Kjøpe forsterkere brukt, tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe forsterkere brukt, tips?

Hei.

I forhold til mitt steg inn i en verden utenfor pc høytalere ser jeg nå på brukte forsterkere med tanke på kjøp og å få mest ut av de lille kronene jeg har. Problemet mitt er at jeg er i utgangspunktet kritisk til bruktkjøp, da jeg har gått i fellen på dette før. Siden jeg ikke kan mye om forsterkere, så gjør dette meg ytterligere usikker. Jeg lurer derfor på om dere har noen tips til hva jeg skal se etter, sjekke og evt. undersøke ved kjøp av brukt forsterker. Er det noen feller jeg bør unngå?

Jeg høres veldig paraniod ut. Selvfølgelig er de fleste der ute ærlige folk som ikke vil lure meg. Men noen vil helst tjene penger, og jeg har ikke lyst til å sitte med katta i sekken. Det er ikkeno morro, spesiellt ikke siden dette er "inngangsbilletten" min til en potensiellt hobby.

Så selv om det alltid er litt sjansespill med å kjøpe brukt utstyr. Har dere noen tips som kan minske sjansen for at jeg gjør noe dumt?

På forhånd takk for alle svar

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aktid sjekk nypris

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først bør man finne ut hvilken type forsterker man trenger. Stereo? Surround? Er de nye HD-formatene av noen betydning for deg?
    Finn gjerne frem til 2-3 alternativer som du kunne tenke deg, helst ved å ha hørt den/de selv eller ved å granske andres brukererfaringer. Internett er fulle av de. Den bør jo helst være en grei match med høytalerne dine også. Alle forsterkere passer ikke til alle høytalere.
    Sjekk selvfølgelig nypris! Bruktprisen etter min mening(selvfølgelig spørs det på alder) bør ligge på rundt halv pris av nypris for et pent eksemplar... selvsagt noe mer hvis det veldig nytt og strøkent.
    Men vær også obs på at en forsterker som kostet feks 20k for 10 år siden sjelden er verdt 10k idag! Ikke la deg rive med på en større budrunde, det dukker alltids opp en annen...

Har kjøpt og solgt masse brukt, og stort sett så går det bra. De aller fleste av oss der ute er faktisk ærlige

Lykke til !

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan alltid være kjekt å sjekke nypris som sagt...
    Men, også innhente opplysninger som alder, bilder av komponent for å se hvordan det har blitt brukt.
    Info om selger finnes på de fleste internettsted som feks. finn hvor du kan sjekke hvor mange salg og om vedkommende har anmerkninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kan alltid være kjekt å sjekke nypris som sagt...
    Men, også innhente opplysninger som alder, bilder av komponent for å se hvordan det har blitt brukt.
    Info om selger finnes på de fleste internettsted som feks. finn hvor du kan sjekke hvor mange salg og om vedkommende har anmerkninger.

Har kjøpt en del forsterkere via internett og har gjort det samme som BGuarden skriver her. har lest masse og du lærer en god del mens du leser

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •