet 8) )

Eller er det bedre å satse på en forsterker til, eller en aktiv sub?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    men skal være enig i at jeg har hørt transistorer som låter helt sinnsykt bra men til mine høytalere og smak,utseende så synes jeg rør låter bra!...
    LaScala har aldri fungert på stramme, nøytrale forsterkere. De fungerer ikke noe bedre på en stram, nøytral rørforsterker. Din konklusjon er logisk mtp match, men jeg synes (fortsatt) det blir feil å dømme forsterkere ut i fra hva de passer sammen med av høyttalere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovemusikk
    Eg lurer litt på om det finnes noen gode rørforsterkere som er god del kraftigere en MA? til en fornuftig lav pris?

Mine Triangle Altea EX spiller bra med MA, men det er tøffere/større tyngde med Onkyoèn (nesten dobbelt med watt) selv om kvaliteten ikke er like bra.

Kanskje dere har noen anbefalinger på begge sider(transistor og rør) som ikke koster så masse?
    (Eg er kresen på lydkvalitet 8) )

Eller er det bedre å satse på en forsterker til, eller en aktiv sub?
    Det er mellomtoneelementet i de høyttalerne som gjør at de passer bedre med en effektsvak røramp. Du kan jo evt prøve å biampe.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er mellomtoneelementet i de høyttalerne som gjør at de passer bedre med en effektsvak røramp. Du kan jo evt prøve å biampe.
    Jo takk, skal prøve det, må berre kjøpe et sett ledninger til. :-)

Har du eller andre noen forslag ellers for å få litt meir "tyngde" i lyden, bytte til Klipsch? blir i såfall ikke før til sommeren, men så står det på kvaliteten på lyden utav høyttalerne og..ikke lett dette for meg. Eg sliiiiiite!!!!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    LaScala har aldri fungert på stramme, nøytrale forsterkere. De fungerer ikke noe bedre på en stram, nøytral rørforsterker. Din konklusjon er logisk mtp match, men jeg synes (fortsatt) det blir feil å dømme forsterkere ut i fra hva de passer sammen med av høyttalere.
    hva mener du med den siste setningen???

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker blir ikke verken dårlig eller bra i kraft av at den passer til LaScala. Den blir heller ikke dårlig eller bra i kraft av at den passer til en ADAM. Imidlertid vil neppe en og samme forsterker fungere særlig bra på begge.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei rør..
    Ka som gjer at når en "dunker" neglen på fingeren borti di smårøra så hører en det i venstre høytaller?
    Se da e noke gale..så eg kan kjøpe en transistor atte

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei rør..
    Ka som gjer at når en "dunker" neglen på fingeren borti di smårøra så hører en det i venstre høytaller?
    Er det samme i høyre høytaler, om du dunker på røret ?Høyre selvfølgelig
    Rør er ganske nervøse greier når de er varme.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lei rør..
    Defekt /mikrofonisk rør? Prøv i MA-tråden. Du har jo vært innom der tidligere også.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Er det samme i høyre høytaler, om du dunker på røret ?Høyre selvfølgelig
    Rør er ganske nervøse greier når de er varme.....
    Bare utrulig lite i høyre..kun venstre sånn sett..
    Gjelder alle smårøra uansett hva eg knipser på.
    Kan virke som dårlig kontakt en plass. Har sjekket gjordingskruen inni og kontaktene oppi sokklene, det er ok.

Ja får prøve i rette tråden. Og der fikk eg hjelp, så alt er no, ok :-)

Men hva finnes av transistor forsterkere som er virkelige gode og som har en litt rørlyd aktig spillemåte, som ikke koster for mye?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men hva finnes av transistor forsterkere som er virkelige gode og som har en litt rørlyd aktig spillemåte, som ikke koster for mye?
    Hva er "for mye" da - dvs. prislimit?
    Er f.eks. en brukt AW250 for dyrt? Du må jo da også ha en preamp i tillegg.

Intermediate Eleanor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som stadig slår meg er at dei fleste tester blir merker med diverse priser testet mot hverandre. Det er veldig dumt syns eg.
    F.eks rør og transistor forsterkere, 5-7 stk med en pris fra 7000 -17000.

Ja i huleste er vitsen med den testen når den ene koster over det dobbelte?

Er det noen her som kan svare litt på hvorfor bladene gjer sånt?
    Er jo nesten ingen vits å få en liten sti på veien utfra dette.

Selv synes jeg det er veldig interessant hvis en billig forsterker klarer å lydmessig yte bedre og vinne tester der den ytelsesmessig slår mye dyrere konstruksjoner.

Ellers er det kanskje litt rart at nettop du stusser på dette....
    Hvor mange ganger har f.eks ikke MA blitt sammenlignet med dyrere konstruksjoner, slik som MC, osv av deg selv,, og der MA hele tiden går av med seieren....?

Mulig jeg missforstår det du spør om Lovemusikk..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eleanor

Selv synes jeg det er veldig interessant hvis en billig forsterker klarer å lydmessig yte bedre og vinne tester der den ytelsesmessig slår mye dyrere konstruksjoner.

Ellers er det kanskje litt rart at nettop du stusser på dette....
    Hvor mange ganger har f.eks ikke MA blitt sammenlignet med dyrere konstruksjoner, slik som MC, osv av deg selv,, og der MA hele tiden går av med seieren....?

Mulig jeg missforstår det du spør om Lovemusikk..
    Vis meg en test der MA seirer over MC. Hvis det finnes en test av MA i det hele tatt da.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Vis meg en test der MA seirer over MC. Hvis det finnes en test av MA i det hele tatt da.
    Hei Hornman, her tror jeg du misforstår det jeg prøvde å få frem.

Les litt av innleggene til Lovemusikk i f.eks denne tråden, samt andre innlegg der han har testet MC så skjønner du kanskje litt mer av hva jeg ville frem til.

Synes derfor det er litt rart at han synes det er rart at enkelte tester inneholder rør og transistor forsterkere med stor prisvariasjon....

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Hornman, her tror jeg du misforstår det jeg prøvde å få frem.

Les litt av innleggene til Lovemusikk i f.eks denne tråden, samt andre innlegg der han har testet MC så skjønner du kanskje litt mer av hva jeg ville frem til.

Synes derfor det er litt rart at han synes det er rart at enkelte tester inneholder rør og transistor forsterkere med stor prisvariasjon....
    1: eg sier ikke MA er best, berre at det er skjelden vare i denne prisklassen (5000,-) Den er og glimrende til pris.

2: Skal eg skifte den ut blir max prisen tja..vanskelig å sei. (men liker lyden i Electrocompaniet blant annet)

3: I tester som samenligner 5-7 produkter liker ikke eg at dei blir testet mot hverandre vis dei koster fra 5000,- til 35.000,- skjønner? Nei, sikkert ikke..
    Vis en skal skille lyden fra dei i forhold til hva en får for penger så er det ikke lett å lete i jungelen, når f.eks en til 3000,- kan få topp karakter, mens en som koster 50.000,- får dårligere karakter men seff er himmelhøyt bedre.
    Så ja vet dei setter karakterer i fårhold til pris, men det er vanskligare å få oversikten over. Tror noen skjønner no, hva eg mener.
    Men, det er artig vis en tester gode mot dyrere, men ikke når en tester masse mothverandre. Bedre også med 100 poeng karakterer, da dei skiller mer, men det er min mening.

Vises til tester av meg? Har ikke gjort noen tester eg, berre skrevet om ting eg har hørt, f.eks på en butikk vi (kunder) fikk teste noen forskjellige forsterkere og sånne ting. Sikter du til mine uttalelser om Classe, så er det enten dårlig eller butikken som ikke har peiling, men dei har ikke gitt meg noe, men må sei også at det er masse eg ikkje har hørt endå.
    Men tilbake til MA, så mener eg forsatt at den er glimrende til pris, soper alt annet under matten i samme prisklasse.

Og når det gjelder McIntosh 7000, så er det vel ikke min feil at elementa stod i mittstilling og blafret eller? Jo, kanskje vis en ikke kan spille ca halv 11 på den for høyttalerne var for små. (Triangle Antal EX)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1: eg sier ikke MA er best, berre at det er skjelden vare i denne prisklassen (5000,-) Den er og glimrende til pris.

2: Skal eg skifte den ut blir max prisen tja..vanskelig å sei. (men liker lyden i Electrocompaniet blant annet)

3: I tester som samenligner 5-7 produkter liker ikke eg at dei blir testet mot hverandre vis dei koster fra 5000,- til 35.000,- skjønner? Nei, sikkert ikke..
    Vis en skal skille lyden fra dei i forhold til hva en får for penger så er det ikke lett å lete i jungelen, når f.eks en til 3000,- kan få topp karakter, mens en som koster 50.000,- får dårligere karakter men seff er himmelhøyt bedre.
    Så ja vet dei setter karakterer i fårhold til pris, men det er vanskligare å få oversikten over. Tror noen skjønner no, hva eg mener.
    Men, det er artig vis en tester gode mot dyrere, men ikke når en tester masse mothverandre. Bedre også med 100 poeng karakterer, da dei skiller mer, men det er min mening.

Vises til tester av meg? Har ikke gjort noen tester eg, berre skrevet om ting eg har hørt, f.eks på en butikk vi (kunder) fikk teste noen forskjellige forsterkere og sånne ting. Sikter du til mine uttalelser om Classe, så er det enten dårlig eller butikken som ikke har peiling, men dei har ikke gitt meg noe, men må sei også at det er masse eg ikkje har hørt endå.
    Men tilbake til MA, så mener eg forsatt at den er glimrende til pris, soper alt annet under matten i samme prisklasse.

Og når det gjelder McIntosh 7000, så er det vel ikke min feil at elementa stod i mittstilling og blafret eller? Jo, kanskje vis en ikke kan spille ca halv 11 på den for høyttalerne var for små. (Triangle Antal EX)
    Enig i at lyden i MA er veldig bra til prisen men seriøst har du hørt mange andre kinaforsterkere til samme pris ?.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    714
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gå så mye videre i gammle tråder osv, men har litt problemer med å skjønne det du egentlig mener.

Ta f.eks den logiske sluttningen av det du angir i
    "1: eg sier ikke MA er best, berre at det er skjelden vare i denne prisklassen (5000,-) Den er og glimrende til pris."
    hvis man så i neste øyeblikk i div hifi blader ikke vil ha sammenlignet billige og litt dyrere produkter i samme test.

Er ellers enig i at skalen for div tester er litt grov og lite inndelt. Synes f.eks tester som angir delpoengsummer slik at man kan se litt på scoren/egenskapene i de kriteriene man selv holder høyest, ofte er lettere å lese noe nyttig info fra.
    Kanskje ikke like lett å gjøre for forsterkere som for f.eks BD spillere og Projectorer osv, men like fullt noe som gjør at salgsprisen kanskje kan settes i mer riktig perspektiv.

Ellers i alle tester man leser, må man til slutt teste selv om man er enig med testeren for det produktet man velger. For Audio forsterkere, er vel Matching med høytalerne/lytterom og resten av oppsettet man skal bruke, samt hva slags lydsignatur og spillestil man ønsker, faktorer man ikke uten videre kan lese seg til i en test.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke gå så mye videre i gammle tråder osv, men har litt problemer med å skjønne det du egentlig mener.

Ta f.eks den logiske sluttningen av det du angir i hvis man så i neste øyeblikk i div hifi blader ikke vil ha sammenlignet billige og litt dyrere produkter i samme test.

Er ellers enig i at skalen for div tester er litt grov og lite inndelt. Synes f.eks tester som angir delpoengsummer slik at man kan se litt på scoren/egenskapene i de kriteriene man selv holder høyest, ofte er lettere å lese noe nyttig info fra.
    Kanskje ikke like lett å gjøre for forsterkere som for f.eks BD spillere og Projectorer osv, men like fullt noe som gjør at salgsprisen kanskje kan settes i mer riktig perspektiv.

Ellers i alle tester man leser, må man til slutt teste selv om man er enig med testeren for det produktet man velger. For Audio forsterkere, er vel Matching med høytalerne/lytterom og resten av oppsettet man skal bruke, samt hva slags lydsignatur og spillestil man ønsker, faktorer man ikke uten videre kan lese seg til i en test.
    enig..ville berre frem til at dei tester en skal skille hva som utmerker seg blant f.eks budsjett anlegga, så er det lite vits å teste mot andre i en høyere klasse, da folk er intressert i denne klassen testen opprinnelig var ment for.
    Ellers er det GØY når billigt blir testet mot dyrt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at lyden i MA er veldig bra til prisen men seriøst har du hørt mange andre kinaforsterkere til samme pris ?.
    Nei, ikke "kina" forsterkere.
    Så eg veit ikkje hva som sjuler seg av skatter.. berre å komme med link til flere :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    607
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for såvidt i en kombinasjon "hørt på og testet" en 5 - 7 forskjellige Kina rørforsterkere i tillegg til MA (bl.a. Ming, Spark, Cayin, AudioSpace).
    Til samme/tilsvarende pris (5-6.000,-) er det vel ingen? I utgangspunktet fordi MA blir "privatimport" direkte fra Hong Kong, og således "mangler" ihvertfall ett ledd som skal ha fortjeneste (men samtidig også et garanti-, service og supportansvar).
    Men om vi legger prislista opp til noenogtyve, som et par av disse andre fra Kina koster ut fra norsk forhandler - og forholder oss "KUN" til lydkvalitet, så er det ingen som når opp til MA.

Side 29 av 76 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •