Trenger hjelp til valg av surroundreciever.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av surroundreciever.

Hei, Jeg har til nå bare hatt et par stereoanlegg og med HTPC og blu-ray i stua er det fristende å kjøpe en reciever for å få HD-lyd.

Jeg har et par Patos lyric 301, Patos basic 110 MK2 og en Patos basic 210c MK2 som jeg ønsker å bruke. Sub er jeg usikker på om jeg får råd til med det første.

Nå har jeg lest om forskjellige recievere, og klarer ikke komme til en konklusjon for hva som vil passe meg og lommeboka best.

Dette er de mest aktuelle kandidatene. Jeg heller mest mot Onkyo etter å ha lest testen hos Lyd og bilde. Hva tror dere er det beste valget?

Yamaha RX-V663
    Onkyo TX-SR606
    Denon AVR-1909

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Det er veldig mange som skryter av Yamaha rx-v663. Har selv testet rx-v661 for en stund siden. Den overbeviste meg. Har planer om å bestille en rx-v663 i løpet av noen dager :-D

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den får gode skussmål. Den har pre-out, men jeg tror ikke jeg har bruk for det. Kan jeg eventuelt koble til NAD C370 på yamaha 663 for mer effekt? Onkyo får skryt for å være god på musikk.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *kremt*

Nå har jeg kikket på recivere og jeg har blitt fristet til å gå for en litt dyrere en. Det er ille når oppgraderingssyken begynner før man i det hele tatt har kjøpt noe. :-D

Jeg har kikket på Pioneer LX51 og Yamaha V1900. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Må en tur rundt på elkjøp og expert for å kikke og høre på de to modellene hvis de finnes i butikken.

Jeg har lest testene av disse reciverne hos Lyd & bilde flere ganger. Musikk og kraft er jo Pioneers fordel og Yamaha har mulighet for flere soner og presence. Usikker på om jeg har bruk for soner og presence. Ellers synes jeg testen av Yamaha v1900 ikke er like informativ som den av LX 51. Derfor heller jeg nok mer i LX 51s favør.

Er det noen grunner til å velge den ene fremfor den andre?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian216
    *kremt*

Nå har jeg kikket på recivere og jeg har blitt fristet til å gå for en litt dyrere en. Det er ille når oppgraderingssyken begynner før man i det hele tatt har kjøpt noe. :-D

Jeg har kikket på Pioneer LX51 og Yamaha V1900. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Må en tur rundt på elkjøp og expert for å kikke og høre på de to modellene hvis de finnes i butikken.

Jeg har lest testene av disse reciverne hos Lyd & bilde flere ganger. Musikk og kraft er jo Pioneers fordel og Yamaha har mulighet for flere soner og presence. Usikker på om jeg har bruk for soner og presence. Ellers synes jeg testen av Yamaha v1900 ikke er like informativ som den av LX 51. Derfor heller jeg nok mer i LX 51s favør.

Er det noen grunner til å velge den ene fremfor den andre?
    Hei! Lx 51 har også mulighet for sone 2 da! Jeg har hatt min et par måneder nå,og er veldig fornøyd! Stemmene er veldig klare og fine både på musikk og film! Det var to ting som avgjorde for meg,og det var musikkegenskapene,og design! Tenkte som så¨at når den er råbra på musikk,så må den vel klare å gjengi en film på en ganske god måte også Så den kan anbefales fra min side hvertfall!
    Men tror nok du blir kjempefornøyd uansett hva du velger!
    Lykke til!!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt Patos lyric kan anbefale Sony som receiver. De er veldig nøytrale i klang karakteren og vil matche patos perfekt.

AVshop.no / SONY STR-DA2400ES Black 7.1 Receiver

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Hei! Lx 51 har også mulighet for sone 2 da! Jeg har hatt min et par måneder nå,og er veldig fornøyd! Stemmene er veldig klare og fine både på musikk og film! Det var to ting som avgjorde for meg,og det var musikkegenskapene,og design! Tenkte som så¨at når den er råbra på musikk,så må den vel klare å gjengi en film på en ganske god måte også Så den kan anbefales fra min side hvertfall!
    Men tror nok du blir kjempefornøyd uansett hva du velger!
    Lykke til!!
    Hva er poenget med flere soner?

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Har selv hatt Patos lyric kan anbefale Sony som receiver. De er veldig nøytrale i klang karakteren og vil matche patos perfekt.

AVshop.no / SONY STR-DA2400ES Black 7.1 Receiver
    Takk for tipset. Skal kikke på den

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med flere soner er at du kan sette opp høyttalere i ett annet rom enn der forsterkeren står. Ofte er forsterkere med flere soner levert med 2 fjernkontrollere slik at du kan bruke den andre på zone 2.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha er en svært god match til Patos Lyric 402. Jeg har hørt disse høyttalerene med både RX-V450 og RX-V1900. Sistnevnte er klart å foretrekke.

Yamaha og Patos passer bra sammen. Hva lyd og bilde, eller andre, skriver om Onkyo og andre receivere som de har testet mot andre høyttalere har ikke nødvendigvis noe å bety for hvordan det spiller med Patos...

Det koker ned til det vanlige. Har du mulighet så lån med deg hjem og prøv selv. Det er dine ører som skal tilfredsstilles

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte på LX71 med et par KEF IQ70(?) i dag og jeg likte virkelig det jeg hørte. Det er første gang jeg hører KEF. Har KEF en varm tone? Det virket som en god kominasjon med Pioneer. Jeg tror at Pioneer kan passe til mine høyttalere. Jeg har rett og slett ikke råd til å låne med en LX71 hjem og LX51 var ikke på lager.

Har sendt en forespørsel om pris på LX70 hos et par nettbutikker, så jeg får se hva det kommer ut av det.

Jeg har ikke utelukket Yamaha v1900 enda, men fant ikke den i noen butikker.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For en gangs skyld seiret fornuften. Jeg kjøpte en Pioneer vsx1018 hos expert. Ingen hadde LX51 eller 70 på lager.

Det første som slo meg ved musikklytting er at lyden er luftigere og mer åpen enn på NAD C370.

Takk for alle tips

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •