Pioneer, Yamaha, Onkyo eller andre? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54
    Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    helt klart godt tips, men ettersom jeg ikke hadde all verdens mulighet å teste alt på listen min før handel, ble mye pga tester av hjemmekino og lydogbilde vurdert! satt igjen med yamaha og onkyo samt pioneer jeg i utgangspunktet skulle prøve mer ut før jeg bestemte meg..

siden disse bladene hører og tester mye mer enn hva jeg personlig ville kunne, har de også erfaringer på området, og derfor er det også greit å ta det de kommer frem til, til etteretning!

på mine egne kriterier havnet onkyo som nr 1, og yamaha som nr2, og deretter pioneer etter dette..
    har tidligere hatt h/k, som jeg ikke føler var helt på høyde med disse 3 nevnte..

spesielt mellom onkyo og yamaha synes jeg marginene var spesielt små, spesielt på film! på stereo følte jeg mer tydelig at onkyoen var et lite hakk over, og da ble dette i mine ører eneste som skilte disse!

dog verdt å merke at dette var små forskjeller :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her har det kommet litt svar ser jeg.

Design er noe jeg egentligt driter i denne gangen. Selv om Pioneer her får en stor plus. Grunnen er enkel jeg bygger hele stua slikt at jeg får et skap som er innmontert i veggen (bra lufting) så ingen komponenter vil bli sett i stua. Slikt at jeg kan konsentrere meg om å finne det som låter best, og ikke nødvendigvis ser råest ut.

Nå har jeg sammenlignet litt her også. og Watt er jo viktigt men ikke det viktigste slik jeg har skjønt det. Men vekt og power på strømforsyning gir en bra indikasjon. Rigth?

Slik jeg ser det da blir det slik:

Yamaha RX-V3900:
    Pris: ca 17 000 ?
    Oppgitt effekt: 7x200watt i 4ohm, 7x140watt i rms ved 8ohm.
    Dynamisk effekt 170W i 8ohm 265W i 4ohm
    Effektforbruk: 500W
    Vekt: 17,4KG

Pioneer LX71:
    Pris: Ca 16 000
    Oppgitt effekt: 7x180watt i 6ohm
    Dynamisk effekt: ikke oppgitt
    Effektforbruk: 330W
    Vekt: 18,5KG

Onkyo TX-SR876:
    Pris: Ca 15 000
    Opgitt effekt: 7x200 watt i 6ohm
    Dynamisk effekt 160W i 8ohm 270W i 4ohm
    Effektforbruk: 870W
    Vekt: 23,3KG

Så slikt jeg ser det så er Onkyoen nesten 5kg tyngre! og den har en help "pioneer" større strømforsyning enn Yamahaen omtrent. Og etter hva som står i lyd og bilde kavalkade 2007/2008 så står det at slik info vil gi en bedre pekepin...

Det virker jo ganske teit og sammenligne slikt. Men det bør vel kunne gi en bra indikasjon på hva en bør gå for? Onkyoen koster 2000kr mindre enn den dyreste også. Dog er den en av de styggere. Men som sagt det bryr meg midt bak....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemekinos policy er at den som spiller best vinner, med mindre produktet har mangler som åpenbart vil føre til en stor begrensning totalt sett.

Vi er ikke pro Yamaha av noen annen grunn enn at de lager meget gode produkter.

Jeg er i den avsluttende fasen av denne testen, mellom Yamaha RX-V3900, Pioneer SC-LX71, Onkyo TX-NR906 og Denon AVR-4308A. Hvis noen mener vi baserer våre testvinnere på feil grunnlag er dette en invitasjon til å komme og være med meg i morgen når testen avsluttes. Jeg er lei av å høre at vi er politiske i våre beslutninger, særlig når vi legger så mye jobb i det å presantere ærlige og grundige tester. Det er ikke uten grunn at vi har lagt så mye jobb i lytterommet vårt.

Så, ring meg på 46912586 eller kom innom Østre Aker Vei 22 i morgen hvis noen har lyst til å høre disse spille mot hverandre.

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Er veldig enig med det Devilej sier her. De som tester i bladene har jo hørt mer forskjellige oppsett en den vanlige mannen i gata da..!!

Hvis man er i tvil hva man skal kjøpe, så kan man se på markedsandelene som et produkt har. Det er en grunn til at noen produkter selger mer enn andre. Men vi er alle forskjellige så derfor så finnes det også mange forskjellige merker å velge mellom heldigvis :-)

Når det gjelder markedslederen av et produkt, så er de som regel først ute med ny teknologi. Det er som regel også derfor de ligger på toppen i antall solgte produkter. Konkurentene vil som regel kopiere de når de ser at den nye teknologien selger. Dette er bara bra for markedslederen på grunn av flere ting. Da får de bekreftet at de styrer markedet og de må jobbe med ny teknologi for å beholde plassen sin. Noe som også kommer forbrukerene veldig tilgode.

Yamaha har funnet opp Presence høyttalere på sine hjemmekino forsterkere, og dette tipper jeg at vi vil se på flere andre aktører etterhvert.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Men vekt og power på strømforsyning gir en bra indikasjon. Rigth?
    Nei - det er det nok ikke. Pioneeren har blant annet ICE - veier ikke stort.....
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Nei - det er det nok ikke. Pioneeren har blant annet ICE - veier ikke stort.....
    Hei Mr_Spock

Vi bor tydeligvis bare noen minutter fra hverandre. Hvis du ønsker å høre på et Yamaha oppsett, så er det bare å ta en tur på demo.

PS.....jeg tenkte ikke på å vise det frem for å dokumentere hva som er
    best:-)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scic
    Hei Mr_Spock

Vi bor tydeligvis bare noen minutter fra hverandre. Hvis du ønsker å høre på et Yamaha oppsett, så er det bare å ta en tur på demo.

PS.....jeg tenkte ikke på å vise det frem for å dokumentere hva som er
    best:-)
    Så herlige Infinity saker :-D (Jeg har en Vincent SP 993 - som venter på å betjene et par slike store Kappa)

Har en følelse av at det ikke er receiveren som utmerker seg i ditt oppsett :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg poengterte var spes hjemmekinos tester og repotasjer sterkt delaktig til hva jeg plukket ut til test før handel. leser hjemmekino og deres tester hvert nr, og bruker dette selv mye før handel av nytt utstyr! må likevel få poengtere at selv om jeg endte opp med Onkyo foran yamaha, er dette mest fordi dette passet mine ører bedre, dette betyr ikke at yamaha lager dårlige komponenter, og heller ikke at hjemmekino lager dårlige tester.

håper virkelig ikke at jeg tråkket noen på tærne, noe som ikke var min intensjon! når det gjelder lydsignatur er jo dette også litt delte meninger om!

Helt til slutt vil jeg få si at jeg liker godt å lese hjemmekino hver mnd!

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hjemekinos policy er at den som spiller best vinner, med mindre produktet har mangler som åpenbart vil føre til en stor begrensning totalt sett.

Jeg er i den avsluttende fasen av denne testen, mellom Yamaha RX-V3900, Pioneer SC-LX71, Onkyo TX-NR906 og Denon AVR-4308A. Hvis noen mener vi baserer våre testvinnere på feil grunnlag er dette en invitasjon til å komme og være med meg i morgen når testen avsluttes. Jeg er lei av å høre at vi er politiske i våre beslutninger, særlig når vi legger så mye jobb i det å presantere ærlige og grundige tester. Det er ikke uten grunn at vi har lagt så mye jobb i lytterommet vårt.

Så, ring meg på 46912586 eller kom innom Østre Aker Vei 22 i morgen hvis noen har lyst til å høre disse spille mot hverandre.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke LX81?

Hvorfor er ikke LX 81 testet i dette laget kontra LX71.
    Den vil jo få minus for de manglene som storebror har.

4308 koster 20K
    906 koster 20K
    3900 koster 15K
    LX81 koster 19K

Uansett så er alle disse receiverne meget bra/særdeles bra, det som er spennede med LX71/81 er ice forsterkermodulene.
    Jeg har bare hørt på 4308 av disse og den er utrolig bra receiver, men uansett hvilken man velger blir man fornøyd, LX71 har en minus som jeg kan se og det er kun 1 hdmi ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Hvorfor er ikke LX 81 testet i dette laget kontra LX71.
    Den vil jo få minus for de manglene som storebror har.

4308 koster 20K
    906 koster 20K
    3900 koster 15K
    LX81 koster 19K

Uansett så er alle disse receiverne meget bra/særdeles bra, det som er spennede med LX71/81 er ice forsterkermodulene.
    Jeg har bare hørt på 4308 av disse og den er utrolig bra receiver, men uansett hvilken man velger blir man fornøyd, LX71 har en minus som jeg kan se og det er kun 1 hdmi ut.
    Joda men 1 HDMI ut er ikke noe problem for min del. Da jeg som sagt kun har TV og ikke TV og prosjektor f.eks. Jeg har heller ikke plass til prosjekter i min hjemmekino løsning. Så det må skje når jeg får meg et nytt him en gang. Men da jeg alerede holder på og bygge leiligheten min nå så regner jeg med og ha et slikt oppsett i tja 5-6år... så jeg vil gjerne ha en forsterker som sagt som kan klare og drive et par høytalere til 30-50k klassen...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Generelt enig, men.....

Sitat Opprinnelig postet av U5tabil
    Nå har jeg sammenlignet litt her også. og Watt er jo viktigt men ikke det viktigste slik jeg har skjønt det. Men vekt og power på strømforsyning gir en bra indikasjon. Rigth?

Slik jeg ser det da blir det slik:

Yamaha RX-V3900:
    Pris: ca 17 000 ?
    Oppgitt effekt: 7x200watt i 4ohm, 7x140watt i rms ved 8ohm.
    Dynamisk effekt 170W i 8ohm 265W i 4ohm
    Effektforbruk: 500W
    Vekt: 17,4KG

Pioneer LX71:
    Pris: Ca 16 000
    Oppgitt effekt: 7x180watt i 6ohm
    Dynamisk effekt: ikke oppgitt
    Effektforbruk: 330W
    Vekt: 18,5KG

Onkyo TX-SR876:
    Pris: Ca 15 000
    Opgitt effekt: 7x200 watt i 6ohm
    Dynamisk effekt 160W i 8ohm 270W i 4ohm
    Effektforbruk: 870W
    Vekt: 23,3KG

Så slikt jeg ser det så er Onkyoen nesten 5kg tyngre! og den har en help "pioneer" større strømforsyning enn Yamahaen omtrent. Og etter hva som står i lyd og bilde kavalkade 2007/2008 så står det at slik info vil gi en bedre pekepin...

Det virker jo ganske teit og sammenligne slikt. Men det bør vel kunne gi en bra indikasjon på hva en bør gå for? Onkyoen koster 2000kr mindre enn den dyreste også. Dog er den en av de styggere. Men som sagt det bryr meg midt bak....
    Når ICE forsterkermoduler er brukt går vekta ned mye, har lest at Midgard monoblokkene som har 600 ekte W veier 6,5kg, den som har 250W veier 6kg så W for W som i pound for pound så veier ICE W ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rotel for ****! alt det andre skvipet du lister opp der er rett og slett uten sting og nyanser. gitarister spiller uten polvotter i virkeligheten og en skarptromme eller hi-hat skal faktisk gjengis med attakk og krisphet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ICE forsterkermoduler er brukt går vekta ned mye, har lest at Midgard monoblokkene som har 600 ekte W veier 6,5kg, den som har 250W veier 6kg så W for W som i pound for pound så veier ICE W ingenting.
    Skjønner.

Nei dette her var vanskeligt. Problemet slik jeg ser det er at jeg ikke har noen skikkelige høytalere og teste ut forsterkere på. Vist ikke kunne jeg bare fått lånt hjem en forsterker fra de forskjellige butikkene ei helg og testet ut til jeg ble grønn.... Men siden jeg ikke har det så blir det på en måte som å lete etter noe og kjøpe uten og vite hva en vil ha... Så eneste jeg kan gå for er rett og slett tester fra Hjemmekino el. samt folks erfaring her inne. Selv har jeg som sagt god erfaring med Pioneer VSX-1016 som jeg har nå... lyden der er ganske god. Ganske kraftigt punsh lager den også. Men igjen nå snakker vi om en helt annen prisklasse samt et helt annet mål. Med tanke på hvilke høytalere jeg skal gå for senere.

Kan noen gi en liten enkel oversikt over karaktere til de forskjellige? For slik jeg forstår det så er Pioneer Yamaha og Onkyo veldigt trygge valg...

f.eks få det opp slikt:
    Pioneer:
    Kraftig punch men eller nøytral, dog heller den litt mer mot det mørke og varme.

Personligt liker jeg at det er litt punch samt at lyden er mer varm en direkte naken... om en skjønner...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kritikk!!

Du må tåle kritikk gitt det yrkesvalget du har!!!
    Husk at hvis den ene receiveren får 4/6 og en får 6/6 så er det barnet i hjemmekinoen deres du kritiserer!!!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Utdyp er du snill!!!

Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    rotel for ****! alt det andre skvipet du lister opp der er rett og slett uten sting og nyanser. gitarister spiller uten polvotter i virkeligheten og en skarptromme eller hi-hat skal faktisk gjengis med attakk og krisphet.
    Tror det er mange som ikke har forstått hva du mener helt............

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rotel 1550 > Yamaha RX-V3900, Pioneer SC-LX71, Onkyo TX-NR906 og Denon AVR-4308A

get it !?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikter ikke til noen spesielle c-v . Det jeg skriver er på generelt grunnlag, siden vi har fått en del pepper for å ikke mene det samme som enkelte utenlandske magasiner, og at vi har skrytt mye av Yamaha.

Jeg vet at våre lesere kjøper Hjemmekino fordi de stoler på det vi skriver, ellers ville i alle fall min motivasjon som skribent blitt sterkt svekket. Tillitt er helt alfa omega i testsammenheng, og derfor har jeg aldri sagt nei til noen som ønsker å høre på det vi tester. Vi inviterer også importørene og andre bransjefolk til å komme for å høre sine egne produkter opp mot andres hvis de ikke er enige med oss, for det er ikke mange forrunt å kunne teste alle disse produktene side om side. Dette kan imidlertid være litt skremmende siden man for det første har helt klare forestillinger om hvordan det skal være, og for det andre at det ikke alltid er like lett å sammenligne produkter basert på hvilke spesifikasjoner de har, eller hva man tror. For skal man sammenligne noe må det skje samtidig.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må tåle kritikk gitt det yrkesvalget du har!!!
    Husk at hvis den ene receiveren får 4/6 og en får 6/6 så er det barnet i hjemmekinoen deres du kritiserer!!!
    Jeg er generelt veldig flink til å takle kritikk, og jeg blir svært sjeldent irritert selv om jeg opplever at enkelte går litt over streken i sine insinuasjoner. Det jeg vil ha frem, og også grunnen til at jeg i det hele tatt svarer i denne tråden, er at jeg ønsker de som faktisk tror vi baserer våre resultater på andre kriterier enn selve produktets beskaffenhet hjertelig velkommen til selv å være med å teste disse produktene under kontrollerte former

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ensom øy!

Sitat Opprinnelig postet av Audiophil
    rotel 1550 > Yamaha RX-V3900, Pioneer SC-LX71, Onkyo TX-NR906 og Denon AVR-4308A

get it !?
    Tror du er alene om å mene dette..............................

De overnevnte receiverne mangler intet i forhold til ditt hjertebarn!!

Rotel har ikke mer "ekte watt" i forhold til de andre heller, det har vi dokumenter på andre debatter!!!

Newcomer Scic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikter ikke til noen spesielle c-v . Det jeg skriver er på generelt grunnlag, siden vi har fått en del pepper for å ikke mene det samme som enkelte utenlandske magasiner, og at vi har skrytt mye av Yamaha.

Jeg vet at våre lesere kjøper Hjemmekino fordi de stoler på det vi skriver, ellers ville i alle fall min motivasjon som skribent blitt sterkt svekket. Tillitt er helt alfa omega i testsammenheng, og derfor har jeg aldri sagt nei til noen som ønsker å høre på det vi tester. Vi inviterer også importørene og andre bransjefolk til å komme for å høre sine egne produkter opp mot andres hvis de ikke er enige med oss, for det er ikke mange forrunt å kunne teste alle disse produktene side om side. Dette kan imidlertid være litt skremmende siden man for det første har helt klare forestillinger om hvordan det skal være, og for det andre at det ikke alltid er like lett å sammenligne produkter basert på hvilke spesifikasjoner de har, eller hva man tror. For skal man sammenligne noe må det skje samtidig.
    At Hjemmekino er et meget seriøst blad er det vel ingen tvil om. Når de også inviterer skeptikerene på forumet her til å være med på test, så er det vel en temmlig stor tillitserklering.

Akto.....du har min fulle støtte med den jobben du gjør som tester av produkter og som skribent.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •