Trenger litt råd/hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger litt råd/hjelp

Jeg har ett brukbart hjemmekino/multiromsystem hjemme bestående av primært komponenter fra Linn.
    Hjemmekinodelen av systemet består av:
    Linn Unidisc SC
    Linn 2250 og 5125 forsterkere
    Linn Genki CD og Pekin radio
    Miller og Kreisler MX-350 sub
    7 in-wall høyttalere fra Miller og Kreisler (fantastiske til å være in-wall !)

Har frem til nå hatt en Hitachi 55" TV til dette, men har nå byttet til en LG60PG7000 og kjøpt inn en Sony BDP550 BluRay spiller. Vurderer å ta en bedre BluRay spiller, men har ikke helt bestemt meg om det.

Uansett, når jeg nå skal bytte ut dette så dukker det opp noen problemer... For det første så støtter jo ikke Linn-komponentene HDMI. Det andre er at jeg oppdaget at Linn 2250-forsterkeren har tatt kvelden (igjen). Odd Rune hos Kontrapunkt har alltid vært helt super å forholde seg til, så han fikser sikkert forsterkeren igjen, men det er jo litt kjedelig når ting ikke virker.

Jeg vurderer derfor å kaste ut hele Linn-greiene og erstatte forsterkerne med f.eks. en Onkyo 906 el.l. Med tanke på hva Linn-systemet koster så er dette kanskje galskap ? Samtidig er det jo veldig mye enklere dersom hele systemet kan kobles opp via HDMI, og man vil få "ekte" HD 7,1 lyd med en slik forsterker i stedet.

Så spørsmålet mitt til dere er om jeg er helt dust som tenker i de baner, bør jeg få Linn-komponentene i gang igjen eller er det like greit å bytte til ny forsterker ??

Takknemlig for innspill i så måte...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo, her var sandelig en person der ikke hadde Yamaha, Pioneer, Onkyo eller Denon!
    Nja, jeg ville beholde Linn systemet, men, nu kjender jeg ikke dette i detalj, men "here goes":
    HDMI kjører du direkte til tv, du lar Blu-Ray spilleren dekode og tar ut HD lydsignalet fra de analoge utgange til din Linn.
    Ja, det var det egentlig.
    Ellers er der litt info her:
    http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...p-s550-10.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, det er slik jeg gjør det nå (derfor jeg valgte Sony 550 kontra 350 også, siden de er like bortsett fra utgangene). Kjører altså bildet via HDMI og lyden via analogt inn i Unidisk SC-en. Men er usikker på om Unidisken klarer å håndtere 7.1 lyd, men det tror du den gjør ?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh ja, glemte det, nei, den håndterer vel ikke 7.1, men da velger du i oppsettet på dvd spiller 5.1.
    Ja, vanskeligt valg dette....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •