Pionner lx 51 og 4 ohms høytalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pionner lx 51 og 4 ohms høytalere?

Hei,har vunnet en nettauksjon,og fikk noen patos 410 mkII. Ser disse er på 4 ohm,og har hørt at Pioneer ikke trives så godt med så lav impedanse!

Noen her inne som har pioneer,og som kjører med 4 ohms høytalere?
    Takknemlig for svar!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kjører 4 ohm's høytalere på Pioneer??
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror den skal klare 4ohm greit. På Denon surroundforsterkerne står det at man ikke skal bruke høyttalere under 6ohm, men de har ingen problemer med 4ohm, tror det blir samme med en såpass dyr Pioneer.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,får håpe det da! Blir spennende å prøve når de kommer!
    Hvis ikke så har et et par høytaler til salgs,hehe!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja,får håpe det da! Blir spennende å prøve når de kommer!
    Hvis ikke så har et et par høytaler til salgs,hehe!
    Har du fått dem? Og hvordan gikk det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har SA1750 (4 ohm) og bruker Pioneer VSX-LX70, har aldri hatt problemer med å drive høytalerne! Tror ikke du trenger å bekymre deg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tromhinnen
    Har SA1750 (4 ohm) og bruker Pioneer VSX-LX70, har aldri hatt problemer med å drive høytalerne! Tror ikke du trenger å bekymre deg
    Ok, flott!

Hvordan syns du kombinajonen Pioneer og SA er da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegrei kombinasjon både til filmbruk og musikklytting!
    Mange klager på lite bass i disse SA høytalerne, men trass i små elemter så synes jeg det er mere enn nok "trykk".
    Har hatt disse HT'ene i snart 2 år og angrer ikke.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard86
    Har du fått dem? Og hvordan gikk det?
    Har fått dem nå ja,og det går helt fint! Dette var jo disse patos'ene fra netthandelen med feil diskantelementer,og det tror jeg på,for jeg sprengte det ene første dagen,hehe! Men nå har jeg satt in de anbefalte seas-elementene,plus at jeg har biampet dem. Og det hadde faktisk ganske merkbar effekt! Så nå syns jeg det låter knall i mine ører hvertfall! Så det ser ut til ar det går fint!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har fått dem nå ja,og det går helt fint! Dette var jo disse patos'ene fra netthandelen med feil diskantelementer,og det tror jeg på,for jeg sprengte det ene første dagen,hehe! Men nå har jeg satt in de anbefalte seas-elementene,plus at jeg har biampet dem. Og det hadde faktisk ganske merkbar effekt! Så nå syns jeg det låter knall i mine ører hvertfall! Så det ser ut til ar det går fint!
    Du må være forsiktig man! Jeg var veldig forsiktig med dem i 30-50 timer, å nå kan jeg spille på full guffe uten at diskanten ryker:O

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Du må være forsiktig man! Jeg var veldig forsiktig med dem i 30-50 timer, å nå kan jeg spille på full guffe uten at diskanten ryker:O
    Hehe,ja jeg fant ut det jeg også,så jeg har vert mer forsiktig etter at jeg byttet elementene Men det positive er jo at jeg fikk byttet til de nye og bedre elementene som ble anbefalt fra seas med en gang da,hehe!
    Har du også disse patos 410 mk2 da hifi-sondre?
    Er du fornøyd?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •