Problem Med RX-V2700. Kan du hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem Med RX-V2700. Kan du hjelpe?

Jeg lurer på om jeg har kommet borti en eller annen knapp på reciever, selv om jeg egentlig tviler ganske sterkt på det også. Problemet er at ved forskjellige filmer, blant annet Transformers (HD-DVD), Die Hard 4.0 (bluray) og i går The Dark Knight (Bluray), så er det akkurat som om lyden dempes ved eksplosjoner og pistolskudd etc for så å øke når disse scenene er over..

Det er utrolig irriterende. I scenen hvor the Joker sprenger sykehuset satt jeg og gledet meg til en FEIT eksplosjon. Mener å huske det var det på kinoen første gang jeg så den. Men nei da, sykehuset eksploderer med en liten smell og når eksplosjonen er ferdig så øker det generellet volumet igjen, musikken blir fyldigere og talen er nesten like høy som eksplosjonen.

Har lett litt i innstruksjonsboka og prøvd litt frem og tilbake, men ikke funnet noe svar. Night mode er ikke aktiv. DRC er sat til Min på forsterker og Off i BDP S300.. Bruker ikke noe DSP program så vidt jeg vet.. Kun vanlig Dolby Digital og eventuellt DTS...

Noen som har erfaringer med dette. Skal forske litt mer på dette i dag når gutten er i barnehagen og dama er på jobb, men hvis noen har noen pointers på hvor problemet kan ligge så fortell meg det gjærne..

Newcomer Knoll sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    194
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge disse filmene har TrueHD lyd så vidt jeg vet. Når det gjelder disse lydsporene opplever jeg akkurat det samme.

Jeg har også forsøkt alt det som du har testet og har funnet ut at på trueHD lyd må man øke volumet en god del i forhold til foreksempel DtsMA.
    Føles som om volumet må opp en del for at dynamikken skal komme skikkelig frem...Prøv

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Knoll. Det var egentlig litt betryggende å høre, da det vil si at jeg sannsynligvis ikke har et problem i "hardware´n" ihvertfall.

Samtidig er dette som sagt irriterende.. Det blir litt kjedelig dersom det blir en ny trend med å "utjevne" lyden i for eksempel eksplosjoner til samme nivå som et avhør i en politistasjon, for å ta et eksempel bare.

Skal prøve flere filmer i dag for å dobbeltsjekke at det ikke er recieveren/blurayspilleren som lager en demper på opplevelsen.

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Har lett litt i innstruksjonsboka og prøvd litt frem og tilbake, men ikke funnet noe svar. Night mode er ikke aktiv. DRC er sat til Min på forsterker og Off i BDP S300.. Bruker ikke noe DSP program så vidt jeg vet.. Kun vanlig Dolby Digital og eventuellt DTS...
    .
    Jeg veit hvor problemet ligger!

DRC = Dynamic Range Compression. Når den står i "Min" komprimerer den mest, den skal stå i "Max" for max dynamic range.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis menyen er lik den som er på rx-v1800 så går du inn i Volume menu og setter adaptive drc til OFF, også inn i Sound menu og setter dynamic range til MAX, mange som forveksler disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeh har det slik som corleone beskriver på min v1800 og her mangler det ikke dynamikk.Så the dark knight ehr om dagen og sykehus eksplosjonen ble hevrtfall ikke dempetSå vil nok tro det er som beskrevet over,Juster dette og se filmen en gang til

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene gutter! Dette skal jeg få sjekket ikveld! Skal kjøre en film for noen kompiser i morgen og da hadde jeg ikke tenkt å spare på kruttet, så rådene deres er gull verdt!

Skal gi tilbakemelding på om ting har forandret seg til det bedre når jeg får forandret på innstillingene slik dere har beskrevet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •