During fra denon receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

During fra denon receiver

Hei folkens,

Har en denon 2808 som begynner å dure litt etter at den har vært i bruk i ca en halvtime/time. Det høres ut som strøm/trafo støy. Jeg er nok rimelig fintfølende ovenfor støy, men når tv på normalt volum blir slitsomt i lengden med during som ikke overdøves, er det på tide å forhøre seg litt. Lurte på om det er flere som har denon reveicere som opplever det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det hjelpe med en strømledning eller strømpadde med nettstøyfilter?

Newcomer r.j sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du støy/brum fra høyttalerene, eller kommer det fra receiveren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun fra receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv trafo støy på en effekt forsterker jeg hadde tidligere. Da hadde jeg lyttet meg frm til at det var trafoen som lagde lyden. Når jeg forhørte meg med fagmann så sa han at det normalt var en trafo som var litt løs eller så var nettspenningen litt utenfor komfortområdet tiltrafoen.

I mitt tilfelle så fant jeg at trafo'en begynte å dure å 237VAC (eller var det 238), og trafoen satt dønnfast.

Er litt usikker på om det er er noenav disse orsaken siden den først begynner å dure etter 30-60min.

Ville nok ha forhørt meg litt med HFK

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ringte de på hfk men de kunne egentlig ikke si noe. De ville ta den inn på service. Problemet er jo å leve uten receiver i jula. Det funker jo ikke. Men har ikke lyst å brenne av 1000kr + på kabler heller, hvis det ikke hjelper. Og så er det jo litt småflaut å levere en receiver som støyer normalt. Så derfor lurer jeg på om noen andre opplever en svak durelyd fra receiver. særlig denon da . Men det er trafo som støyer. Ingen tvil om det.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av white rabbit
    Ja, ringte de på hfk men de kunne egentlig ikke si noe. De ville ta den inn på service. Problemet er jo å leve uten receiver i jula. Det funker jo ikke. Men har ikke lyst å brenne av 1000kr + på kabler heller, hvis det ikke hjelper. Og så er det jo litt småflaut å levere en receiver som støyer normalt. Så derfor lurer jeg på om noen andre opplever en svak durelyd fra receiver. særlig denon da . Men det er trafo som støyer. Ingen tvil om det.
    Sitter du et par meter unna skal du ikke høre trafostøy. HFK har garantert en forsterker å låne bort i jula.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lånt en denon 2309 receiver fra hfk. Og ingen during der nei! Men så leser jeg produktinfo, og der står det at det er passiv kjøling og ingen vifter på 09 modellene. Mens det står ingenting om dette på 08 modellene. Noen som vet om det om det er vifter på 08 modellene?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av white rabbit
    Da har jeg lånt en denon 2309 receiver fra hfk. Og ingen during der nei! Men så leser jeg produktinfo, og der står det at det er passiv kjøling og ingen vifter på 09 modellene. Mens det står ingenting om dette på 08 modellene. Noen som vet om det om det er vifter på 08 modellene?
    Nope. Ingen vifte

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •