Onkyo TX-SR606 eller TX-SR706?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Onkyo TX-SR606 eller TX-SR706?

Skal investere i en HD-receiver og har egentlig bestemt meg for SR606. Er likevel ikke bombastisk sikker og lurer i den anledning på om den litt dyrere broren SR706 innehar kvaliteter som gjør den til et bedre valg - om man tar prisen halvveis til etterretning? (4395 kr vs 6000 kr - hos Netshop)

Høyttaleransamlingen består av Dali Concept 6 fronthøyttalere, Dali Suite C0.7 Senterhøyttaler, og Dali Concept 1 som bakhøyttalere. Rimelig lettdrevne mao.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du noen gang har tenkt å bygge på anlegget med effektforsterkere må du i alle fall gå for 706 da 606 ikke har pre-out, og dermed ikke kan brukes på noe fornuftig vis sammen med effektforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir neppe aktuelt å investere i nye høyttalere med det første og dermed vil nok effektforsterker forbli rimelig uaktuell. Vil den noe større kraften i SR706 ha nevneverdig betydning for lydkvaliteten i surroundoppsettet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet spørsmål; finnes det andre HD-receivere til 6-7000 kr som i form av bedre kvalitet heller bør vurderes fremfor sr606 (pris vs kvalitet)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nok et spørsmål; er Pioneer VSX-1018A å foretrekke fremfor TX-SR706?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kjøpte 606 til mine Dali 505!

Jeg tenkte lenge på det samme som deg. Vurderte også Yamaha 663 og 863 etter god hjelp på forumet her, men når Avshop solgte 606`en til 3995, slo jeg til. Det angrer jeg ikke på! Den driver Dali 505 i front , SC-7 senter, og 202 bak (ikke helt ulikt ditt oppsett), med overbevisende kraft. Tidligere hadde jeg Sony STR-DB780QS. Denne hadde ikke helt de kreftene jeg ønsket, så ved høyt lydnivå spraket det litt i bakkanalene. I dag kan jeg spille høyt! (med litt hjelp av Paradigm PS 1200 som tar seg av de lave frekvensområdene) -uten noe som helst skurring/spraking i lyden. Jeg hadde egentlig tenkt å bytte ut høyttalerene mine i løpet av neste år, men nå fremstår de som "nye", og det behovet er drastisk redusert.
    Lykke til :-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg undersøkte litt på akkurat det for en kamerat for en stund siden og 606 og 706 skal dra like mye strøm fra nettet så jeg tror preout og noe annet smådill er forskjellen. 606 spiller veldig overbevisende til pengene på Patos 310 MK2 og center så jeg kan anbefale den sterkt. Så lenge du ikke skal spille veldig høyt så har den tilsynelatende god kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for informative svar så langt

Har et litt mer generellt spørsmål;

Jeg har en halvveis tilårskommen Plasma-TV uten HDMI-kontakt - Panasonic Pa50. Den er HD-kombitabel, men ikke HD-ready. Vil det være mulig å ha en HDMI-kontakt fra PS3 til recieveren, for deretter å kjøre bildet via komponent-kabel fra receiveren til tv`en?

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tviler jeg sterkt på går an! Det gikk hvertfall ikke på min pioneer lx51!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •