Forsterker til Klipsch RF83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    dette taes absolutt til etterretning, ettersom jeg står i samme valget selv neste ukene, hadde i utgangspunket nå omjsider bestemt meg for nc2250 og nc 2125, istedenfor a21, ettersom folk som har testen begge i lag sa det var minimale forskjeller, og da hadde jeg i tillegg råd til effekt til center også..

men nå må jeg så absolutt vurdere a21 igjen likvel.. skal ikke være lett dette her ;P
    Tror ikke du vil merke de store forskjellene. Men mulig forskjellen er større på Klipsch mellom NC & Halo. Ikke vet jeg. Testet selv NC2250 mot Halo A21, men da på mine gamle B&W 804. Der var forskjellen minimal.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tror ikke du vil merke de store forskjellene. Men mulig forskjellen er større på Klipsch mellom NC & Halo. Ikke vet jeg. Testet selv NC2250 mot Halo A21, men da på mine gamle B&W 804. Der var forskjellen minimal.

nå hadde jo alt vært mye lettere om noen i ålesund hadde solgt parasound, slik jeg kunne testet selv, og vurdert hva som var nødvendig, men den muligheten har jeg altså ikke

men kanskje det er like greit å bare kjøre fult ut nå når jeg skal ha effekt, skikkelig effektforsterker varer jeg ei stund, og kan være med på evt høytalerbytte etterhvert.. på den måten for jeg jo et effekttrinn a21, som klarer å drive det aller meste på en skikkelig måte! så får heller trinn til center kommer litt seinere... livet er hardt - viser seg å bli et stort dilemma dette her..:P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå hadde jo alt vært mye lettere om noen i ålesund hadde solgt parasound, slik jeg kunne testet selv, og vurdert hva som var nødvendig, men den muligheten har jeg altså ikke

men kanskje det er like greit å bare kjøre fult ut nå når jeg skal ha effekt, skikkelig effektforsterker varer jeg ei stund, og kan være med på evt høytalerbytte etterhvert.. på den måten for jeg jo et effekttrinn a21, som klarer å drive det aller meste på en skikkelig måte! så får heller trinn til center kommer litt seinere... livet er hardt - viser seg å bli et stort dilemma dette her..:P
    Kjipt å sitte å angre på at man ikke kjøpte Halo. Da går du for A21, sparer litt, deretter kjøper du en A23 til senterkanalen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har sendt deg PM.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har sendt deg PM.

svar allerede sendt, takk for info

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende diskusjon dette, og som alltids svar i forskjellige retninger.

Dersom du synes du kan ta deg råd til Halo A21 så mener jeg du skal gjøre det. Halo serien er og blir en skikkelig klassiker med solid renomè. Du vil neppe få noen problemer på bruktmarkedet når den tid kommer heller.

Stod i samme dilemma (NC vs Halo) når jeg selv skulle anskaffe et effektrinn til mine fronter og senter (B&W N803 og HTM3S). Valgte til slutt å 'gutse' litt og gå for Halo (A51). Har ikke angret.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stapedius
    Spennende diskusjon dette, og som alltids svar i forskjellige retninger.

Dersom du synes du kan ta deg råd til Halo A21 så mener jeg du skal gjøre det. Halo serien er og blir en skikkelig klassiker med solid renomè. Du vil neppe få noen problemer på bruktmarkedet når den tid kommer heller.

Stod i samme dilemma (NC vs Halo) når jeg selv skulle anskaffe et effektrinn til mine fronter og senter (B&W N803 og HTM3S). Valgte til slutt å 'gutse' litt og gå for Halo (A51). Har ikke angret.

ja, skal ikke være lett.. for bruke de neste ukene til å lete etter info, og tenke godt, før jeg bestiller. regner med NC igrunn er mer enn nok, men man vil vell alltids tenke : hva hvis jeg hadde gått for a21..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en følelse på at jeg ikke vil angre uansett... sikkert 2 gode kandidater, MEN; 2 stk 2250 er det fremdeles " dårligere" enn 1 stk a21 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Ble det noe kjøp av forsterker?

Ja har bestilt parasound 2100 og 2250:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blend22
    Ja har bestilt parasound 2100 og 2250:-D

gjerne gi meg en tilbake melding på hvordan du synes 2250 er, hadde vært flott

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjerne gi meg en tilbake melding på hvordan du synes 2250 er, hadde vært flott
    Hei idag kom forsterkerne.Å kan bare si fy **** dette kjennes på kroppen,helt utrolig hvor bra disse passet til klipsch.Var stor forbedring i diskant i forhold til det jeg har hatt tidligere.Kan anbefale settet jeg kjøpte veldig sterkt.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer da. Kjempe flott at du ble fornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Gratulerer da. Kjempe flott at du ble fornøyd
    Takker så mye:-D Takk for alle tipsene som kom

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kom jeg og døela idyllen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Så kom jeg og døela idyllen

hehe det går bra det gleder meg bare til å få hørt dine swans jeg nå
    Blir ennå bedre å få de i hus her også

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå regner jeg med at effektforsterker til mine RF83 blir bestilt i morgen, ser nå ut til å bestemme meg for NC2250, på denne måten for jeg sjekke om dette egentlig er nok, i tillegg til at jeg da har muligheten til å oppgradere (evt a21)
    når jeg trenger å prøve litt nytt!

da blir det i denne omgang NC2250 og NC2125, vurderer også å kjøpe en stk NC2125 til å biampe fronter i diskant, slik 2250 kun tar Mellomtone/bass, vil jeg merke mye til dette, eller er ikke dette særlig nødvendig ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da blir det i denne omgang NC2250 og NC2125, vurderer også å kjøpe en stk NC2125 til å biampe fronter i diskant, slik 2250 kun tar Mellomtone/bass, vil jeg merke mye til dette, eller er ikke dette særlig nødvendig ?
    fungerer bi-ampinga på Klipsch slik ??
    trodde diskant/mellomtone gikk sammen og bass for seg selv jeg..?

uansett... et par ting... 125w på bare diskant er vel litt overkill ?
    nr 2, er det egne gain/volum-kontrollere på NC-serien ?

husker jeg prøvde å biampe B&W DM683 med C372+C272, som var veldig bra. Også senere prøvde jeg å brokoble en C272 pr bass samt C372 på Mellomtone-diskant... Og det ble heeelt f... fordi forholdet ble HELT feil...

Så gain/volum-kontroll på selve forsterkeren ekke dumt med slikt.. :-)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ettersom både bass og mellomtone er samme element på klipsch så er det vanskelig å skille disse. sist jeg sjekket å koplet på forsterker fikk jeg kun lyd fra horn, og deretter fra 3 basserne når jeg byttet om.

syns jeg å huske - og det høresv vel logisk ettersom det ikke er et dedikert mellomtone element på disse.. ?

mulig det du sier stemmer,så er vel da bedre å droppe dette, og heller dra 2stk 2250 eller 1 a21 hvis dette blir tema..

synes selv at 125 watt på kun diskant kanskje er noe unødvendig, selv om headroom bare er bra - så virker det som sagt en smule unødvendig..

derimot får da 2250 kun drive de 3 8tommerne

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil diskanten kreve no særlig uansett da ??

mye watt går med til å drive diskant når man drar på litt... kan da umulig være mye mtp hva slags drittforsterkere jeg har hørt skrikende høyt i høytalere med sprengte basselementer men en driiithøy diskant...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •