Primare A32 - erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Primare A32 - erfaringer?

Skal oppgradere fra Klipsch RF82 til RF83 og tenker da etter hvert å kjøpe ny effektforsterker. Men, denne gangen har jeg lyst å kjøpe en som jeg blir så fornøyd med at den blir stående lenger enn et halvt år før jeg ønsker noe nytt igjen. Har sett litt på Primare A32 den frister -veldig. Den virker jo temmelig solid, men er jo relativt dyr. Derfor lurer jeg på om det er noen som har hatt/prøvd denne forsterkeren og kan dele litt erfaringer om den? Er den verdt prisen?

Et alternativ er jo å kjøpe A31.2, men da må jeg nesten ha 2stk for å få drevet høytalerene skikkelig. Eller?

Og er det flere forhandlere i Norge enn Soundgarden som selger Primare?

Mvh
    Frode

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen innvendinger?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS! Det er ikke et bilde av primareprodukter du har der, men et 3dvala-design.

Primare selges kun av Soundgarden så vidt jeg vet. Jeg endte opp med A32 etter og ha prøvd en del forskjellige forsterkere i den litt tyngre klassen. A32 var den som passet meg best. Er ikke glad i å beskrive lyd, da oppfattelsen av lyd er meget individuelt. Uttrykk som varm, kald, bredde, dybde, holografi, og instrumentplassering, får andre ta seg av.

Vurderer du A32, bør du prøve og få til et hjemlån. Det mener jeg er den eneste måten og finne ut av om den passer deg og dine høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke kikke på Electrocompaniet da Frodo?

Hva er det du er ute etter/savner?

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde a32 på mine array 1400 å måtte bytte etter 2mnd pga diskanten ble alt for pågående etter min smak.

Prøvde Ec som jeg syntes passet mye bedre, men endte opp med Mcintosh

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken EC og McIntosh er det snakk om?

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hvilken EC og McIntosh er det snakk om?
    prøvde først ec AW250R og Mc 402. Veldig fornøyd med begge, Men Mcintoshen trakk det lengste strået, Men begge hadde for lite krefter så jeg endte opp med Mc 602 og Mc220.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Du vil ikke kikke på Electrocompaniet da Frodo?

Hva er det du er ute etter/savner?
    Mangler en del på mellomtonen føler jeg og kan kanskje bli en anelse skarpt i toppen. Muligens jeg som er kravstor der for jeg er veldig følsom for skarp diskant. Blir mest sannsynlig kjøp av RF83 i januar, så får jeg prøve forsterker med de når jeg har muligheten. RF83 skal vel være en generelt bedre høyttaler enn RF82 så forhåpentligvis blir jeg mere fornøyd med de. Midgard og Abrahamsen svarte ikke helt til forventingene.

Electrocompaniet er jo noe å vurdere, men det er relativt dyrt viss man vil ha litt power. De som dukker opp på brukten er også -ofte- veldig gamle.

Hegel og Parasound er jo også noe å vurdere. (Har en P3 som står å venter som skal testes når jeg kommer hjem).

Har du forslag?

OBS! Det er ikke et bilde av primareprodukter du har der, men et 3dvala-design.

Primare selges kun av Soundgarden så vidt jeg vet. Jeg endte opp med A32 etter og ha prøvd en del forskjellige forsterkere i den litt tyngre klassen. A32 var den som passet meg best. Er ikke glad i å beskrive lyd, da oppfattelsen av lyd er meget individuelt. Uttrykk som varm, kald, bredde, dybde, holografi, og instrumentplassering, får andre ta seg av.

Vurderer du A32, bør du prøve og få til et hjemlån. Det mener jeg er den eneste måten og finne ut av om den passer deg og dine høyttalere.
    Har endra bildet nå, var ikke klar over det..

Har snakka med Soundgarden Bergen og de hadde kun Primare I30 inne. Den vil jo ikke få samme kontroll over høytalerene som A32 men får iallefall hørt lydesignaturen av Primare. De skulle også ha full pris i depositum for å låne den så da må jeg jo spare opp penger før jeg kan teste, i.o.m. at jeg skal kjøpe RF83 først.

Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    hadde a32 på mine array 1400 å måtte bytte etter 2mnd pga diskanten ble alt for pågående etter min smak.

Prøvde Ec som jeg syntes passet mye bedre, men endte opp med Mcintosh
    Nå har jeg aldri hørt Array så vet ikke helt hvordan jeg skal sammenligne det. Det er jo litt pga diskanten jeg vil bytte så poenget blir jo borte viss diskanten blir slitsom med Primare.. McIntosh er også langt over mitt budsjett, desverre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig kombinasjon du har Kingestad! Den kunne jeg godt tenkt meg selv.

Har prøvd Array 1400 hjemme og fikk inntrykk at de spiser watt til frokost. At MC402 trakk det lengste strået mot AW250R er da ikke så rart nei, og at A32 er for liten for de er helt sikkert. Ved store pådrag ble det alt annet enn behagelig for ørene. Sånn er det imidlertig ikke med focalene mine.

Hvis AW250R er enda snillere i toppen enn A32 så kan nok det være en meget god kanditat hvis det er horna til RF-83 som skal temmes. Et test av A32 og 250R mot hverandre i heimen kunne kanskje hvert noe Frodo_? Å lese seg til hvilken av disse som passer best hjemme hos deg er i hvert fall helt håpløst.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har prøvd Array 1400 hjemme og fikk inntrykk at de spiser watt til frokost. At MC402 trakk det lengste strået mot AW250R er da ikke så rart nei, og at A32 er for liten for de er helt sikkert. Ved store pådrag ble det alt annet enn behagelig for ørene. Sånn er det imidlertig ikke med focalene mine.

Hvis AW250R er enda snillere i toppen enn A32 så kan nok det være en meget god kanditat hvis det er horna til RF-83 som skal temmes. Et test av A32 og 250R mot hverandre i heimen kunne kanskje hvert noe Frodo_? Å lese seg til hvilken av disse som passer best hjemme hos deg er i hvert fall helt håpløst.
    Det er helt sant, men det gir en pekepinn på hva jeg bør se etter. Får prøve å ordne meg et hjemlån på diverse forsterkere, selv om det er vanskelig å få lånt med seg forsterkere uten å betale full pris for de (jeg har ikke 70k å legge på bordet for å teste de).

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

At Arrayene spiser watt til frokost er helt sant, Så alle testene jeg gjorde med Ec 250 Mc402 og A32 var kun på lavt volum for å finne den sounden jeg likte best, men det var Mc som ga meg den lyden "jeg" likte best, likte også Ecen men syns den var hakket kjedeligere i lyden en Mcintoshen sin kraftige å pompøse spillestil.

Har hørt primare mange ganger å det gir glimrende lyd men jeg tror du må tenke deg to ganger eller prøve det først for det kan bli massete i toppen på høytalere med horn. Eller gjerne prøve sammen med en Rør preamp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører med A32. Og har hørt denne på Array 1400 også. Jeg vil si at denne klarte å kjøre Array 1400 bedre en en dyrere Hegel kombinasjon. Ble mer bunndrag i Primare -oppsettet. Og det samme følte jeg på mine SA Explorer. Ble mer bunndrag i disse med Primare en med andre forsterkeroppsett som jeg hadde eller testet på disse høyttalerene.

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løp og kjøp. Den er rett og slett fantastisk.

Ble nevnt tidligere at lyden ble spiss med Array, men dette er et kjent problem med array i rom uten skikkelig demping.

Anbefales!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •