Førstegangskjøp solid hjemmekino - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om jeg absolutt måtte ha alt på engang og hadde limit på 15k ville jeg nok prøvd meg på denne : Yamaha RX-V663 Definition 5.1 Black Jeg har hørt Dynavoice f6 som er en langt billigere høytaler, og må si den har vekket lysten til å høre mer fra Dynavoice....ganske så utrolig hva de får til i forhold til prisen!

Om du kun skal bruke det til film, og er villig til å bruke litt tid på dette...ville jeg løst det på en annen måte

Jeg ville kjøpe en brukt Yamaha rxv1800 (5-6000). Denne har alle nye lydformater, HDMI switching og en meget god romkoreksjons enhet. Så ville jeg kjøpt en XTZ W12, denne subben gir utrolig mye bass for pengene. Som fronthøytalere ville jeg venta til et par Klipsch RF-3 kom tilsalgs, disse selges for rundt 4000.- brukt. Center og bakhøytalere ville jeg også kjøpt fra Klipsch, dette selges ofte brukt til en hyggelig pris. Jeg kan i hvertfall love deg at dette Klipsch settet vil være desidert det beste du får av filmlyd til en billig penge!

Her er et alternativ som gjør at du sitter igjen med 6000.- til surround høytalere og sub :
    Høytaler : Klipsch RF 3
    Forsterker : Nye Yamaha RX-V663 Receivere til knallpris. Karakter 6 av 6 | FINN torget

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke nødvendig vis limt til 15k, men har valgt å legge meg i denne prisklassen siden det er førstegangskjøp, og har ikke nødvendig vis behov for det "aller beste". Tenkte en kunne få noe rimelig greit i denne prisklassen jeg kan leke meg med. Har som sagt ikke noe erfaring med denne typen hifi, og regner med dette skulle holde for å oppgradere fra elkjøp anlegg.

Får heller gå opp noen prisklasser når jeg skal begynne på "kinosalen" min ved en senere anledning, men dette blir en annen historie.

For å ordlegge meg litt vulgært, "smått er godt" angående høytalere til stuen min

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ein stund siden var eg hos Soundgarden og fekk demo på JBL ES80 pakken. Ansatte fyrte i gong We Were Soldiers, og blei svært positivt overraska over dynamikken og kraften desse høyttalerene spydde ut.

Dette var i eit åpent rom som ikkje er optimalt. Recieveren som var i bruk under testing var Harman Kardon AVR255.

JBL ES80 Pakke: Pakkeløsninger | Høyttalere | Soundgarden
    Harman Kardon AVR255: Surroundreceivere | Hjemmekino | Soundgarden

JBL ES80: 11.995,-
    Harman Kardon AVR255: 6995,-
    Totalt: 18990,-

Dette er litt over ditt budsjett, men i mine øyrer så var denne pakken vanvittig god på film. Kan og prøve å prute. Stikke innom og hørre kva slags pris dei kan gi deg på dette oppsettet. Eventuellt teste JBL høyttalerene med Yamaha reciever i samme prisklasse.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •