Oppkobling av TV, tuner, dvd og forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Oppkobling av TV, tuner, dvd og forsterker.

Heisann.
    Har en LG 42 pg 6000, en HD PVR boks fra canal digital, yamaha RC-V663 forsterker og en yamaha dvd-S663 spiller. Høytalersettet er et energy Take classic sett.
    Når jeg skal koble opp dette. lurer jeg på hva som er beste måten. 1. metode: HDMI fra tuner og dvd inn på forsterker, og HDMI fra forsterker og til TV. Eller er det 2.metode HDMI fra dvd og tuner til TV, og lydsignalet med digital coax fra tuner og dvd til de to inngangene på forsterkeren som er best ?

Kan noen fortelle meg for og imot ??

Har ikke RC-V663 enda, har 443, men vurderer å bytte til 663 pga at den har 2 digitale coax inng. Dette gjør at hvis jeg kobler etter metode 2 slipper jeg å konvertere signal fra digital coax til digital optisk. Det er nemlig digital coax utg både på tuner og dvd, men kun 1 digital coax inngang på 443.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Metode nr.1 må da vere enkleste og beste måten skulle en tro,siden hdmi sender både lyd og bilde digitalt! Hvis du har to hdmi innganger på reciver da
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt vag 1 for den er den beste. Coax treng du ikke da som sagt lyd og bilde skjer digitalt via HDMI.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •