Parasound Halo A21 VS NC2250

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parasound Halo A21 VS NC2250

Først om fremst, Høytalerne som skal driver er Klipsch RF83 - at A21 er bedre enn NC2250 er vel ganske opplagt, MEN;

er A21 såpass mye bedre at den kan forsvare den høyere prisen, vil det være veldig tydelig at A21 er bedre, og klarer å ha bedre kontroll på RF83, eller er de ekstra pengene opp fra NC2250 et unødvendig gode ?

er beredt på å handle effekt som utnytter RF83 til det fulle, men er fremdeles noe usikker på om jeg vil ha utbytte av spranget opp til A21, er dette merkbart vil jeg veldig trolig gå for A21.

Noen som har tips og innspill å bidra med her ?

all hjelp a21 VS nc2250 tas imot med stor takk, ytelse, pris alt taes i betraktning!

når jeg først skal handle effekt, skal den absolutt gjøre jobben skikkelig - og også gjøre det i en stund fremover!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Først om fremst, Høytalerne som skal driver er Klipsch RF83 - at A21 er bedre enn NC2250 er vel ganske opplagt, MEN;

er A21 såpass mye bedre at den kan forsvare den høyere prisen, vil det være veldig tydelig at A21 er bedre, og klarer å ha bedre kontroll på RF83, eller er de ekstra pengene opp fra NC2250 et unødvendig gode ?

er beredt på å handle effekt som utnytter RF83 til det fulle, men er fremdeles noe usikker på om jeg vil ha utbytte av spranget opp til A21, er dette merkbart vil jeg veldig trolig gå for A21.

Noen som har tips og innspill å bidra med her ?

all hjelp a21 VS nc2250 tas imot med stor takk, ytelse, pris alt taes i betraktning!

når jeg først skal handle effekt, skal den absolutt gjøre jobben skikkelig - og også gjøre det i en stund fremover!

Jeg ville godt for nc2250 tror du blir veldig godt fornøyd med den

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge to håndterer nok RF83 veldig bra, men du vil nok få det lille ekstra med A21. Kommer vel litt annpå hvor langt ut du skal ta det. Er du 100 % musikk og full pupp hele tiden, så ville jeg nok ha vurdert dette nøye..

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en pm til da-ty@online.no!!

A21 ser myyye fetere ut, men jeg tror ikke du vil høre forskjell på de:-|

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vesentlig forskjell er jo at 2250 ikke har balanserte innganger (XLR), noe A21 har, om du ønsker å kjøre balansert da selvfølgelig.

Sitter med samme spørsmålene som deg. Har lyst å prøve begge to, men synes det er kjipt at ikke 2250 er balansert.

Det er heller ingen tvil om at A21 er myyye penere enn 2250:

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikker på at du vil gå for en av disse?

Jeg anbefaler deg virkelig å teste før eventuelt kjøp.

Jeg har hatt A21, og syns prisen denne selges for både ny og brukt er altfor høy i forhold til prestanda. Riktignok er finishen veldig god, men forsterkern har sine helt klare svakheter..

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Helt sikker på at du vil gå for en av disse?

Jeg anbefaler deg virkelig å teste før eventuelt kjøp.

Jeg har hatt A21, og syns prisen denne selges for både ny og brukt er altfor høy i forhold til prestanda. Riktignok er finishen veldig god, men forsterkern har sine helt klare svakheter..
    Kunne vært artig å fått høre hvilke svakheter du mener A21 innehar

For øvrig har jeg ikke hørt forskjell på disse seriene selv, men innehar A51 og synes den leverer svært potent. Ift B&W Nautilus er i hvert fall Halo serien en solid makker. Men så tipper jeg Nautilus er litt mer krevende enn Klipsch i utgangspunktet. Kanskje er ikke prisforskjellen verdt det, for den er jo som du poengterer nokså stor. Men har ikke førstehånds erfaring ift Klipsch.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv bare hørt gode ting om a21 og nc2250, og da spesielt til klipsch.

ytelsene er jo forholdsvis lik, samme watt, litt høyere ampere på a21, samt mye høyere dempefaktor på a21.

prisen jeg har fått er 11000 på NC, og 18000 på a21,dette er nytt.

blir det nc har jo jeg da mulighet å handle en NC2125 til center, eller til evt biamp ilag med 2250. kanskje dette blir et bedre alternativ ?

er jo ute etter å få full kontroll og bra driv på rf83, og skal jeg først handle, vil jeg være sikker på at det jeg ender opp med klarer jobben veldig bra.

er det som nevnt mindre forskjeller fra nc og halo vil vel kanskje det mest logiske være å gå for nc2250 og en nc2125 ?

takk for innspill så langt :P

ps: er selv også litt interessert i å høre evt mangler på a21 ? godt å vite før en handel...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet A21 har fått uhemmet mye skryt i norsk presse, og fra mange forumdeltagere. Parasound Halo var faktisk såppas hypet at jeg kjøpte settet P3 og A21 uhørt, splitter nytt. Skuffelsen skulle blir stor....

Først og fremst manglet det krefter, A21 er ganske så svak. A21 har faktisk ikke større strømforskyning en Arcam avr350 surroundreciver til halve prisen. Dette er nytt for Parasound, da de eldre modellene er langt mer strømsterke (HCA serien). Jeg kunne ikke spille på mer en moderat volume på både Polk Audio LSi15 og Gallo Reference 3.1 før det begynte å vanke forvregninger i mellomregisteret og bass. Ellers syns jeg komboen ikke gikk ned i kjellern. Spilte ganske tynt i bassen, tynnere en alt annet jeg har hatt i hus. Det skal også sies at jeg kun testet Halo P3 på A21, men pga store mangler på krefter var det heller ikke intresant å teste noe annet. Det som er litt gøy er at så fort jeg konfronterer folk utenfor dette forumet med disse "problemene" har de samme erfaringene selv. Dette gjelder selv butikker som selger Halo. For meg og for mange virker det som om Halo er hypet ganske hardt i fagpressen og ikke minst på dette forumet.

Om man retter øynene over dammen og til USA, så har Halo et helt annet "rykte". Det er riktig at det er "bang for buck", men der selges også komboen P3 og A21 helt ned til 2000$. Dette tilsvarte 10 000.- med kursen som var i sommer. Og til 10 000.- er A21 og P3 er godt kjøp!

Til klipch ville jeg sterkt vurdert Primare, effektrinnet som ligger på brukten nå til ca 6000.- er meget bra!

Ikke meninga å ødlegge for Parasound og gleden rundt det å handle dette merket. Lyd oppfattes alltid subjektivt, og mine dårlige erfaringer kan rett og slett stamme av at jeg har en annen referanse for hva som låter bra.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske enig med deg at det er litt overpriset i forhold til spesielt strømstyrke, men hos meg fungerer Parasound utrolig bra, og jeg kommer ikke til å bytte den ut med det første. Har også på følelsen at denne forsterkeren er en god match til mange høyttalere ute på markedet. Aldri særlig pågående i diskant og en gir godt med strøm til elementene på mine Ranger.

Ellerså støtter jeg absolutt forslaget om Primare.

Nå blir det litt feil å argumentere for at han ikke skal kjøpe parasound når det er det han spør om, menmen..

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen jeg har fått er 11000 på NC, og 18000 på a21,dette er nytt.
    Hvor har du fått disse prisene!?

Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Til klipch ville jeg sterkt vurdert Primare, effektrinnet som ligger på brukten nå til ca 6000.- er meget bra!
    Hvordan er lydsignaturen i Primare egentlig? 2stk Primare A30.2 og PRE30 burde jo fungere bra på RF83..

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P3 har et dårlig rykt, men A21 har fått meget bra omtaler:
    Parasound Halo stereosett - Audiophile
    Soundreproduction.com
    Parasound Halo A 21 Amplifier Review — Reviews and News from Audioholics
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/10.pdf Se side 94

Har hatt den selv og var meget fornøyd med lyd og kraft.

Primare er også et meget bra valg

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    En vesentlig forskjell er jo at 2250 ikke har balanserte innganger (XLR), noe A21 har, om du ønsker å kjøre balansert da selvfølgelig.

Sitter med samme spørsmålene som deg. Har lyst å prøve begge to, men synes det er kjipt at ikke 2250 er balansert.
    Hvilke fordeler gir balanserte innganger, og hva vil det si i praktisk bruk?

Ikke meningen å kuppe tråden, men ble litt nysgjerrig

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teoh
    Hvilke fordeler gir balanserte innganger, og hva vil det si i praktisk bruk?

Ikke meningen å kuppe tråden, men ble litt nysgjerrig
    Det blir mindre støy pga at det er tre ledere i balanserte kabler dvs 2 ledere og en jord leder, hvor støy som oppstår i cd-spiller forforsterker og forsterker blir ledet bort til jord i el-anlegget, så man må ha jording i stikkontakten for og få utbytte av balangserte innganger

Korekter meg noen vist dette ikke stemmer

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har selv A21 og har hatt NC2250 hjemme til test. Da på B&W 804. Det er små nyanseforskjeller på disse to. Forskjellen ligger noe i det øvre mellotone/diskant området. A21 er også noe mer strømsterk enn 2250. Men om det forsvarer prisforskjellen er en annen sak. Halo`n ser MYE fetere ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Hvordan er lydsignaturen i Primare egentlig? 2stk Primare A30.2 og PRE30 burde jo fungere bra på RF83..
    De har en ganske så "rund" spillestil. Aldri noe som stikker seg ut, med en varm spillestil og en utrolig flott mellomtone! Testet full Primare sett på mine RF83, og det fungerte veldig bra! Det fungerte faktisk så bra at jeg var på nippet til å kjøpe meg et komplett sett...

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har isje eg Klipsch som Hoved HT selv, men tidlgere kolega ble anbefalt 2stk NC til sine RF82, i Bi-amp oppsett, skulle gi mye bedre kontroll osv, og kan jo at det har han nå:-D Men så er jo RF83 en del bedre en RF82 har eg hørt da, og krever vel enda mere muskler..... 2stk NC serien skulle nokk ha muskler da...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har selv A21 og har hatt NC2250 hjemme til test. Da på B&W 804. Det er små nyanseforskjeller på disse to. Forskjellen ligger noe i det øvre mellotone/diskant området. A21 er også noe mer strømsterk enn 2250. Men om det forsvarer prisforskjellen er en annen sak. Halo`n ser MYE fetere ut.

nå spiller jeg kun på receiver med biamp, så regner med begge vil bli en solid opptur, MEN - hvis det kun er små nyanseforskjeller på disse, så vil jeg absolutt si at nc er et bedre valg, ettersom jeg da kan kjøpe en nc2125 samtidig for samme beløp som en stk a21.

utseende på halo er jo helt rått, men forsterkerne skal stå godt plasser i et rack, og at NC ikke er fult på høyde utseendemessig kan jeg godt leve med, sålenge de presterer bra i ytelse.

så lenge ut til at jeg skulle gå får en a21, men jeg føler jeg mer og mer haller mot new classic nå. mye billigere, om bare små nyanse forskjeller - høres da bra ut ?

takk for god hjelp hittil!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå spiller jeg kun på receiver med biamp, så regner med begge vil bli en solid opptur, MEN - hvis det kun er små nyanseforskjeller på disse, så vil jeg absolutt si at nc er et bedre valg, ettersom jeg da kan kjøpe en nc2125 samtidig for samme beløp som en stk a21.

utseende på halo er jo helt rått, men forsterkerne skal stå godt plasser i et rack, og at NC ikke er fult på høyde utseendemessig kan jeg godt leve med, sålenge de presterer bra i ytelse.

så lenge ut til at jeg skulle gå får en a21, men jeg føler jeg mer og mer haller mot new classic nå. mye billigere, om bare små nyanse forskjeller - høres da bra ut ?

takk for god hjelp hittil!
    NC2250 til front og en NC2125 bi-ampet på senter. Ville gjort susen det Men gå i såfall for sølv. Den har en mye penere finish kontra sort. (min personlige mening da)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    NC2250 til front og en NC2125 bi-ampet på senter. Ville gjort susen det Men gå i såfall for sølv. Den har en mye penere finish kontra sort. (min personlige mening da)

synes selv de i sølv er flotte, men resten av mine komponenter er i sort, så regner med at det blir sort hvis det blir NC.

hvorfor bi-ampe, og ikke brokoble NC2125 til center ? 125 watt til kun horn er vel ikke helt nødvendig vel ?

ettersom du har testen begge serier, på samme høytaler, så regner jeg med du vet hva disse to leverer, føler med derfor ganske trygg på de innleggene du har skrevet! sjelden vare å få testen begge serier opp mot hverandre på denne måten, så får jo et godt sammenlignings grunnlag her

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •