Forsterker til Tactile Sound Platinum rumperister

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Tactile Sound Platinum rumperister

Hei. Fikk nettopp platinum rumperisteren i hus, men jeg er litt usikker på hvilken forsterker jeg trenger til denne. Fra før har jeg to stk. billige ljudia BR-25 og har nå tenkt å sette begge disse under den ene sofaen og platinumen under den andre. Jeg har i dag en gammel sansui stereoforsterker til å drive ljudia elementene, men jeg antar at denne ikke er kraftig nok til å drive platinumen. Noen som har noen råd?

Og når det gjelder slike rumperistere. Hva er faren for å sprenge elementene? Jeg mener, man hører jo ikke elementet spesielt godt og det er jo vanskelig å høre om elementet "vrenger seg"...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen svar å få her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 4 stk tactile elementer og bruker ikke noe stort for å drive dem. Personlig bruker jeg bare en gammel forsterker som yter ca 80watt pr. kanal. og får mer enn nok effekt ut av dem. Det mye kommer ann på er selvfølgelig hvor stor er flaten du skal drive osv. Jeg har mine under sofaen men har bygd dem inn i en platform, for å være sikker på at elementene møter minst mulig motstand er det satt vibrasjonsføtter i hvert hjørne, dette doblet effekten fra når det ikke var noe der (vanlige gummiføtter du kjøper til vaskemaskinen holder). Med hensyn til å "sprenge" elementene så kobler de seg ut selv når det blir for mye for dem så du vil nok ikke ødelegge de.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 1 stk 200w rotel kanal til å drive 2stk tst239 i serie i 8 ohm.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vet du at du oppnår max ytelse av dem?

Blir effekten doblet hvis hele sofaen står på gummiknotter? Hvordan har det seg? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje litt feil formulert, men det jeg mente er at alt som står rett på gulvet uten noe bevegelighet i seg (som platformen min eller stive sofaben) vil virke som en motstand i forhold til gummiknotter som gjør hele sofaen bevegelig. Hvor stor økningen faktisk er det skal jeg ikke si men at følelsen i sofaen steg med mange hakk det gjorde den. (tenk høyttalere på spikes f.eks.)

Active Coaslip sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Sandnes
    Poster
    365
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker laget til formålet finner du her

Har denne selv om den er meget potent. På samme siden finner du også gummiknotter laget til formålet som dorkman nevner.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er flere som bruker Zachry D-250 også, men om du har råt til den Coaslip nevner så er vel det bedre..

Zachry D-250 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ha valgt en PA med en masse krefter enn en "kvalitetsgreie" her

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått inn to store fine stoler og har tenkt å installere en platinum romperister under hver av dem med et lite potmeter slik at man selv kan velge hvor kraftig de skal riste. Er det mulig å koble romperistererne til slik at jeg kan styre volumet uavhengig av resten av høyttalerne, slik at romperisterne kan spille på fult volum selv om resten av høyttalerne spiller lavt? Et alternativ ville vært å koblet meg inn mellom signalkilden og surround receiveren, men jeg bruker kun optisk og forsterkeren som driver romperisterne har ikke optisk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •