Pioneer, Yamaha, Onkyo eller andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 54
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer, Yamaha, Onkyo eller andre?

Det er like før jeg kommer til og kjøpe meg en ny forsterker.

Jeg har kikket en del på denne Pioneer LX71 saken, den til 16 lapper. Denne er jo etter hva jeg skjønner så og si lik LX81 bortsett fra 10 watt mindre per kanal, 1 mindre out på HMDI ( noe jeg ikke trenger da jeg bare kjører TV ). samt 1 mindre component og en mindre coaxial som de største forskjellene. Så jeg syntes det da er bare teit og betale 3 lapper ekstra for å få LX81 saken for noe jeg ikke får så mye nytte for.

Eller hva sier folka her inne?

Hva med Yamaha eller Onkyo? noe av disse som har en konkurent som er bedre? Personligt liker jeg Pioneer da jeg er meget fornøyd med min VSX1016 som jeg har hatt.

Planen er og teste en LX71/LX81 samt en Pioneer BDP-51FD på noen S-1EX-QL. Da jeg mener at jeg da vil fort høre svakheter på forsterkeren og spilleren.

Jeg har ingen faste planer om å gå til inskaffing av noen S-1EX-QL enda. Men noen S-3EX-QL frister veldigt. Så jeg bør finne en forsterker som kan matche disse sånn noen lunde. Vertfall kunne drive dem en stund og heller med tiden etter det skaffe en effekt forsterker til disse.

Alt i alt tror jeg det blir spennende og teste dette oppsettet opp mot noen rågode høytalere, for å høre virkeligt hvor mye bedre et dyrere annlegg er opp mot en slik Pioneer forsterker som jeg sikter til.

Folka på SoundGarden påstod vertfall at LX71/LX81 fint kunne klare og drive noe S-3EX-QL.... Men det får tiden vise

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke bladet nå, men mener å ha lest en test av litt dyrere AV receivere og hvor Yamaha RX-V3800 gikk seirende ut....

Mulig det var denne, men er veldig usikker da jeg absolutt husker at Onkyo var med
    Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Finner ikke bladet nå, men mener å ha lest en test av litt dyrere AV receivere og hvor Yamaha RX-V3800 gikk seirende ut....

Mulig det var denne, men er veldig usikker da jeg absolutt husker at Onkyo var med
    Test av Yamaha RX-V3800 Surroundreceiver - Tester - Lyd og Bilde
    Den testen her må være gammel?

For dette er jo gamle serier. Her blir jo Pionner sin testet og den har 7x130 watt mot 7x180 watt som er på den nye som jeg ser på....

Har en del Lyd og Bilde blader som jeg selv leser... men jeg klarer ikke å bli klok på disse folka som anmelder helt... for de klarer jo å få frem en marginal skillnad til og bli 10 meter... Om dere skjønner.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sine receivere er veldig gode og leverer bra for prisen, så her kan du nok ikke bomme. Ønsker du å vurdere en konkurrent i samme prisklasse anbefaler jeg Yamaha rx-v1900 som slo LX71 i test i siste Hjemmekino.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    korrigert

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Pioneer sine receivere er veldig gode og leverer bra for prisen, så her kan du nok ikke bomme. Ønsker du å vurdere en konkurrent i samme prisklasse anbefaler jeg Yamaha rx-v1900 som slo LX71 i test i siste Hjemmekino.
    Det var da ikke dårlig.. greit det bladet er veldig pro Yamaha - men allikevel????
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det ikke LX51 som var med i den testen??

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemmer det sildo...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sildo
    Var det ikke LX51 som var med i den testen??
    He he. Helt riktig. Jeg som skrev feil.... Sorry....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Uansett hva du velger av disse, kommer du helt sikkert til å bli fornøyd. Pioneer LX81/71 vinner ihvertfall på utseende, noe man ikke kan si om min Onkyo 905 som vel neppe har vunnet awards grunnet design

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant det nå - Lyd&bilde juleutgave 2008, s 68-76
    Marantz SR6003
    Onkyo TX-SR806
    Denon AVR-2809 - "beste kjøp"
    Yamaha RX-V1900 - "best i test"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg gått for Pioneer LX71. Pioneer LX81 gjorde det veldig bra på Home-cinema Home-cinema-amplifiers Home cinema reviews, hi-fi reviews and TV reviews - from the experts at whathifi.com

Yamaha ser også bra ut.

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Januar så kommer vel Hjemmekino med en test av Yamaha RX-V3900, Onkyo 906, Pioneer LX81 ? og 1 forsterker til ....de var i prisklassen 14-20 tusen ...

Jeg henta nettopp min Yamaha 3900 ...så blir morro og se testen

Mvh

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"hjemmekino" vs "lyd og bilde"

i bladet hjemmekino er de veldig for Yamaha som blir nevnt her, mener på at yamaha lenge hadde v3800 som sin referanse, igjen over onkyo 805 / 875.

derimot i Lyd og bilde, testen de hjemmekino receivere noen mnd tilbake, der var vel nad, yamaha og pioneer mener jeg på, også her ble yamaha utropt til vinner, etter test ble denne testet opp til onkyo 805, og konklusjonen var at onkyoen var bedre?

som igjen kan tyde på : smaken er som baken!

yamaha er topp, skal ikke stå på det! men når jeg selv handlet for noen mnd siden var testen er også godt lest, og hørte selv både yamaha 1800 / 3800, samnt onkyo, forskjellene var ikke enorme, men dog forskjeller.

til mine klipsch likte jeg dog onkyoen ørlite bedre, og da spesielt til musikk, ettersom jeg mener forskjeller på film var heller små!

hører til historien at jeg nå har en onkyo 875, og er knall fornøyd!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stage
    I Januar så kommer vel Hjemmekino med en test av Yamaha RX-V3900, Onkyo 906, Pioneer LX81 ? og 1 forsterker til ....de var i prisklassen 14-20 tusen ...

Jeg henta nettopp min Yamaha 3900 ...så blir morro og se testen

Mvh

her kan det vel med stor sannsynlighet allerede utropes yamaha til testvinner vel ? historien har allerede vist at hjemmekino er veldig svak for yamaha sine produkter :-D

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    her kan det vel med stor sannsynlighet allerede utropes yamaha til testvinner vel ? historien har allerede vist at hjemmekino er veldig svak for yamaha sine produkter :-D
    Selvfølgelig, jeg tror vi allerede nå utroper Yamaha til vinner.

Skulle det være veldig likt - så vil allikevel Yamaha bli kåret til vinner på grunn av fjernkontrollen, presence eller noe annet som "passer". :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skulle det være veldig likt - så vil allikevel Yamaha bli kåret til vinner på grunn av fjernkontrollen, presence eller noe annet som "passer". :-D
    Så, så - Yamahas fjernkontroller ER faktisk ok, men litt svak backlight (selvlysende) når stuekinoen demper belysningen....

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det greieste å teste et par modeler selv, og heller blåse i hva bladene sier.
    Det er hvertfall hva jeg har gjort, og kommet frem til at Yamaha passr mine preferanser best. Siden dette blir opp til enhver spiller det liten rolle hva Akto, Kenti og gutta synes under test i bladene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke det greieste å teste et par modeler selv, og heller blåse i hva bladene sier.
    Det er hvertfall hva jeg har gjort, og kommet frem til at Yamaha passr mine preferanser best. Siden dette blir opp til enhver spiller det liten rolle hva Akto, Kenti og gutta synes under test i bladene

Er veldig enig med det Devilej sier her. De som tester i bladene har jo hørt mer forskjellige oppsett en den vanlige mannen i gata da..!!

Hvis man er i tvil hva man skal kjøpe, så kan man se på markedsandelene som et produkt har. Det er en grunn til at noen produkter selger mer enn andre. Men vi er alle forskjellige så derfor så finnes det også mange forskjellige merker å velge mellom heldigvis :-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig en god og sikker måte å gjøre det på.
    Men jeg brukte tester og omtaler da jeg for snart 2 år siden bestilte min receiver - og jeg har ikke angret ett sekund!
    Forresten så kjøpte jeg alt utstyret basert på omtaler/tester og litt info her på forumet. Senere oppgraderinger har vært mere "lytte-først-kjøpe-etterpå"; det har også fungert greit

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •