Yamaha RX-V3900 Vs. Pioneer SC-LX71

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V3900 Vs. Pioneer SC-LX71

Hallo AV peeps!

Jeg sitter på gjerdet når det gjelder innkjøp av hjemmekino reciever, og disse to er glodhete kandidater. Jeg vurderer også andre forsterkere, men i denne tråden ønsker jeg tilbakemeldinger på PioVedlegg 42258 og YamahaVedlegg 42259. For øyeblikket er det rundt 1000 kroner som skiller disse to forsterkerene fra hverandre, og mener derfor at disse to burde kunne sammenlignes.
    Er det noen som har hørt begge disse og har synspunkter vil jeg gjerne at dere skriver hva dere mener.
    Er det noen åpenbare fordeler og ulemper med den ene eller den andre?
    Hvilken mener dere er best?
    Det er åpent for alle å komme med meninger, men jeg vil gjerne at dere begrunner svarene.

Pioneer SC-LX71
    SC-LX71 Pioneer Forsterkere og AV receivere - Audio & video

Yamaha RX-V3900
    Yamaha Online - YAMAHA MUSIC CENTRAL EUROPE

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Hallo AV peeps!

Jeg sitter på gjerdet når det gjelder innkjøp av hjemmekino reciever, og disse to er glodhete kandidater. Jeg vurderer også andre forsterkere, men i denne tråden ønsker jeg tilbakemeldinger på PioVedlegg 42258 og YamahaVedlegg 42259. For øyeblikket er det rundt 1000 kroner som skiller disse to forsterkerene fra hverandre, og mener derfor at disse to burde kunne sammenlignes.
    Er det noen som har hørt begge disse og har synspunkter vil jeg gjerne at dere skriver hva dere mener.
    Det er åpent for alle å komme med meninger, men jeg vil gjerne at dere begrunner svarene.

Pioneer SC-LX71

Yamaha RX-V3900
    Jeg ville valgt Pioneern. Pga omtalen storebror 81 fikk i: Home-cinema Home-cinema-amplifiers Home cinema reviews, hi-fi reviews and TV reviews - from the experts at whathifi.com

Ellers er nok Yamahaen også meget bra.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til musikk er pioneer bra og til film yamaha, etter det jeg har hørt. Ikke mye som slår yamaha på romkoreksjon da...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Til musikk er pioneer bra og til film yamaha, etter det jeg har hørt. Ikke mye som slår yamaha på romkoreksjon da...
    Veldig individuelt dette... Etter å ha testet begge, må jeg si at min vurdering her går i Pioneers favør uten tvil.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrPaulus
    Hallo AV peeps!

Pioneer SC-LX71

Yamaha RX-V3900
    Det er jo en stund siden du startet tråden, har du handlet eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Det er jo en stund siden du startet tråden, har du handlet eller?
    Hei... og takk til alle som svarte.

Etter mye tenking, lesing og litt lytting, så ble til slutt designet det som var tunga på vektskåla. Kjærringa likte designet på Pioneeren best, og det samme gjorde jeg. I tillegg fikk jeg en OK pris, så da ble det en SC-LX71. Er så langt ganske fornøyd, men jeg føler likevel at min gamle Thule Space har et overtak når det gjelder lyden.
    Ingen tvil om at SC-LX71 er en bra reciever, men den er en tanke kvass i toppen selv etter at den har blitt skikkelig varm, og er ikke av det mest brukervennlige slaget. Kudos for design og flott automatisk romkorreksjon.
    Skal jeg være ærlig så tror jeg at Yamahaen er mer for pengene, men får man en god pris på Pion, og man ikke trenger en ekstra HDMI så er det bare å slå til på en SC-LX71

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Veldig individulet dette... Etter å ha testet begge, må jeg si at min vurdering her går i Pioneers favør uten tvil.
    Kan du gi en liten forklaring på hvorfor du mener dette ? Testet du sammen med aktiv subwoofer ?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pionnern er 100ganger råere å se på er i samme dillema selv vurderer z7 -z11 ell en av de største pio,får ta en lytte test

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ktm200
    pionnern er 100ganger råere å se på er i samme dillema selv vurderer z7 -z11 ell en av de største pio,får ta en lytte test
    Ja den er veldig nice å se til, eneste er at når jeg kikker oppi kassen, så er det ganske mye ubrukt plass. Kunne utnyttet plassen som var oppi kassen bedre, så kanskje de kunne snaua av 2-3 cm på høyden.Hadde gjort underverker det, og da hadde jeg fått plass til den i stereo benken min. Den blir ikke varm i det hele tatt, så jeg tror den hadde tålt godt å stå i en litt tight stereobenk. Pio eier på designet, men som jeg nevnte tidligere, så tror jeg at Yamaha er mer for pengene. Jeg vil anbefale deg å ta noen lytte tester, og spesielt siden jeg ser at du har Klipch, og Pio forsterkerene med ICE moduler har en tendens til å være kvass i toppen.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Kan du gi en liten forklaring på hvorfor du mener dette ? Testet du sammen med aktiv subwoofer ?
    Ble testet med 2 aktive subwoofere og utelukkende på film.

Vi fikk bare rett og slett mer glød i lyden, mer "luft" i toppen, mellomtonen ble mer fremtredende på LX71 enn på RXV3900. Dynamikken i bassen skal jo de aktive subbene ha æren for, men det virker som om filteter i reciveren her "jobber" bedre i LX71 enn i RXV3900..

RXV3900 har jo god kontroll god dynamikk, men det var bare noe med lydsignaturen som tiltalte oss i Pioneeren.

Det skal sies at begge spillerene ble testet sammen med BDP-LX71 spilleren fra Pio, samt Sony BDP-S550 og at førstnevnte kan ha vært utslagsgivende... positivt for LX71.

Men også med Sony's synes vi LX71 "var der" mer enn Yamaha sin.

Det skal sies at jeg ikke eier noen av disse receiveren pt. men har falt ned på at det enten blir en LX71, eller en LX81 som er veldig lik.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Jeg har en 3900 nå og hadde en Pioneer AX4ASi før denne. Ser man bort fra Presence funksjonen som kun Yamaha har, så synes jeg romkorreksjonen på Pioneer er adskillig bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen flere som har sammenlignet disse nå..? Hvilken anbefales..?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •