Onkyo 876/906 vs Yamaha 3900?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo 876/906 vs Yamaha 3900?

Hey, da var det dags å endelig bytte ut min gamle H/K 435, som har levd et godt og langt liv. Har tittet litt på tre modeller: Onkyo 876/906 og Yamaha 3900.

Skal etterhvert kombineres med Klipsch RF82, pluss resten av høyttalerne fra Klipcsh i den serien. Viktig at forsterkeren er fremtidsrettet siden denne mest sannsynlig kommer til å bli i kinoen noen år.

Onkyo 876 ser foreløbig mest aktuell ut, rett og slett siden den er rimeligst, og vet neimen ikke om prisforskjellen opp til 906 er verdt det? Vet egentlig ikke hva som er forskjellene heller, så hvis noen vil kaste litt lys over det, så hadde det vært kjempe.

Også er det Yamaha da. Yamaha har jeg på listen pga jeg har hørt at de passer kjempe godt med Klipsch høyttalere, og det er jo ganske viktig siden det er hovedsakelig Klipsch den kommer til å spille på hele dens levetid hehe. ;P

Så Dersom noen har et par tips til en som sitter å holder musen over "legg i handlekurv" Så er alt satt meget pris på!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du!

jeg hadde selv H/K 435 til min kino som forrige receiver, hadde samme dilemma som deg, ettersom jeg hadde handlet fult klipsch oppsett siste året, og nå var tiden var HD lyd!

vurderte kandidater som du nevner, dog forrige modell - 875 onkyo, og 3800 / 1800 fra Yamaha.

som deg, skulle min også drive Klipsch oppsett

Jeg testet både yamaha 1800 og onkyo 805 til mine Klipsch, både til musikk og film - og gikk altså fra samme receiver som deg, til samme høytaler som du nevner.

synes begge var veldig gode - langt bedre enn H/K i mine ører.

lydmessig ligger 1800 og 3800 til yamaha veldig likt, samme som onkyo 805 og 875 ( altså forrige generasjon)

etter litt testing endte jeg opp å handle inn Onkyo 875 - som jeg synes passet meg noe bedre enn Yamaha - dog verdt å merke seg at det ikke var stor forskjell - tror du blir fornøyd uansett!

onkyoen er både kraftig og flott lyd i, som jeg synes passer Klipsch veldig godt!

Active mean69 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    6160 Hovdebygda
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen på onkyo sine 876 og 906 er at 906 har større strømforsyning (850w vs 1000w), 20 watt mer pr kanal (i 6ohm) og nettverkstilkobling for avspillling av nettverksradio og mp3 ifra pc/nas disk. Kan du leve uten det er 876 ett bedre kjøp spør du meg. Jeg er iallefall fornøyd med 906. Jeg kjenner ikke til Yamaha, men de får skryt av de fleste, så ett dårlig kjøp er ikke de heller.

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og så har jo 906`en separate stømforsynginger til pre-del,bildebehandlingsdel og efekt del, trur det var slik de delte det inn. og pga av dette og noe til skal 906`en ha en større ro i lydbilde... rett og slett en bedre pre-del..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    906 har ringkjernetrafoer også, det har ingen av de andre.

Har selv hatt 905 og 876, samt testet 875 og 906. 905 gjør med sin mer "organiske" spillestil en bedre jobb en 875 på musikk (disse har jeg testet sammen). Det samme gjelder nok forholdet mellom 876 og 906, selv om jeg ikke har AB-testet disse.

I neste nummer av Hjemmekino testes blant annet 906 og 3900 opp mot hverandre, men du vil kanskje ikke vente til starten av januar på den testen..

Til film er jeg ikke i tvil om hvilken jeg hadde valgt av 906/876 og 3900...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar. Hvilken ville du valgt til film da Kenti?
    Er hovedsakelig film som blir prioritert her.

Men uansett, begynner å vippe mer og mer mot 906, da har jeg ihvertfall en reciver som jeg ikke trenger å bytte ut på en god stund. Fin pris har den også, på Avshop.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Takk for gode svar. Hvilken ville du valgt til film da Kenti?
    Er hovedsakelig film som blir prioritert her.
    Ville ikke ha veddet imot 3900! Hilsen lykkelig 875-eier med Klipsch :wink:
    Syns forøvrig Onkyo er veeldig nøytral. Hadde jeg skulle ha kjøpt ny receiver idag(noe jeg ikke skal!) skal du ikke se bort ifra at jeg hadde endt opp med Yamaha.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke si så mye, men av de nevnte her i filmsammenheng ville jeg valgt den som begynner på y...

Har selv kloret meg til Onkyo i det siste, men da jeg ikke bruker receiver til musikk har jeg begynte å ABX-teste noen receivere hjemme.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takk for svar, skal til Sverige i helga, så skal bli morro å se hva jeg kommer hjem med hehe. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •