HD lyd ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: HD lyd ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool HD lyd ?

Beste løsning uten full HD receiver?
    JEg har en Denon 3806 receiver og vil oppgradere med Blu-Ray spiller. JEg har tenkt å bruke 3806'ern en stund til, men er usikker på beste oppkopling og mest anvendbare BD spiller.
    Prøvde en Pioneer BDP 51FD, men fikk ikke helt dette til. BIldet ble supert, men vet egentlig ikke hvordan lyden ble.....(hvordan høres HD lyd ut...?). KJører sammenmed en Infocus 5700 (eldre proj. men tar 1080i og blir faktisk bra på 1,2x2,1m lerret....!)
    Hvordan anbefales det å kople opp optimalt mot 3806'ern?
    Prøvde analog 7.1 oppkopling med PCM fra Pioneer'en men fikk ikke noe ut av det. Bedre med oppkopling via HDMI inngangen og HDMI auto innstilt på Pioneer'en. Da går 3806 på DoolbyDigital ProLogic +II og signalet "sauses" vel sammen og fordeles?
    Men er det mujlig å få ut tilnærmet HD lyd via analog 7.1 oppkopling?

Håper ikke dette er for "idiotisk" for de proffe - men håper på svar fra en da jeg antar det er flere enn meg som lurer på hvordan vi best kan oppgradere til BD spillere med "gamle" receivere på bete måte.
    PS - leverte Pioneer'en tilbake (Elkjøp er bra der...unnskyld til Hi-Fi klubben...!) da den ikke tar profil 2.0 og ikke konverterer DTS

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vel kjøre HDMI og få nytte av HD-lyden. Tror du må bruke LPCM i såfall, uten at jeg kan garantere dette. Har bare lest om dette, ikke testet selv.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk HDMI ja, Denon settes til PCM Multichannel inn og BD spiller til PCM. Da får du HD lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Er det kraft nok i 3806'ern til å drive høytalerne ved Multichannel inngang? Synes det ble pinglete lyd..! Kjører front, senter, sub, doble side og doble bak med Ikon 7.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, Ikon fortjener mye mere futt enn hva 3806 kan levere, vil være en god innvistering lydmessig å satse på ihvertfall effektforsterker til frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Nei, Ikon fortjener mye mere futt enn hva 3806 kan levere, vil være en god innvistering lydmessig å satse på ihvertfall effektforsterker til frontene.
    Takk for svar. Interessant! Har du peil på investeringsnivåer for brukbar forsterkerløsning?
    Hvorfor bare frontene? Mister jeg ikke litt sorroundeffekt da?
    PS - har vurdert overgang til nye Denon 2809, men dropper dette hvis effektforsterkning kan gjøre nytte på lyden til en fornuftig pris...!

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste er selvfølgelig eksta effekt på alle kanalene, men det er frontene som krever mest. Søk litt rundt på forumet på Ikon, så er det nok en del info hva folk bruker og anbefaller.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •