Pioneer VSX-818V og HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer VSX-818V og HDMI?

Jeg sitter hjemme hos gamlingene, og har akkurat installert et surroundsystem med en Pioneer VSX-818V og en drøss med Mission-høyttalere. Kalibreringen av høyttalerne har gått strykende, men jeg sliter med å få surroundlyd ut fra DVD-spilleren (typ Thompson billigspiller).
    Bruksanvisningen har følgende å si om saken:
    Sitat Opprinnelig postet av bruxanvisning
    Kun VSX-818V-modell: Hvis du vil høre lyd fra HDMI-komponenten (gjennom dette
    systemet), må du også legge til separate lydkoblinger til de tilhørende inngangene bak på
    mottakeren.(...)
    Kun VSX-818V-modell: Du må koble til
    analogt og/eller digitalt som nødvendig
    for å høre lyd fra HDMI-komponenten
    gjennom dette systemet.
    Dette er noe jeg simpelthen ikke skjønner. Skal ikke en HDMI-tilkopling være mer enn nok for å kunne levere alt av lyd til receiveren?

takker for svar.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er tragisk!

Nei, Pioneer har valgt (på de rimeligste modellene) å ha HDMI og kalle dette hdmi-switching... Den kan ikke motta lyd via HDMI, bare sende dette videre til tv... Returner den og kjøp yamaha 663.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å herrejemini, du tuller?! Dette er jo helt komplett lavmål! Veldig bra at jeg ble gjort oppmerksom på det før jeg handler inn til meg selv. Dette var ganske så tragiske saker. Får gå over til CoAx, da.

edit: Nei, nå ble jeg sint. Stefar får ikke lov til å beholde denne. Det verste er at det er naboen som har solgt den til ham. Huffedå.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit, det er totalt uakseptabelt å selge nye produkter som ikke er kompitable med HD og HDMI tidene vi er i nå.

En bekjent ble lurt av Elprice til å kjøpe denne da de heller ikke visste om dette. Det ble godtatt retur etter noen mailer med butikksjefen.

Det blir værre med retur når det er bruktkjøp da, det får nesten du ordne opp i og forklare hvorfor. Men, blir den brukt til HD-lyd i framtiden? Om den kun skal stå som en billig receiver for DVD kinolyd fungerer det jo med optisk og coax... Uansett syns jeg den burde returneres!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, du har absolutt et poeng. Naboen driver den lokale Expertbutikken, så jeg mente mer at han burde ha greie på hva han driver med. Receiveren er nettopp tatt ut av kassa, så det burde ikke være noe stress.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •