Trenger hjelp til hjemmekinon anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til hjemmekinon anlegg

No har jeg CV- CLS215, Midgard audio 6.1 og nad c372..Men jeg bygge til hjemme kino anlegg med CV høytallere ;p så skal kjøpe CV senteren og bakhøytallene..Sikkert ikkje det beste til hjemmekino anlegg, men CV er bare rå..

Jeg skal bestille CERWIN-VEGA A2.6KW2 i tillegg..Den skal kobles til CV-CLS215 og MA 6.1 til høytallene bak..Så må jeg ha surroundreceivere og da såg jeg på NAD T175, men såg den ikkje hadde Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD..Det jeg lurer på om NAD T175 er bra kjøp? Regner med Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD er viktig å ha..Og da såg jeg på Pioneer VSX-LX51, men den har forforsterker og effektforsterker og jeg vil helst bare ha en forforsterker..Har dere noen andre bra tips til surroundreceivere? Som helst er bare forforsterker?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rene forforsterkere er som regel i high end markedet og er veldig dyre. Jeg ville droppet CV forsterkerne og lagt de pengene i en reciever.

Men om du skal ha en reciever, burde du ta en titt på
    Test av receivere som gir deg fet kinolyd - VG Nett om Lyd- og bildetester

De tester recievere i den prisklassen, alle koster 9.995 utenom Denon forsterkeren som er 2000,- billigere. Men med CV passer vel Denon forsterkeren best, den var mest slagkraftig av de testede. Blir den for pinglete til fronthøyttalerne kan du jo kjøpe en effektforsterker til frontkanalene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Butters
    Rene forforsterkere er som regel i high end markedet og er veldig dyre. Jeg ville droppet CV forsterkerne og lagt de pengene i en reciever.

Men om du skal ha en reciever, burde du ta en titt på
    Test av receivere som gir deg fet kinolyd - VG Nett om Lyd- og bildetester

De tester recievere i den prisklassen, alle koster 9.995 utenom Denon forsterkeren som er 2000,- billigere. Men med CV passer vel Denon forsterkeren best, den var mest slagkraftig av de testede. Blir den for pinglete til fronthøyttalerne kan du jo kjøpe en effektforsterker til frontkanalene

Må ha CV forsterkeren Den skal brukes til fester

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke du trenger så mye effekt på bak høytalerene, så en vanlig surround receiver helde mål der På frontene tror jeg midgarden og naden gjør jobben godt, så kjøp kun en surround forsterker så er du i boks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan ikke skjønne hva han skal med all den effekten. Og om han skulle bruke over 14k på CV forsterkere og 13k på en Nad T175 betyr det jo at han kan kjøpe en knall intergrert reciever og biwire fronthøyttalerne mellom Naden og frontutgangen på recievern.

Blir bare tull og kjøpe de CV ampene.

F.eks:
    Hjemmekino - receiver | Hi-Fi Klubben: DENON AVR-4308A Hjemmekinoreceiver

Der Naden (2x150) driver bassene i fronthøyt, mens denon frontkanal driver mellomtone og diskant, og resten av denon kanalene driver resten av høytalerne.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan ikke skjønne hva han skal med all den effekten. Og om han skulle bruke over 14k på CV forsterkere og 13k på en Nad T175 betyr det jo at han kan kjøpe en knall intergrert reciever og biwire fronthøyttalerne mellom Naden og frontutgangen på recievern.

F.eks:

Der Naden (2x150) driver bassene i fronthøyt, mens denon frontkanal driver mellomtone og diskant, og resten av denon kanalene driver resten av høytalerne.
    Husk at han har et midgard monster også da....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F.eks:

14k for CV forsterkene? Den koster nok 8tusen kr då :S Eg syns MA 6.1 sucke på CV-CLS215 :S Er alt for lite bass..Eg ser folk på forumet her at de sir har så sykt bass med MA 6.1 på CV-CLS215, men hos meg er det ingenting..Kan det ha noe med eg ikkje har spikes? ;p

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Penguin
    14k for CV forsterkene? Den koster nok 8tusen kr då :S Eg syns MA 6.1 sucke på CV-CLS215 :S Er alt for lite bass..Eg ser folk på forumet her at de sir har så sykt bass med MA 6.1 på CV-CLS215, men hos meg er det ingenting..Kan det ha noe med eg ikkje har spikes? ;p
    Dette har nok mer med rommet ditt å si enn kraft. Det er mange her på forumet som mener MA blokkene er mye grommere på CV enn CV's egne forsterkere. Da ville jeg kanskje nesten heller brukt penger på en skikkelig subwoofer.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må sei meg enig der! SVS har jo noen "billige" nå...
    L-Sound - SVS PCi 25-31

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    må sei meg enig der! SVS har jo noen "billige" nå...
    L-Sound - SVS PCi 25-31

Blir nok CV subwoofer siden jeg skal ha alt i CV..

Og rommet er nok litt for liten og når jeg tenker meg om..Altså det komemr bass ut, men eg forventa liksom mye mer..Når jeg har folk på besøk som kjenner CV merka veldig godt sir de ikkje spiller sånn som de skal begynner jeg å lure om jeg skal bare selge alt ;p Når jeg skur lyden litt over halveis på forsterkeren så begynne sikringer i høytallene å ryke :S Og sånn som det ståd når de testa CV-CLS215 med CV forsterken så sa de : der andre høytallene nærmer seg bristepunktet har ikkje CV anstrengt seg.. Og jeg må skru lyden over halveis for å få en litt høy lyd, men då ryker som regel sikringer :S

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok CV subwoofer siden jeg skal ha alt i CV..

Og rommet er nok litt for liten og når jeg tenker meg om..Altså det komemr bass ut, men eg forventa liksom mye mer..Når jeg har folk på besøk som kjenner CV merka veldig godt sir de ikkje spiller sånn som de skal begynner jeg å lure om jeg skal bare selge alt ;p Når jeg skur lyden litt over halveis på forsterkeren så begynne sikringer i høytallene å ryke :S Og sånn som det ståd når de testa CV-CLS215 med CV forsterken så sa de : der andre høytallene nærmer seg bristepunktet har ikkje CV anstrengt seg.. Og jeg må skru lyden over halveis for å få en litt høy lyd, men då ryker som regel sikringer :S

hvor mange watt gir du dem når sikringa ryker? Den skal tross alt ryke vist den får for mye kraft....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mange watt gir du dem når sikringa ryker? Den skal tross alt ryke vist den får for mye kraft....
    Det veit jeg ikkje..Hvordan finner jeg det ut?

Men jeg lurer på om Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD er viktig å til kino anlegg? Pga HD er jo framtiden og er kjedeligt å kjøpe reciever eller noe sånt uten Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det veit jeg ikkje..Hvordan finner jeg det ut?

Men jeg lurer på om Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD er viktig å til kino anlegg? Pga HD er jo framtiden og er kjedeligt å kjøpe reciever eller noe sånt uten Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DTS-HD
    Du trenger nok ikke bry deg så veldig med disse formatene i et anlegg hvor man først og fremst ikke prioriterer MAKS lydkvalitet. Bry deg heller om HD bilde. Jeg tror neppe man får veldig mye ut av hd lyd om ikke man har et skikkelig "hi-end" anlegg hvor man hører forskjellen godt. Jeg har selv hørt hi end anlegg hvor jeg nesten ikke har hørt forskjell på hd og ikke hd i det hele tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Du trenger nok ikke bry deg så veldig med disse formatene i et anlegg hvor man først og fremst ikke prioriterer MAKS lydkvalitet. Bry deg heller om HD bilde. Jeg tror neppe man får veldig mye ut av hd lyd om ikke man har et skikkelig "hi-end" anlegg hvor man hører forskjellen godt. Jeg har selv hørt hi end anlegg hvor jeg nesten ikke har hørt forskjell på hd og ikke hd i det hele tatt.
    Men det kan hende jeg skifter ut CV anlegget med noe mere kino anlegg senere i livet og då kommer de formatene bra til?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kan hende jeg skifter ut CV anlegget med noe mere kino anlegg senere i livet og då kommer de formatene bra til?
    Kan også være det er komt nye formater da Personlig hadde jeg gått for yamaha 663 og bygget rundt med effektforsterkere

Hvilken forsterker bruker du til å dra 215ene nå da? iog med sikringene ryker... Tipper det ikke er på "normalt" lytte nivå dem ryker

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også være det er komt nye formater da Personlig hadde jeg gått for yamaha 663 og bygget rundt med effektforsterkere

Hvilken forsterker bruker du til å dra 215ene nå da? iog med sikringene ryker... Tipper det ikke er på "normalt" lytte nivå dem ryker

No bruker jeg NADc373 som forforsterker og MA 6.1 som effekt..

Det kan hende det er komt nye formater senere, men det kan sikkert tar litt tid ;p Man veit aldri..Men NAD T175 er bra nok sånn som den er no altså?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke MA 6.1 som gir for lite bass, er nok den nad forforsterkeren som er problemet her. Regelen er dritt inn = dritt ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roffy
    Det er nok ikke MA 6.1 som gir for lite bass, er nok den nad forforsterkeren som er problemet her. Regelen er dritt inn = dritt ut.

Ka ville du ha brukt istedenfor nad då?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om jeg ikke har et high-end anlegg, merker jeg stor forskjell på de nye HD lyd formatene, enn med Dolby Digital/DTS.

Hva er målene på rommet ditt?

Høyde, lengde og bredde?

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    475
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ka ville du ha brukt istedenfor nad då?
    Ivertfall ikke nad, liker ikke lyden av harman kardon heller, synes heller yamaha har bedre lyd. Onkyo eller pioneer har jeg ikke hørt noe spesielt på så kan ikke uttale meg om dem.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •