Forsterker til å drive B&W 683 høytalere???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til å drive B&W 683 høytalere???

Har nesten bestemt meg for å kjøpe B&W 683 høytalere, men hva slags forsterker trengs det for å drive de? Tenker ikke noe dyrt men det som må til for å funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne vil funke veldig bra:
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C372 Integrert forsterker

Men denne klarer også jobben om den første blir for dyr.
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk søkefunksjonen. Er titalls slike tråder ang 683 og forsterkeri.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stikkord: DEMO
    Du bør høre de med forskjellig elektronikk, matching etter dine preferanser er viktig. Et tips er at DM683 er tungdrevne og trenger krefter for å blomstre, så ikke vær gniten med skikkelig krefter og god match.

Bl.a. Rotel, Vincent, Parasound, Lyngdorf, EC har ihvertfall en del gode produkter som kan matche DM683, ut ifra hva jeg har lest av andres erfaringer.
    Selv bruker jeg en Onkyo TX-SR805 og en ShengYa SP-333... det funker strålende. Med kun Onkyoen i bi-wire mode, ble det litt lite krefter og manglet litt dynamikk i film. Til musikk gikk det helt fint. Med SY i tillegg er det flust med krefter og spesielt fremtredende blir det med skikkelig kontroll på bassen og en utrolig gjengivelse i mellomtone området.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det vil være en bra match med onkyo til de b&w 683? Har kikket litt på de også + kanskje da en forforsterker.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville prøvd å fått hørt Rotel på de høytalerene. Rotel passer veldig bra på den forrige generasjon 6-serie iallefall.. Rotel 1080 eller 1090 vil fungere bra. Lsound har tilbud på disse også nå. Dette er effektforsterkere jeg snakker om nå da B&W trenger litt kraft for å våkne til liv.

Welcome to L-Sound!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom hifiklubben idag og prøvde de 683 høytalerene og lillebroren 684. Det var mer bass og klarhet i 683èn enn 684. Litt mer pakket inn i lillebroren, så blir forhåpentlig 683 på meg en gang om ikke kjempe lenge, men sliter litt med å velge amp.

Nå hadde de bare Denon og Nad å velge imellom som de syns passet. Er mer diskant,detaljer og klarhet i Denon enn Nad , men vanskelig å bestemme meg.
    Har alltid hatt Nad så ble jo litt annen lyd. Hva syns folket jeg burde gjøre?
    Nad er mer rett fram "normal" men kan man gjøre så det ikke blir så sykt forskjell??? Kommer nok til å bruke en Nad C272 effektamp også, så hjelper jo litt på selv om det ikke er så mye.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tbag
    Var innom hifiklubben idag og prøvde de 683 høytalerene og lillebroren 684. Det var mer bass og klarhet i 683èn enn 684. Litt mer pakket inn i lillebroren, så blir forhåpentlig 683 på meg en gang om ikke kjempe lenge, men sliter litt med å velge amp.

Nå hadde de bare Denon og Nad å velge imellom som de syns passet. Er mer diskant,detaljer og klarhet i Denon enn Nad , men vanskelig å bestemme meg.
    Har alltid hatt Nad så ble jo litt annen lyd. Hva syns folket jeg burde gjøre?
    Nad er mer rett fram "normal" men kan man gjøre så det ikke blir så sykt forskjell??? Kommer nok til å bruke en Nad C272 effektamp også, så hjelper jo litt på selv om det ikke er så mye.
    Skal du kun ha ren stereo?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å velge utifra hva du synes låter best, er det Denon så kjør på?! ;-)
    Merkelig at de ikke dro fram Lyngdorf 2175? Jeg har hørt at de skal låte meget bra sammen, uten at jeg har erfart det selv eller om du liker den komboen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Hva med å velge utifra hva du synes låter best, er det Denon så kjør på?! ;-)
    Merkelig at de ikke dro fram Lyngdorf 2175? Jeg har hørt at de skal låte meget bra sammen, uten at jeg har erfart det selv eller om du liker den komboen.
    Enig det med Lyngdorf`n. Det er en bra match. Men spent på hvilken Denon som ble testet med 683.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha surround forsterker.

Ble kjørt på en billig denon stereoamp, så ikke noe fantastisk greie.

Er litt usikker på hva jeg syns var best av Denon og Nad, Var på en måte litt friskere med Denon men også mye "skarpere" toner også. Ikke lett dette. Hørte bare på et par cder som jeg ikke hører på selv og de var ikke direkte bra innspillinger, så har jo noe å si det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tbag
    Skal ha surround forsterker.

Ble kjørt på en billig denon stereoamp, så ikke noe fantastisk greie.

Er litt usikker på hva jeg syns var best av Denon og Nad, Var på en måte litt friskere med Denon men også mye "skarpere" toner også. Ikke lett dette. Hørte bare på et par cder som jeg ikke hører på selv og de var ikke direkte bra innspillinger, så har jo noe å si det.
    Vil vel si at den minste burde ikke være mindre enb 4308. Denon har en tendens for å gå under når impedansen raser. Kankje du burde gå for en av de mindre reciverene til Denon, og da suplere med sluttrinn. Eller er jo Onkyo et meget godt alternativ. Der leverer masse strøm kontra Denon. Litt av samme greia med åssen Nad er bygg opp. Nad er også en bedre match til B&W. Det er da min personlige mening.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter han ovenfor her med å heller kjøpe en mindre reciever og heller kjøpe en effektforsterker til frontene. B&W trenger mer power enn det en "standard" reciever klarer å levere for å være gøye..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker liv i en gammel tråd istedet for å starte min egen.

Sitter selv og ser etter forsterker til et par 683 som skal inn i stua i nær fremtid.
    Bruker i dag kun en Denon 2808 for å drive litt Dynavoice M-85 foran og Mission 733 bak. Blir en kombinasjon av 683/685 og kanskje HTM61 etterhvert.
    Ennå litt ubestemt på center.
    Har også en B&W ASW650 som tar seg av eksplosjoner og sånt, men den skal antakeligvis erstattes med en søt og liten SVS Cilynder.

Anways.. Har funnet et par fine effekttrinn, men jeg tør jo ikke kjøpe før jeg har hørt hva dere har å si om saken.

Alternativ 1: Vincent SP-331

Ble litt sånn forelskelse ved første blikk med denne. Også leser man jo her at den har fått en flust av priser og varme ord. Hvis dere forbanner dere på at man ikke kan slå feil med Vincent og B&W blir det nok denne.

Alternativ 2: Parasound 2250

Denne koster jo skjorta i forhold til Vincent-en, men er derimot kanskje enda litt mer sexy. I følge en test jeg leste så spiller den også enormt bra.

Tar i mot andre forslag med et smil, så lenge de ikke koster hus og hjem.

Trenger bare et lite dytt i riktig retning før jeg trykker "kjøp".
    Med alle disse trådene om folk som trenger hjelp til valg av forsterker til 683, må jo noen ha en erfaring eller to å komme med.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de vil også fungere med lillebroren til NC2125....

jeg kjører Parasound Halo A23 på mine DM683. Og opplever ikke den noe mindre strømsterk enn NAD C372. Og NC2125 er jo ganske så lik A23...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ser parasounden har "115/230v selector on rear panel" og retail pris på 1200$ i statene. Litt is i magen og dollarkrasj igjen så kan du gjøre ett knallkjøp der

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •