Ny effektforsterker eller ny receiver...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny effektforsterker eller ny receiver...

Hei..

Sitter å leker litt med tanken på å oppgradere frontkanalene i mitt surround oppsett med en NAD 216THX eller tilsvarende. Høyttalerene er B&W 603 s2 koblet til en NAD T753 receiver. Vil dette gi en stor lydmessig forbedring, eller er det bare tullete av meg?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg gjerne da noe som er noe mer strømsterkt og mer nøytralt. NAD 216 vil nok ikke gi så veldig stor forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har andre gode effektforsterkere å anbefale? Tenkte å kjøpe brukt, så det må være i ca samme prisklasse som f.eks NAD 216THX...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje du kan finne en brukt Rotel RB-1070?

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    NAD 216 vil nok ikke gi så veldig stor forskjell.
    Jeg er uenig. Jeg gikk fra en NAD T760 til 1xNAD 216 og deretter 2xNAD 216, og forskjellen ble helt enorm på mine B&W 604 høytalere. Den store opplevelsen kom fra T760-->1x216. Det finnes garantert forsterkere som er bedre, men jeg kan love deg bunndraget og dynamikken blir helt annerledes med en kraftpakke som 216, spesielt til prisen. Jeg hadde lyst til å teste å kjøre 216 i mono så jeg kjøpte en til. Det ble litt mere kontroll, men jeg merker mest den siste oppgraderingen ved musikk/film på lavt volum - subjektiv mening. Anbefales hvis budsjettet er litt stramt, til film er det uslåelig.

Edit: Har du en 216 på hånda, kan du jo kjøpe den og teste. Skulle det ikke svare til forventingene er det bare å selge igjen, mange kjøpere.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg gjerne da noe som er noe mer strømsterkt og mer nøytralt. NAD 216 vil nok ikke gi så veldig stor forskjell.

Ja, for NAD 216 er jo ikke strømsterk i det hele tatt :roll:

Nøytral er den vel derimot ikke

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Atano
    NAD 216 vil nok ikke gi så veldig stor forskjell.
    Jeg er uenig. Jeg gikk fra en NAD T760 til 1xNAD 216 og deretter 2xNAD 216, og forskjellen ble helt enorm på mine B&W 604 høytalere. Den store opplevelsen kom fra T760-->1x216. Det finnes garantert forsterkere som er bedre, men jeg kan love deg bunndraget og dynamikken blir helt annerledes med en kraftpakke som 216, spesielt til prisen. Jeg hadde lyst til å teste å kjøre 216 i mono så jeg kjøpte en til. Det ble litt mere kontroll, men jeg merker mest den siste oppgraderingen ved musikk/film på lavt volum - subjektiv mening. Anbefales hvis budsjettet er litt stramt, til film er det uslåelig.

Edit: Har du en 216 på hånda, kan du jo kjøpe den og teste. Skulle det ikke svare til forventingene er det bare å selge igjen, mange kjøpere.
    Har du prøvd å bi-ampe med de 2 nad 216 du har? skulle tro det ble enda bedre enn å kjøre de som monoblokker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen...

Klarer visst aldri å bestemme meg...
    Siden jeg enda har muligheten til å bytte min receiver inn til en større modell, vurderer jeg kanskje en NAD T763 istedet for en NAD 216. Vil det være noen spesiell forskjell? Hvilket alternativ vil være best? Slipper jo unna med bare en boks

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man skal stole på tester så er vel T763 markedets dårligste receiver (hele 7x3 serien) så det må da være noe mer aktuellt blant andre merker som Denon, Yamaha, Onkyo og Marantz.

Active
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 216 er en pudding til å spille dypbass!! Kjøp heller en brukt Rotel 991/1080-det spiller med en større dydbe og dynamikk i bassen og over hele frekvensområdet!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i tvil nå...
    Tenkte kanskje jeg skulle spytte i litt mer penger og gå for den nye Denon 3805. Er den verdt de 4000 kronene mer enn hva NAD T753 koster? Hvordan er den i forhold til NADen med tanke på kraft og dynamikk? NAD sine 70 watt pr kanal er kjent for å være ganske kraftige. Har aldri hørt Denon før, vet ikke hvordan disse 120 wattene pr kanal yter i forhold til NAD watt...

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører 3805 på 604s3 for tiden og synes den spytter mye lyd og kraft ut av høtalerne.
    Kan ikke klage så langt.
    I tilleg er jo 3805 suveren. Og du får med en fjernkontroll som alene er verd 1000,-.
    Fjernkontrollen programmerte jeg inn alle min gamle fjernkontroller på. De ligger nå i skuffen. Dette er første gang jeg har vert borti en fjernkontroll som faktisk funker tilfredsstillende ved programmering.
    Har du pengene så har jeg ikke problemer med å anbefale 3805.
    Stikk en tur på klubben å få den demonstrert på makan ht som du har.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men pytt. Kan man kjøpe den fjernkontrollen separat?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til rapportene om støy i de nye Nad receiverne så er Denonen helt klart ett bedre valg. Om den er verdt 11k må være opp til deg å bestemme. Hvis valget sto mellom dem, så hadde jeg i allefall gått for Denon.
    Men du finner også gode receivere utenfor HFK. Jeg mener at Yamaha gir mye for pengene, men også Marantz, Arcam osv osv

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det merkelige er at Hifi klubben tydeligvis fortsatt selger disse. Slik jeg har forstått det så har de sagt til DVD & Hjemmekino at de skulle trekke dem tilbake til det ble fikset. Dette stemmer jo tydeligvis ikke.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Det merkelige er at Hifi klubben tydeligvis fortsatt selger disse. Slik jeg har forstått det så har de sagt til DVD & Hjemmekino at de skulle trekke dem tilbake til det ble fikset. Dette stemmer jo tydeligvis ikke.
    Så lenge det selger bra og folk etterspør Nad så tar de vel sjangsen. Men etter den søte kløe kommer den sure svie. Hvis folk finner ut at de selger crap, så vil de miste omdømme sitt. Noe jeg tror er den sterkeste merkevaren HFK har. Mao ett meget dårlig trekk!

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Denon 3805 spille med like bra dynamikk og kraft som NAD T753?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    I følge HiFi Klubben er problemet funnet og rettet. Har ikke fått testet selv, så jeg har kun "Klubbens" ord på at det er i orden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sds
    Kan være forforsterkerdelen i Denon er mye bedre, men på effektforsterkersiden er nok de to i forskjellige verdner. Der spiller nok Denon forsatt i "lilleputt ligaen" i forhold til NAD. Spørsmålet er om Denon har "pulver" nok til gjennomsnitts hjemmekinoen, har den det spiller det ingen rolle at NAD er bedre på akkurat dette punktet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    I følge HiFi Klubben er problemet funnet og rettet. Har ikke fått testet selv, så jeg har kun "Klubbens" ord på at det er i orden.
    Ok, det skulle vel bare mangle egentlig. Hva med folk som har kjøpt disse receiverne? Vil de få sine oppgradet/reparert?

En tur til HFK vil avsløre dette, du kan evnt også spørre om du kan høre med ulike effektforsterkere også... Det er jo egentlig bare gøy å lytte

Mvh

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •