HDMI problemer med pioneer Lx 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI problemer med pioneer Lx 51

Hei. Har akkurat fått meg en pioneer vsx-lx 51 reciver og er stor fornøyd med kjøpet. Jeg har aldri vært borti hdmi switching (hadde en 5 år gammel H/K før)
    Probemet er bilde kvaliteten etter jeg har koblet hdmi mellom reciver til tv. Har samsung viasat HD tuner, PS3 og pc kobet til pioneer forsterkeren via HDMI til Thoshiba Regza lcd.
    Det er mest merkbart på tv2 på viasat tunneren..bilde blir mørkere og litt dosent. Sånn jeg har skjønt det, så skal det bare være å trykke på "video parameter" og stille inn bildet. Har prøvd å trykke men ingentig skjer. Står kun "CANNOT SELECT" i display. Noen som kan hjelpe meg her?
    PC er også koblet til med hdmi + optisk til lyd. Men skjønner ikke hvordan jeg får fram lyden her!?
    HELP ANYWONE?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd "alt" men får ennå ikke gjort noe med bilde på forterker. Nintendo wii er koblet til med coponent, og der fikk jeg noen få valg. kunne stille oppløsning og et par ting til. Ikke det at det hjalp noe men. Har sendt mail til pioneer men får ikke noe svar. Så lever i håpet at noen andere kan hjelpe meg.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en som skrev inne på forrige tråd at du bare kunne justere videoparametere når du brukte analoge input. Prøv å koble til satelittmottaker
    analogt! Hvis du eventuelt kobler tuner rett i tv da? Virker det helt fint da eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tuner rett til tv blir normalt. Har ikke prøvd å koble til analogt ennå. Blir det ikke litt mot sin hensikt og "nedgradere kabling"?
    Når Nintendo wii er koblet til (component), så lyser en lampe over "DIGITAL VIDEO SCALER". Men når ps3,tuner eller pc er koblet inn..ikke no lys.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo du kan vel si det sånn! Men går jo an å prøve,er det HD tuner du har? Hvis ikkke,så taper du vel ikke noe på å kjøre konponent tror jeg. Nei var litt rart det der,men er jo litt rart at det gjelder bare tv2 også da! Prøvd en annen hdmi kabel eller? Virker videoparameter når du kjører nintendo da?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har HD tuner ja. Er ikke bare tv2, men der det er mest merkbart. Er litt feil på pc3 og pc også men ikke like merkbart. video parameter virker helller ikke her. På wii virker noen funksjoner på video parameter. Har aragon skjerma hdmi fra hifi klubben så bør ikke være der problemet ligger.?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •