Denon AVR 1909 + PS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 1909 + PS3

Jeg har nylig anskaffet meg en Denon AVR 1909, og har fra før en PS3. PS3 er koblet til Denon via HDMI, og PS3 er stilt inn til å sende ut lyd via HDMI, jeg har også krysset av for at alle lydformat støttes.

Jeg har i PS3`ens meny valgt audio output på Blu-ray spillereen til Linear PCM. Andre alternativet der er Bitstream, men hvis jeg velger det så får jeg ikke til å spille av filmer med beste lydkvalitet. Problemet er at når jeg spiller av alt av BD eller DVD filmer, så viser displayet på denon forsterkeren "MULTI CH IN". Den spiller av i Dolby TrueHD etc når jeg sjekker hva output som går ut fra PS3 når filmer avspilles, men det er en kosmetisk irritasjon for meg at det ikke kommer opp "Dolby TrueHD" eller "DTS-HD Master" i displayet på denonen.

Noen som har tilsvarende problem ? Er det PS3`en som er problemet mitt eller innstillinger på denonen ?

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg vet har vel ikke PS3 større for TrueHD..? Noen som kan avkrefte/bekrefte det?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får aldri opp annet enn MULTI CH IN når du bruker PS3 som kilde (eller andre spillere som kun sender PCM), men HD lyden er der.

Sitat Opprinnelig postet av Frodo
    Såvidt jeg vet har vel ikke PS3 større for TrueHD..? Noen som kan avkrefte/bekrefte det?
    PS3 støter alle formater(men kun som PCM).

@ fjellsboe, det er en søkefunksjon øverst til høyre, spørsmålet er blitt stilt et utall av ganger fra før av

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det var noe slikt jeg ante meg. Det var jo et enkelt og greit svar Takk for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    @ fjellsboe, det er en søkefunksjon øverst til høyre, spørsmålet er blitt stilt et utall av ganger fra før av

Ja jeg har prøvd å søke frem den informasjonen lenge før jeg postet her, men fant ingen informasjon som omhandlet akkurat det problemet. Tviler dog ikke på at det er et gjentagende emne.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da er du unnskyldt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har noe av det samme problem. Jeg har en Denon AVR-1909 og en PS3 Slim. Når jeg velger at PS3 systemet skal sende ut lyd gjenom HDMI kommer det ikke lyd i det hele tatt. da sier også displayet på recieveren at det ikke kommer lyd inn. Håpet er å få HD lyd som Dolby TrueHD og DTS MasterAudio når jeg ser på Blu-ray.

Hva skal lydinstillingene på PS3 systemet stå på for at det skal komme ut lyd?og det samme med recieveren?

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bastian.bjerke
    jeg har noe av det samme problem. Jeg har en Denon AVR-1909 og en PS3 Slim. Når jeg velger at PS3 systemet skal sende ut lyd gjenom HDMI kommer det ikke lyd i det hele tatt. da sier også displayet på recieveren at det ikke kommer lyd inn. Håpet er å få HD lyd som Dolby TrueHD og DTS MasterAudio når jeg ser på Blu-ray.

Hva skal lydinstillingene på PS3 systemet stå på for at det skal komme ut lyd?og det samme med recieveren?
    Her er en eldre post på engelsk.
    ps3 sound quality - Audioholics Home Theater Forums

Og denne er en bra artikkel om ps3 og ”go” lyd ut.

HD 101: How to use Dolby TrueHD and DTS-HD with your PS3 -- Engadget HD

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •