Arcam FMJ series- hva burde oppgraderes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active bjorlien sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arcam FMJ series- hva burde oppgraderes?

Hei og god jul folkens!

Satt bare her og tenkte litt, idag sitter jeg med Arcam FMJ CD17, Arcam FMJ A38 intigrert og Arcam FMJ P38 effekttrinn. Hvis jeg skulle oppgradert meg ett lite hakk, for og få litt mer trøkk i lyden, hva burde jeg vurdere da? Prisklasse opp til 25-30 000 kr. Burde jeg velge ny elektronikk eller oppgradere høytaleren? har iQ9 nå.

Er ganske glad i den nøytrale, detaljerte lyden til Arcam, men savner den dype bassen til tider.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette oppsettet ville jeg tro at du har mest å hente på oppgradering av høyttalere. IQ9 er en super høyttaler i sin prisklasse, men hvis du har 25-30000 å bruke på oppgradering, så er det mye veldig bra å lete i blant, og den elektronikken som du har vil jeg tro holder mål langt opp i prisklassene!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    I dette oppsettet ville jeg tro at du har mest å hente på oppgradering av høyttalere. IQ9 er en super høyttaler i sin prisklasse, men hvis du har 25-30000 å bruke på oppgradering, så er det mye veldig bra å lete i blant, og den elektronikken som du har vil jeg tro holder mål langt opp i prisklassene!
    Jepps er det jeg håper på, at en oppgradering av høytalerne vil gjøre mye med lyden Eg har vært innom resonans i stavanger og fått høre på kef xq40, fikk også høre på Audiovector og ett par til som jeg har glemt navnet på, likte ikke lyden til Audiovector, da var XQ40 mye bedre for mitt bruk. Noen som har forslag til gode høytar kjøp i denne prisklassen? Vis ikke er jeg redd jeg kommer til og gå på XQ40 men vil forsikre meg om at dette er det beste kjøpet

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurdert klipsch? Vet dei skal ha bra med trøkk og dynamikk, men veit ikkje om dei passer til din elektronikk:S

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei har ikkje hørt så mye på Klipsch. Kan de sammenlignes med Kef? Ser mange på forumet har ht fra klipsch.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjorlien
    Nei har ikkje hørt så mye på Klipsch. Kan de sammenlignes med Kef? Ser mange på forumet har ht fra klipsch.

Kef og Klipsch er ikke i nærheten av hverandre hva lydsignatur angår. Skulle du bli sugen på Klipsch, anbefaler jeg deg på det sterkeste å teste et par først. Jeg har hatt 4 par høytalere den siste tiden i prisklassen du skisserer, det er : Klipsch RF-83 (23 000), Polk Audio LSi15 (20 000), Gallo Reference 3.1 (34 000.-) og nå Swans f2.2 (33 000.-). Av disse var Klipsch desidert minst musikalsk. Polk Audio var en morsom og svært behagelig høytaler, meget musikalsk i mine ører! Gallo med sin forføriske mellomtone og diskant, men hadde seriøse problemer med rommet her. Sist og sletts ikke minst Swans! Swans danker ut samtlige andre høytalere så det holder! Mitt beste kjøp noensinne!
    Skal du handle nye høytalere anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å snakke med Roger på www.soundwave.no ang. testing av disse kjempene....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Kef og Klipsch er ikke i nærheten av hverandre hva lydsignatur angår. Skulle du bli sugen på Klipsch, anbefaler jeg deg på det sterkeste å teste et par først. Jeg har hatt 4 par høytalere den siste tiden i prisklassen du skisserer, det er : Klipsch RF-83 (23 000), Polk Audio LSi15 (20 000), Gallo Reference 3.1 (34 000.-) og nå Swans f2.2 (33 000.-). Av disse var Klipsch desidert minst musikalsk. Polk Audio var en morsom og svært behagelig høytaler, meget musikalsk i mine ører! Gallo med sin forføriske mellomtone og diskant, men hadde seriøse problemer med rommet her. Sist og sletts ikke minst Swans! Swans danker ut samtlige andre høytalere så det holder! Mitt beste kjøp noensinne!
    Skal du handle nye høytalere anbefaler jeg deg i aller høyeste grad å snakke med Roger på www.soundwave.no ang. testing av disse kjempene....

Ok ok! Jeg skal på demo på ett par XQ40 hos kokken når jeg får tid, så får jeg se hva jeg synes om de da! Er nok temmelig sikker på at jeg går for Kef.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •