Ny effektforsterker eller reciver?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny effektforsterker eller reciver?

Hei

Er i ferd med å oppgradere hjemmekinoen min. Lurte da på om jeg skal bytte ut min gamle Pioneer 916 og oppgradere til yamaha rx-v1900 eller om jeg skal skaffe en effeksforsterker ala rotel RMB-1075.

Høytalere blir klipsch RF-82 eller 62, RC-62 og RS-52 å da blir pioneeren for slapp, men ettersom den har preout på alle kanaler så så jeg en mulighet til og oppgradere til effektforsterker istede for ny reciver, men jeg vet ikke hva som er lurest.

Så også en mulighet til å biampe effektforsterkeren til frontene og siste kanal til senter, for så å bruke 916 til surround men vet heller ikke om det er noen god ide.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Jeg har en onkyo 905 som det skal være nok av krefter i. Alikevel syns jeg det blir mere krefter, trykk og åpenhet med en ren effektforsterker. Hvis det er mere krefter du er ute etter hadde jeg gått for en effektforsterker. Selv om klipsh skal være lettdrevne blir det noe egent med skikkelig kraft på de. Det er jo store elemter i rf- 82 som trenger krefter til kontroll.
    Rotel har jeg hatt mye av og vært veldig fornøyd med de. Nå så jeg også en adcom til en fin pris her på nettet.

Nå kjenner jeg ikke til den prosessoren som sitter i din pioneer så jeg vet ikke om det er noen grunn til å bytte til yamahaen.

Lykke til......

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde helt klart gått for yamahaen! Skal være en kjempe match til høytalerene og den kan vell biampes? I verste fall kan du jo kjøpe en brukt effektforsterker senere, yamahaen er iallefall i alt for liten, selv om høytalerene gjerne skulle hatt mer

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble egentlig ikke så mye klokere av dette

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren har vel ikke pre-out, og dermed kan du ikke koble effekt-trinn til denne???

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, hans nåværende receiver har ikke pre out for annet enn subwoofer. Sånn sett kan det gjerne være like greit å oppgradere receiveren og evt supplere med et eff.trinn om ønskelig. Eller kjøpe en ny rimelig receiver/prosessor med preout for alle kanaler og et kraftig multikanalstrinn.

Produktene trådstarter ser på er alle gode. Evt. kan du jo gå for en rimeligere receiver sammen med et multikanalstrinn. Hvis det er en slik kombo du ser på kan du nå gjøre meget gode kjøp på brukten eller nytt hos f.eks LSound som nå har kampanjer på restlageret til Rotel i tillegg til at de gir meget gode priser på f.eks Yamaha hvis det er dem du ønsker å kjøpe.

Eksempelvis:

L-Sound - Yamaha RX-V863

eller

L-Sound - Yamaha RX-V1900

evt sammen med:

L-Sound - Rotel RMB-1075

eller

L-Sound - Rotel RMB-1095

eller hvis du ønsker at f.eks en RX-V1900 skal drive bakht og senter kan du jo gå for en:

L-Sound - Rotel RB-1080

eller en

L-Sound - Rotel RB-1092

til å drive frontene

Her er det masse muligheter! Personlig ville jeg kanskje gått for en relativt kraftig receiver sammen med et kraftig tokanals trinn hvis budsjetter er begrenset. Da kan du la receiveren drive senter og bakht'ene og koble et eff.trinn til via preout på receiveren til å drive frontene. Det er stort sett senter og fronter som trenger mest krefter når man drar på (bortsett fra sub). Hvis budsjettet er mer romslig er en dedikert prosessor sammen med et multikanalstrinn absolutt å anbefale!

Hvilke budsjett har du, og skriv gjerne eventuelle ønsker du vil ha oppfylt i forhold til behov og preferanser! Vi kan ikke gi deg noe fasitsvar, men vi kan kanskje prøve å hjelpe deg på veien

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Nei, hans nåværende receiver har ikke pre out for annet enn subwoofer. Sånn sett kan det gjerne være like greit å oppgradere receiveren og evt supplere med et eff.trinn om ønskelig. Eller kjøpe en ny rimelig receiver/prosessor med preout for alle kanaler og et kraftig multikanalstrinn.

Produktene trådstarter ser på er alle gode. Evt. kan du jo gå for en rimeligere receiver sammen med et multikanalstrinn. Hvis det er en slik kombo du ser på kan du nå gjøre meget gode kjøp på brukten eller nytt hos f.eks LSound som nå har kampanjer på restlageret til Rotel i tillegg til at de gir meget gode priser på f.eks Yamaha hvis det er dem du ønsker å kjøpe.

Eksempelvis:

L-Sound - Yamaha RX-V863

eller

L-Sound - Yamaha RX-V1900

evt sammen med:

L-Sound - Rotel RMB-1075

eller

L-Sound - Rotel RMB-1095

eller hvis du ønsker at f.eks en RX-V1900 skal drive bakht og senter kan du jo gå for en:

L-Sound - Rotel RB-1080

eller en

L-Sound - Rotel RB-1092

til å drive frontene

Her er det masse muligheter! Personlig ville jeg kanskje gått for en relativt kraftig receiver sammen med et kraftig tokanals trinn hvis budsjetter er begrenset. Da kan du la receiveren drive senter og bakht'ene og koble et eff.trinn til via preout på receiveren til å drive frontene. Det er stort sett senter og fronter som trenger mest krefter når man drar på (bortsett fra sub). Hvis budsjettet er mer romslig er en dedikert prosessor sammen med et multikanalstrinn absolutt å anbefale!

Hvilke budsjett har du, og skriv gjerne eventuelle ønsker du vil ha oppfylt i forhold til behov og preferanser! Vi kan ikke gi deg noe fasitsvar, men vi kan kanskje prøve å hjelpe deg på veien
    hekt på en effekt forsterker på klipsch

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •