Erfaringer med Pioneer VSX-LX70?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med Pioneer VSX-LX70?

Titter på en VSX-LX70 om dagen. Noen som har erfaringer fra denne? Hvordan er lyden? Finner ingen tester av denne, noen som har lest tester av VSX-LX70 som kan hjelpe meg med en link?

Hva er Pioneers DLNA? Kan jeg stream mediafiler direkte til VSX-LX70? Kun lyd eller både lyd og bilde? Hvordan er i såfall navigeringen og spillelister o.l.? Fungerer det bra eller er det mye tull og trege menyer? Hva med filmer fra mediaserveren? Kan jeg oxo streame filmer, og hvilket format støttes i såfall? Hva med HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Der fikk jeg den :-)
    Joda google er min venn, men jeg tenkte på norske nettsider. Enklere for meg å vurdere kildene da vet du

Mottar gjerne erfaringer fra noen som selv har denne, og også tips på hvilke høytalere som spiller bra. Har tenkt på XTZ med passive basser slik at jeg kan kjøre 2 av de 7 kanalene på dem, hvordan vil det funke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, lyd og bilde har en test av lx60, og siden lx70 ikke er noe dårligere kan den gjerne gi en liten pekepinn
    Test av Pioneer VSX-LX60 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har Lx-70 og har relativt gode erfaringer med den! Den spiller godt både til film og musikk.. Og viktig for meg, den er relativt enkel i bruk og passer godt designmessig.

Lydmessig er den etter min mening (jeg er ingen stor kjenner/ekspert) god. Jeg bruker den på DM683, HT62 og DS3 fra B&W uten effektforsterkere. Savnet litt trykk og kontroll i frontene, men det gjorde det nødvendige utslaget for meg ved bi-amping. Fikk også veldig mye mer ut av den filmessig etter bruk av romkorreksjonen som ga veldig gode resultater..

Bildemessig kjører jeg xbox og sony BDP-s350 gjennom hdmi, fungerer meget godt og merker ikke noe tap på bildet kontra rett i tven på min pioneer 508xd.

Når det gjelder mulighetene for home media nettverk har jeg ikke prøvd dette i påvente av flytting og oppsett av nytt hjemmenettverk.. Jeg har dog prøvd ipod-funksjonen og må si at jeg er skuffet over design og menyer.. Den er grå, trist og dessverre meget lite lekker, vil tro at den ligner i home media gallery.. Tviler på at jeg kommer til å benytte meg av denne funksjonen da jeg har egen HTPC.. Filmer er jeg temmelig sikker på at den ikke kjører....

Alt i alt er jeg veldig fornøyd til mitt bruk da jeg ikke er en ekspert, men vanlig dødelig.. Den spiller iallefall pent og rent til det piper i ørene (man må jo teste den såpass) :-)

Spesifikke spørsmål? Spør, så skal jeg se om jeg har noen gode svar

Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Anbefaling!

Har hatt min VSX-LX70 i snart et halvår. Er meget godt fornøyd med egenskapene. Foruten å ha et svært tiltalende utseende, varter den opp med godlyd både på film og ren audio. Jeg bruker den mest som musikkforsterker, to-kanals (med sub) og 5.1 (SACD og DVD-Audio).
    Høyttaleroppsettet er 5 stk Dynabel Exact og XTZ 99 W10.16 sub. Kjører bi-amping på frontene, da Exact ikke er av de mest lettdrevne. Dette oppsettet låter meget godt - både dynamisk og høyt(nok)spillende.
    Kan absolutt anbefale deg denne forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ROXY
    Høyttaleroppsettet er 5 stk Dynabel Exact og XTZ 99 W10.16 sub. Kjører bi-amping på frontene, da Exact ikke er av de mest lettdrevne. Dette oppsettet låter meget godt - både dynamisk og høyt(nok)spillende.
    Kan absolutt anbefale deg denne forsterkeren.
    Takker. Driver den Exact'ene så driver den nok xtz'ene også. De er jo mer lettdrevne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •