Forsterker til Klipsch RF83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch RF83

Hei

skal nå ha ny forsterker til mine høyttalere,har ca 15-16.000 å bruke.Må ha noe som drar høyttalerne godt også på høyt volum.

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du ingenting nett nå? Jeg tror jeg hadde gått for denne: L-Sound - Rotel RSX-1067

eller denne vist du har forforsterker L-Sound - Rotel RMB-1095

eller så kan du jo kjøpe en yamaha 663 til rundt 4500kr og bruke resten av pengene på en effektforsterker. Men vil anbefale Rotel nett nå i og med det er noen veldig gode tilbud på lsound.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har en Rotel RB 1090 i sølv som jeg skal selge.

Den kommer garantert til å puste mer liv i Klipschene dine enn det som sunt er :-) 2 x 380 watt kontinuerlig i 8 ohm, 40 kg. Ser bra ut i hylla gjør den også.

Har tenkt meg 10.000,- og da kan du få med en Rotel RC 980 forforsterker på kjøpet, også den helt strøken.

Ta kontakt om du er interessert, jeg har original emballasje og kvittering, forsterkeren er helt strøken.

Mvh
    Ørnulf

tlf 97 16 30 27
    ornulf@mtvnyheter.no

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    har du ingenting nett nå? Jeg tror jeg hadde gått for denne: L-Sound - Rotel RSX-1067

eller denne vist du har forforsterker L-Sound - Rotel RMB-1095

eller så kan du jo kjøpe en yamaha 663 til rundt 4500kr og bruke resten av pengene på en effektforsterker. Men vil anbefale Rotel nett nå i og med det er noen veldig gode tilbud på lsound.no
    Det eneste som er viktig er at forsterkeren har sub utgang.Har ikke fått tittet så mye rundt på nettet,skal ut imorgen å handle ny forsterker,kan ikke ende opp å sitte uten lyd på nyttårsaften.Rotelen er jeg ikke helt sikker på,får ikke dratt å hentet den imorgen er for langt unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørnulf
    Hei!

Den kommer garantert til å puste mer liv i Klipschene dine enn det som sunt er :-) 2 x 380 watt kontinuerlig i 8 ohm, 40 kg. Ser bra ut i hylla gjør den også.

Har tenkt meg 10.000,- og da kan du få med en Rotel RC 980 forforsterker på kjøpet, også den helt strøken.

Ta kontakt om du er interessert, jeg har original emballasje og kvittering, forsterkeren er helt strøken.

Mvh
    Ørnulf

tlf 97 16 30 27
    ornulf@mtvnyheter.no

Det var da en stor sak,men som sagt må jeg ha tak i noe imorgen.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Mvh
    Ørnulf

tlf 97 16 30 27
    ornulf@mtvnyheter.no
    Alder og nypris på denne?
    Hvor bor du?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Det eneste som er viktig er at forsterkeren har sub utgang.Har ikke fått tittet så mye rundt på nettet,skal ut imorgen å handle ny forsterker,kan ikke ende opp å sitte uten lyd på nyttårsaften.Rotelen er jeg ikke helt sikker på,får ikke dratt å hentet den imorgen er for langt unna.
    hei anbefaler parasound

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ønsker 2 kanals forsterker så ville jeg seriøst vurdert denne:
    TonArt • Parasound NC 2250

Mye fylde og varme samt power!

ops, så nå at du ønsker flerkanals forsterker..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    hei anbefaler parasound
    Har tittet på parasound 2100 og 2250.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Alder og nypris på denne?
    Hvor bor du?

3 år, 20.000, Vestby, fire mil sør for Oslo i retning Moss. Har brukt den med stort hell på Patos Symphonic IV, så den går sikkert bra på dine Patoser også :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å ser litt på Yamaha RX-V3800.Har lest litt om at den kan være en god match til klipsch.Men kanskje ikke nok krefter?Men da er jo muligheten for effektforsterker der da.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 år, 20.000, Vestby, fire mil sør for Oslo i retning Moss. Har brukt den med stort hell på Patos Symphonic IV, så den går sikkert bra på dine Patoser også :-)
    Stemmer det, lurte på dine Symphonic IV en stund. Var veldig nære. Hvor ble de av hen? Fikk du det du ville?

Lydma
    Guest
    3 år? Da ville jeg gått for denne:

http://www.ringoshop.no/varebilder/s...2008105659.jpg

Altså om DU er 3 år.. hehe

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei blend22!

Klipsch RF83 har ett vannvittig potensiale, og kan spille meget høyt på relativt rimelige forsterkere. Alikevel foreslår jeg at du legger litt penger i det.

Jeg ville aldri kjøpt Rotel til Klipsch, dette blir kaldt, klinisk og får en meget påtrengende diskant, det er hvertfall min erfaring. Ser du har sett litt på Parasound, og da er du på rett vei Hold deg unna NC serien, å klatre litt til på stigen, opp til Halo A21. Den koster noe mer, rundt 25k ny, men kan helt sikkert fåes til 15-16 på brukten. Vincent og Mcintosh er også en god match med Klipsch.

Ikke stress med å handle inn i morgen. Spar litt ekstra, å se om du ikke kan få lånt deg en forsterker noen dager

Lydma
    Guest
    Ja, jeg skulle mene at Parasound vil kunne passe perfekt til Klipsch av denne størrelsen. Du bevarer varmen, bassen og ikke minst får du den vanvittige styrken Parasound leverer..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei blend22!

Klipsch RF83 har ett vannvittig potensiale, og kan spille meget høyt på relativt rimelige forsterkere. Alikevel foreslår jeg at du legger litt penger i det.

Jeg ville aldri kjøpt Rotel til Klipsch, dette blir kaldt, klinisk og får en meget påtrengende diskant, det er hvertfall min erfaring. Ser du har sett litt på Parasound, og da er du på rett vei Hold deg unna NC serien, å klatre litt til på stigen, opp til Halo A21. Den koster noe mer, rundt 25k ny, men kan helt sikkert fåes til 15-16 på brukten. Vincent og Mcintosh er også en god match med Klipsch.

Ikke stress med å handle inn i morgen. Spar litt ekstra, å se om du ikke kan få lånt deg en forsterker noen dager

hvorfor holde seg unna NC ? etter hva andre her snakker om skal denne visstnok være en kjempe forsterker! da-ty@online som testen denne NC2250 opp mot sin egen halo A21 mente at det var minimale forskjeller, at det stort sett var pris og utseende som skilte disse.. og når prisen har stor i forskjell, vil jo NC utmerke seg som et meget solid kjøp ?

-men er veldig interessert i å høre grunnen til man skal holde seg unna NC - ettersom jeg selv skal kjøpe effekt til samme høytalere nå om noen uker - og NC2250 og A21 var hete kandidater..

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    sitter å ser litt på Yamaha RX-V3800.Har lest litt om at den kan være en god match til klipsch.Men kanskje ikke nok krefter?Men da er jo muligheten for effektforsterker der da.
    Yamaha har nettop komt med en ny model yamaha rx-v3900 som tar over for rx-v3800. Yamaha passer meget godt til klipsch,recieveren har greit med kraft og burde klare og drive de greit, men siden du ikke skal ha effektforsterker med en gang ville jeg heller ha sett på en onkyo forsterker, da de er kjent for og være noe kraftigere en yamaha onkyo tx-sr876 er et godt altarnativ

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvorfor holde seg unna NC ? etter hva andre her snakker om skal denne visstnok være en kjempe forsterker! da-ty@online som testen denne NC2250 opp mot sin egen halo A21 mente at det var minimale forskjeller, at det stort sett var pris og utseende som skilte disse.. og når prisen har stor i forskjell, vil jo NC utmerke seg som et meget solid kjøp ?

-men er veldig interessert i å høre grunnen til man skal holde seg unna NC - ettersom jeg selv skal kjøpe effekt til samme høytalere nå om noen uker - og NC2250 og A21 var hete kandidater..
    NC2250 er en kjempe forsterker, ingen tvil om det. Men, som du ser jeg skriver ville jeg ha klatret litt på stigen opp til A21. Ja, aller helst til JC1 blokkene når han har høyttalere som RF83, men jeg forsto at han hadde ett visst forbruk.

For en tid tilbake var jeg med på å teste Parasound NC2250, A23 og A21 på Klipsch RF82. Jeg tror de aller fleste som var med å testa, syns at A21 utvilsomt var den beste. Det eneste jeg mente med å holde seg unna NC serien, var at jeg syns ikke det koster skjorta å spare enda litt å gå for A21, du kommer ett godt stykke på veien med NC2250 også.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette taes absolutt til etterretning, ettersom jeg står i samme valget selv neste ukene, hadde i utgangspunket nå omjsider bestemt meg for nc2250 og nc 2125, istedenfor a21, ettersom folk som har testen begge i lag sa det var minimale forskjeller, og da hadde jeg i tillegg råd til effekt til center også..

men nå må jeg så absolutt vurdere a21 igjen likvel.. skal ikke være lett dette her ;P

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble det noe kjøp av forsterker?