Nad 218 "kobler ikke inn ene utgangen"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nad 218 "kobler ikke inn ene utgangen"

vell, først må jeg bare si at jeg håper det er riktig tråd, og at topic ikke ble helt rar, ikke let å formulere seg kort, men her kommer en lengre forklaring:

jeg har en nad 218 effektforst. som jeg bruker på to qln artec12 eller hva de nå heter, uansett, når jeg slår på forsterkeren kommer det bare lyd i ene høytaleren, feilen må være i 218en, for om jeg bytter om på høyttaler kablene, blir det kun lyd i den andre høytaleren, og om jeg bytter signal, blir det fortsatt lyd i kun den ene (samme høytaler så klart..)

måten jeg har funnet for å få den til å funke er å skru volumet på max (vrir balansen til den det ikke er lyd på først) å da kommer den som regel med et brøl, men det er jo sjelden det passer seg å gjøre det slik.
    jeg skjønner ikke helt hva som kan være feil, noen som har noen tips på hva jeg skal/kan skjekke? for den fungerer som den skal etter jeg har fått liv i den.

forresten tror jeg det er dårlig kontakt på noe, for om jeg dunker forsiktig (med en finger) så kobles den ut igjen.

Håper noen har noen tips!

Hilsen Tommy AkA JEPS

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til att NAD har slitt med dette på flere av sine eldre produkter. Har selv en 3400 som har samme symptomer, muligens dårlige loddinger eller utgangstransistorer. Bruker bare min brokoblet , så har ikke brydd meg med å gjøre noe videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, ja tenkte på om jeg skulle kjøpe en til, men var usikker på om det går å brokoble med denne feilen. men det går jo fort å teste.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde slike symptomer i en 2200 for noen år siden. Det var brudd i et loddepunkt, men slikt er umulig å se. Jeg loddet over alle aktuelle punkter nær utgangen. Den fungerer fremdeles.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! hvordan er muligheten til å måle på loddepunktene om det er dårlig kontakt? går det ann, eller vil det ikke fungere pga det ikke er 100%brudd?
    (eventuelt ohm`e da?)

og ligger feilen mest sannsynlig på printplaten der ledningene til den utgangen som kødder er loddet på (for å si det "enkelt")

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper problemet ligger i utgangsrelèet på den "ustabile" kanalen.
    Sannsynligvis begynner kontaktene å bli brent eller møkkete slik at du må ha relativt høy spenning (les høyt volume) for å få kontakt.
    Det vil i så fall ikke hjelpe å brokoble forsterkeren.

Lever forsterkeren til noen som kan sjekke forsterkeren for deg og evt. bytte det dårlige relèet.

På noen av de enda eldre forsterkerene så er det ikke uvanlig med brist i loddinger på utgangsrelèet som Hårek og Altec nevner.
    Kjenner ikke til at akkurat det er et problem på 218.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann. nad218 har store problemer med korrosjon/dårlig kontakt i bridgevelgeren på baksiden. gi denne EN dråpe eller 2 av 5-56 og skyv den frem og tilbake 20-30 gang..=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Teknikkeren
    heisann. nad218 har store problemer med korrosjon/dårlig kontakt i bridgevelgeren på baksiden. gi denne EN dråpe eller 2 av 5-56 og skyv den frem og tilbake 20-30 gang..=)
    ahhh, det kan stemme, har prøvd å ta den "fram og tilbake" og noen ganger funker den etter det..

skal teste, men har funket greit i det siste. etter at kjærringa dro, noe som passer utmerket:twisted:

og btw:
    Sitat Opprinnelig postet av JEPS
    har prøvd å ta den "fram og tilbake"
    skjerp dere, det var ikke det jeg mente...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •