Pioneer vsx lx 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer vsx lx 51

Hadde en hel digital Panasonic saxr-55 før (7x100 watt),og har nå fått meg en pioneer lx51,for å takle alle nye HD formater,plus at det er jo gøy med noe nytt da:-D .
    Men syns at jeg må skru opp så veldig på denne,for å få samme lydnivå som den gamle reciveren min! Den gikk fra -80db til 0db. Når jeg så film så holdt det med rundt -40db. På den nye som går fra -80db til +10db,må jeg helt opp på -20 til -15 for å få ca det samme nivået! Syns egentlig det er litt rart!
    Andre her som har lx 51, som har erfaringer rundt dette her??
    Syns også den mister mye "trøkk" når jeg spiller musikk i surroundmodus,i forhold til den jeg hadde før! Må nesten spille i stereo for å få knall-lyd,det behøvde jeg ikke med den Panasonic'en!

Er dette vanlig blant andre merker?

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også akkurat kjøpt meg lx51. Tror ikke jeg må skru så mye opp for å få greit lydnivå, men skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.
    Kommer med edit da.
    En ting jeg lurer på med lx51 er fjernkontrollen.. Jeg får den ikke til å virke skikkelig! Den funka jo fint med en gang, men nå får jeg kun slått receiveren av/på med fjernkontrollen. Volum, hdmi/kildeswitch eller hva det heter og alt annet virker ikke Og joda, batteriene virker.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vsx lx 50

Har forgjengeren jeg. Synes den kan være litt spak av og til i surround, men i stereo er den god!.. skal ikke THX receivere ned mot 0 ved avspilling av film? har hørt det en gang, men kan ikke begrunne det videre..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en VSX-1018 som er mer eller mindre samme forsterkeren som LX51.

Ved film er -20 et behagelig lyttenivå, -10 er direkte høyt.
    Så jeg ligger vanligvis på MV -15...

Ved lytting til musikk i stereo er MV -20 et passelig volum i min stue.

Det samme gjelder forøvrig musikk i surround(konserter)...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Har også akkurat kjøpt meg lx51. Tror ikke jeg må skru så mye opp for å få greit lydnivå, men skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.
    Kommer med edit da.
    En ting jeg lurer på med lx51 er fjernkontrollen.. Jeg får den ikke til å virke skikkelig! Den funka jo fint med en gang, men nå får jeg kun slått receiveren av/på med fjernkontrollen. Volum, hdmi/kildeswitch eller hva det heter og alt annet virker ikke Og joda, batteriene virker.

Du har ikke fått satt fjernkontrollen til zone 2 vel? Nederste knappen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Har en VSX-1018 som er mer eller mindre samme forsterkeren som LX51.

Ved film er -20 et behagelig lyttenivå, -10 er direkte høyt.
    Så jeg ligger vanligvis på MV -15...

Ved lytting til musikk i stereo er MV -20 et passelig volum i min stue.

Det samme gjelder forøvrig musikk i surround(konserter)...

Ja det er omtrent det samme som jeg opplever det der!
    men syns jo det er litt rart,at når nivået begynner på -80,så må man man skru til nesten -50,for å høre noe i hele tatt??

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja det er omtrent det samme som jeg opplever det der!
    men syns jo det er litt rart,at når nivået begynner på -80,så må man man skru til nesten -50,for å høre noe i hele tatt??

Sånn er det på alle nyere receivere jeg har vært borti..

Ikke som min gamle Denon der litt over halvt volum egentlig var full guffe...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Sånn er det på alle nyere receivere jeg har vært borti..

Ikke som min gamle Denon der litt over halvt volum egentlig var full guffe...

Javel,da er det helt normalt da med andre ord! Godt å høre,begynte nesten å lure her nå,om det var noe muffens et el annet sted
    Men lyden er helt topp den,bare man skrur høyt nok!

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Du har ikke fått satt fjernkontrollen til zone 2 vel? Nederste knappen?
    Hehe, var ikke verre en det gitt!
    Takker

Når det gjelder lydnivå så har jeg et behagelig nivå når den står på -30. Setter jeg den på -20 blir det for høyt til vanlig tv-titting hvertfall.

Et newbie spm til, hvordan bytter man enkelt mellom stereo og surround funksjon?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Hehe, var ikke verre en det gitt!
    Takker

Når det gjelder lydnivå så har jeg et behagelig nivå når den står på -30. Setter jeg den på -20 blir det for høyt til vanlig tv-titting hvertfall.

Et newbie spm til, hvordan bytter man enkelt mellom stereo og surround funksjon?

Godt det ikke var noe verre da ja!
    Når det gjelder bytting mellom stereo og surround,brukes bare knappene på nedre del - stereo/a.l.c og standard! Flere trykk,gir flere alternativer!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet en kompis sin LX-51 idag, og vi satt med -6 på film. Var oppe i +10 med musikk i stereo, men da biampet vi med NAD 370 på bass. (Dynavoice M65)

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    --------------------------------------------------------------------------------

Hei. Har akkurat fått meg en pioneer vsx-lx 51 reciver og er stor fornøyd med kjøpet. Jeg har aldri vært borti hdmi switching (hadde en 5 år gammel H/K før)
    Probemet er bilde kvaliteten etter jeg har koblet hdmi mellom reciver til tv. Har samsung viasat HD tuner, PS3 og pc kobet til pioneer forsterkeren via HDMI til Thoshiba Regza lcd.
    Det er mest merkbart på tv2 på viasat tunneren..bilde blir mørkere og litt dosent. Sånn jeg har skjønt det, så skal det bare være å trykke på "video parameter" og stille inn bildet. Har prøvd å trykke men ingentig skjer. Står kun "CANNOT SELECT" i display. Noen som kan hjelpe meg her?
    PC er også koblet til med hdmi + optisk til lyd. Men skjønner ikke hvordan jeg får fram lyden her!?
    HELP ANYWONE?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette problemet har ikke jeg på min! Har bare en hdmi inn jeg da(bluray),de andre er koblet med videokabel! Spørs om du bare får prøve deg frem med imput instillingene! Sender ikke pc lyd via hdmi da? må du ha optisk i tillegg?

Så til det jeg begynte med i denne tråden:

Har hvertfall funnet ut at i EXT.STEREO,så spiller den surround lyd med fullt trøkk i lyden!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    --------------------------------------------------------------------------------

Sånn jeg har skjønt det, så skal det bare være å trykke på "video parameter" og stille inn bildet. Har prøvd å trykke men ingentig skjer. Står kun "CANNOT SELECT" i display. Noen som kan hjelpe meg her?
    HELP ANYWONE?
    "Video Parameter" fungerer kun på analoge video innganger.
    Ikkje HDMI innganger.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritt Får prøve åkalibrere tv på nytt da. men skal ikke "digital video scaler" lyse på reciver når ps3 eller andre hdmi er koblet til?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Dritt Får prøve åkalibrere tv på nytt da. men skal ikke "digital video scaler" lyse på reciver når ps3 eller andre hdmi er koblet til?
    Er ikke digital video-scaler når den oppskalerer DVD og andre analoge signaler til 1080 "P" ?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det stemmer vel det!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg kobler tilbake hdmi direkte til tv igjen. Bildet blir jo totalt ubrukelig når hdmi går gjennom forsterker Kjipt på en såpass dyr forsterker! Skulle gått for H/K 355 istedenfor. Der kan bildet lett endres på forsterker. men men...
    Takk for hjelp og svar

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det bare er noe som du kan ha "fucka opp", jeg hadde ikke det problemet når jeg prøvde en kompis sin VSX-LX51.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eller ingen problemer med dette på min lx51!! Så enten har du fått stilt på noe,ellers så er det en feil på den!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •