Og nå neste episode av "Hva med dette?"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Og nå neste episode av "Hva med dette?"

Sitter å pønsker litt. Om ca et år kommer jeg til å flytte inn i eget hus med dama (leier leilighet nå). Da skal jeg ha meg dedikert hjemmekino rom.
    Så altså.. Har nå et SVS MTS 5.0 sett (plus en 20-39 sub) drevet av en Yamaha rx-v3800. Bor NÅ såpass lytt at det er overhodet ikke bruk for mer effekt. Men det blit vel andre boller når det flyttes.
    Har liggende fra et tidligere anlegg en NAD 216 og en 916 forsterker. Lurer således på å bruke 216 på hovedhøytalerene (som sikkert funker bra), og så å brokoble 4 av 916 kanalene for så bi ampe centeren. Høres det ut som en ide?
    Det enkle svaret er selvfølgelig "prøv!" Men gidder ikke Har ikke NAD`ene her, og har sjelden muligheten til å dra på litt. Er nok litt VEL hensynsfull, og husvertene ser ut til å ha grodd fast i huset.

Så på papiret: Dårlig ide? god ide? Tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det høres ut som et godt forsøk, ikke bare når kinorommet er klart. Har selv prøvd med 216 og 218 som effekttrinn i et surroundoppsett, da med en 214 som brokoblet til senter ( tror den gir 300W da ). Hadde da en Pioneer 1011 reciever. Resultatet ble mer kontroll og ro i lydbildet.
    Ville kjørt på med dem uten nødvendigvis å dra på mer enn du gjør i nåværende situasjon :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er sant. trenger selvfølgelig ikke dra på for å få effekt av mere futt. godt poeng. må vel kanskje se om jeg får ordnet litt plass i racket og testet en dag da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •