Midgard Oberon 6.1 vs. Vincent SP - 331?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard Oberon 6.1 vs. Vincent SP - 331?

Hei!
    Skal kjøpe meg ny forsterker. Har sett på både Midgard og Vincent, men har ikkje fått kjangs til å høre på dem (ligger litt langt fra nærmeste hifi butikk)

Noen som har erfaringer med desse to?
    Klang? varm, mørk, lys ..etc...
    Kommer til å bruke NAD C162 på dem.

Håper på svar

Mvh Thomas

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sp-332 selv, og har bare gode erfaringer med den. Leverer tonnevis av effekt, og jeg har enda ikke klart å få den til å miste pusten.. Lyden mener jeg er ganske nøytral, kanskje en anelse lys i klangen. Siden du skal kombinere forsterkeren med NAD, tror jeg ikke dette blir et problem. Snarere tvert imot, en god match. Synes dog det er litt rart du vurderer den opp mot monoblokker som er dobbelt så dyre?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent som er lyse i klangen, hm eneste jeg har hørt av vincent var jo rør så de var jo ikke det.
    Har selv Midgard og er svært fornøyd med dem, kombinerte dem med NAD 116 preamp lenge før jeg gikk til en rør pre selv, som var en ennå bedre match.
    Mørkere med en fantastisk kontroll i bassen.

Men det som ikke er helt uten betydning er jo hvilke høytalere dette skal brukes på... Både vincent og Midgard er bra merker men de har jo forskjellige kvaliteter.

Uten å vite noe mer enn preamp ville jeg valgt Midgard, men hvilke høytalere har du ?

Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Har sp-332 selv, og har bare gode erfaringer med den. Leverer tonnevis av effekt, og jeg har enda ikke klart å få den til å miste pusten.. Lyden mener jeg er ganske nøytral, kanskje en anelse lys i klangen. Siden du skal kombinere forsterkeren med NAD, tror jeg ikke dette blir et problem. Snarere tvert imot, en god match. Synes dog det er litt rart du vurderer den opp mot monoblokker som er dobbelt så dyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vincent som er lyse i klangen, hm eneste jeg har hørt av vincent var jo rør så de var jo ikke det.
    Har selv Midgard og er svært fornøyd med dem, kombinerte dem med NAD 116 preamp lenge før jeg gikk til en rør pre selv, som var en ennå bedre match.
    Mørkere med en fantastisk kontroll i bassen.

Men det som ikke er helt uten betydning er jo hvilke høytalere dette skal brukes på... Både vincent og Midgard er bra merker men de har jo forskjellige kvaliteter.

Uten å vite noe mer enn preamp ville jeg valgt Midgard, men hvilke høytalere har du ?
    Spørsmålet om høytalere er alltid vansklig å svare på :P fordi dei er sjølvbygd ved hjelp av gode naboer som er hifi interesserte, men eg skal prøv å svare så godt eg kan.
    Dei består av: Diskant:Vifa XT25TG 30-04 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Mellomtone: P.audio WN-8S - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning
    Basser: Jamo elementer (fant diverre ikkje informasjon)
    Sub-bass: http://www.mamut.net/dynabel/peerles...m_-_830844.pdf

Håper dette hjelper litt

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å nevne noe om høytalerene, dei er litt tung drevne da desse er på 2,7 ohm

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var gode komponenter hehe

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midgard går vel for å være ganske nøytrale, altså slik en forsterker skal oppføre seg IMO.

Også er de miljøvennlige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •