Forslag til Surroundreceiver - ~7000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Forslag til Surroundreceiver - ~7000,-

Hei

Jeg har funnet ut at jeg skal bytte ut min nåværende Cambridge 340r da jeg har utvidet mine behov/krav en del. Det jeg er på jakt etter er en receiver som kan gjøre følgende:

- Analog -> HDMI konvertering (video)

Også vil jeg ha mulighet til å koble til følgende komponenter, samt muligheten til å veksle mellom dem på en enkel måte.

Video + Lyd

Inn:
    - XBOX 360 - Component + eventuelt SPDIF lyd
    - Wii - Component
    - Playstation 2 - Composite
    - PC - HDMI + Coax for lyd
    - RiksTV - HDMI

Ut:
    - TV - HDMI

Lyd

Inn:
    - iPod - Rød+Hvit RCA
    - TV - SPDIF

Ut:
    - PC - Coax

Høyttalere

- Dali Concept 6 x2
    - Dali Concept 1 x2
    - Dali Concept Center
    - Subwoofer

Jeg håper ikke dette ble alt for uforståelig. Poenget er at jeg vil ha alt av video (analog+digital) fra receiver -> TV med én HDMI kabel, samt at den må klare å transportere all lyd (analog+digital) til PC via en digital kabel.

Jeg vil helst handle hos Hi-Fi klubben da jeg har handlet alt annet der, men kan strekke meg om nødvendig. Så langt har jeg sett litt på Denon AVR 2309. Men jeg er ikke sikker på at den kan alt dette?

Eventuelt andre forslag? Må jeg mer opp i pris om jeg skal få til dette? Kan legge til at jeg ikke er så alt for dreven når det kommer til Hi-Fi produkter!

På forhånd takk,
    mvh Patrick

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at i disse tider skal det ikke være umulig å prute pioneer lx51 nedi rundt 7500kr.

Lydogbilde testet denne for ikke så lenge siden og var godt fornøyd.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noe forslag til receiver, men fikk bare litt vondt inni meg av

Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    - Playstation 2 - Composite
    Anbefaler en slik:

DealExtreme: $6.95 Component AV Cable for PS3

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter den Pogwaq.

Pioneer er også et bra forslag, men kan alltids slenge inn Yamaha 663, litt rimeliger også, og tror den skal dekke dine behov.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Har ikke noe forslag til receiver, men fikk bare litt vondt inni meg av

Anbefaler en slik:

DealExtreme: $6.95 Component AV Cable for PS3

Hehe, jeg vet. Har sett etter en slik, men aldri fått tak i noe i norge. Også har jeg vurdert og heller oppgradere til PS3. Så, det får la gå enn så lenge.

Men dere utelukker Denon'n eller? De på HiFi-klubben hadde bare godt å si om den.

Har lyst til å skaffe meg noe ordentlig som jeg kan bygge på senere. Gidder ikke å kjøpe en ny en bare for å få flere utganger.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at Denon AVR 2309 har gått opp 1000 spenn siden i går... Den har kostet 6.999 de siste 2 månedene!

Hvordan kan de gjøre noe slikt bare over natten... Latterlig.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du får den garantert ned i 7000kr igjen vist du forteller dem det som har skjedd... På HI-FI klubben tror jeg det er det beste valget til 7000kr ja....

Men kunne du gått en annen plass hadde jeg helt klart gått for en ny yamaha:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan varmt anbefale deg Yamaha.Kontakt x3mhc her på forumet.Han har en kundeservice ingen kommer i nærheten av + latterlig gode priser.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som anbefaler andre receivere, hva er det som er bedre med disse modellene enn Denonen? Skulle gjerne likt å vite litt mer om hvorfor modellene dere anbefaler er bedre.

Grunnen til at jeg holder meg litt igjen på Denonen er at jeg har handlet absolutt alt annet hos HiFi klubben og har så langt vært veldig fornøyd med det jeg har fått. Så jeg ønsker helst å fortsette med dette.

Har Denonen noen mangler som de andre modellene har? Og kan dere bekrefte at de modellene dere har anbefalt dekker alt jeg nevnte i den første posten?

mvh Patrick

edit: En annen ting; har disse modellene en slik sak som kalibrerer timings/delay på høyttalerne? Er ikke helt sikker på hva dette heter, men jeg fikk høre et sted at dette var et must for å få en ordentlig surround opplevelse og at det kan være et h*lvete og kalibrere manuelt. Og da spesielt for en som ikke er spesielt kyndig når det kommer til slikt.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øyeblikket er yamaha 661 og 1900 di JEG mener gir best for penga! Veldig god auto kalibrering og en fantastisk lyd kvalitet! Men det er meg, andre synes kanskje pioneer er best.

Hvor bor du? kanskje du skulle tatt deg en tur rundt og lyttet? Di fleste store byer har fått et veldig godt utvalg av hifi butikker

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor ikke så langt unna Oslo, men saken er den at jeg tviler på om jeg hører så mye forskjell, og jeg må jo uansett ha mine egne høyttalere. Skal jeg komme å be dem hooke opp Dali'ene mine i halve byen da eller ?

Helt ærlig så tror jeg en hver receiver i 7-8 tusen klassen vil tilfredsstille mine lydbehov mer enn nok. Så alt i alt er jeg nok mest opptatt av at den skal tilfredsstille kravene jeg nevnte i 1. post, samt at den har en slik kalibrator for delay osv. Har den du anbefalte dette? Kanskje det er dette du mener med auto kalibrering?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor ikke så langt unna Oslo, men saken er den at jeg tviler på om jeg hører så mye forskjell, og jeg må jo uansett ha mine egne høyttalere. Skal jeg komme å be dem hooke opp Dali'ene mine i halve byen da eller ?

Helt ærlig så tror jeg en hver receiver i 7-8 tusen klassen vil tilfredsstille mine lydbehov mer enn nok. Så alt i alt er jeg nok mest opptatt av at den skal tilfredsstille kravene jeg nevnte i 1. post, samt at den har en slik kalibrator for delay osv. Har den du anbefalte dette? Kanskje det er dette du mener med auto kalibrering?

Ikke glem att matching av reciver og høgtalere er VELDIG viktig Har ikke hørt høgtalerne du har, men kjøper du en reciver som har en lydsignatur som ikke "passer" dine høgtalere kann du fort bli skuffet over resultatet. (varm eller nøytral lyd o.s.v) Sikkert mange gode forslag her og forslagene er sikkert gitt med tanke på matching til høgtalerne dine, men det er din smak som teller til slutt og kansje derfor lurt å skrive litt om hvordan du vill att høgtalerne dine skall spille Kansje det er noe du savner med den reciveren du har nå? Ønsker du strammere bass, fyldigere bass, mer open detaljert mellomtone, luftigere dskant o.s.v. Kansje du liker lyden reciveren du har nå leverer. Da ville du vel kjøpt samme merke med de innstillinger og oppkoblingsmuligheter som du ønsker, med mindre det merket ikke har det du trenger av dette. Selvfølgelig har ikke alle lik smak når det gjelder ønsket lyd, men viss du får muligheit til å få prøvelåne en reciver fra en hifi butikk med deg hjem så er det en stor fordel. Da kann du høre selv om du liker det du hører Pass bare på att den reciveren du låner med deg hjem har det du trenger av innstillinger og tilkoblingsmuligheter. Selv om du sier att du "ikke er så alt for dreven når det kommer til Hi-Fi produkter" vill du garantert høre forskjell på forskjellige forsterkere når det gjelder krefter og lydsignatur Bare ett lite tips dette her

Edit:

Hugs att det blir aldri det samme lydresultat i hifi butikken selv om de kobler opp akkurat samme høgtalere, cd spiller, kabler o.s.v som det vil bli hjemme av deg selv. Siden størrelse, utforming på rom og møblering,gardiner, demping o.s.v har mye å si på hvordan lyden blir. Derfor eg mener det beste er å låne med seg hjem:-) Enkelte hifi butikker har forskjellige recivere som er mulig å få låne med seg hjem:-)

Edit 2:

Har fått mange gode tips og råd her på forumet og det har ofte vært til stor hjelp:-) Eg har ikke byttet reciver enda, men eg har fått gode råd og tips når eg skulle kjøpe effektforsterker og andre komponenter. Eg har hørt på de som kann forklare hvordan produktet låter og helst de som har samme oppsettt som deg selv. (For din del vill det si de som har samme høgtalere eller i allefall samme merke) De har som regel mest erfaring med samme oppsett som en har selv:-) Det er jo du som bestemmer til slutt selvfølgelig og det beste er å få høre på det produktet du har fått de beste råd og tips om selv før du tar en endelig avgørelse:-) Kansje litt dårlig forklart, men er ikke så flink til å forklare:-)
    Ikke meningen å fornerme noen:-) Bare ett tips:-)

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kjøpt

Onkyo TX-SR706B Sort A/ V Receiver
    THX Select 2 plus, 7.1 dekoding

;D

Jeg har bare SR606 da.. Spiller som bare det =) Med alt av dagens finesser! Regner med at 706 ikke er noe dårligere!

Go onkyo, pioneer, yamaha or go home!

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tips asfalt!

Jeg tok turen til HiFi klubben i går, og en endte opp med en Denon 2809. Det ble litt dyrere enn jeg først hadde forventet, men jeg kan ikke si annet enn at jeg ble strålende fornøyd. Den er riktignok ikke den beste på stero, men den holder i massevis for meg. Og surround er den grisebra! Kalibrerings verktøyet fungerer også utmerket.

Så nå blir det 6.1 og TrueHD for alle penga!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode tips asfalt!

Jeg tok turen til HiFi klubben i går, og en endte opp med en Denon 2809. Det ble litt dyrere enn jeg først hadde forventet, men jeg kan ikke si annet enn at jeg ble strålende fornøyd. Den er riktignok ikke den beste på stero, men den holder i massevis for meg. Og surround er den grisebra! Kalibrerings verktøyet fungerer også utmerket.

Så nå blir det 6.1 og TrueHD for alle penga!

Gratulerer med ny reciver
    Alltid gøy å oppgradere vettu:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •