Pioneer vsx lx 51 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan få HD-lyd på Pioneer lx51?

Jeg har akkkurat kjøpt Pioneer lx51-forsterker og bdp-51fd Blueray-spiller, og er knallfornøyd bortsett fra en ting. Det virker ikke som jeg klarer å få HD-lyd via hdmi-kabelen.
    Ser i bruksanvisningen til forsterkeren at det skal komme et 'hd' lys i displayet når lyden er f.eks. Dolby True HD, men jeg får ikke noe lys.
    Har prøvd med Blueray-plater som har disse lydformatene (bla. Trondheimsolistene), og stilt audio både til Dolby True HD og DTS Master Audio på bluerayspilleren, men får ikke hd.
    Ser at det står noe i bruksanvisningen om at man bør bruke HIGH SPEED HDMI for å få alle funksjoner (som f.eks. deep color). Jeg bruker en standard hdmi-kabel.
    Kan dette være problemet, eller har dere noen andre tips?
    Er litt grønn på dette med hd-lyd - får man f.eks. hd-lyd via den analoge 7.1 tilkoblingen? Bruksanvisningen er litt vag på dette...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva står det i displayet på receiveren når du ser blu-ray?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kolbet opp mitt oppsett med HDMI i dag, og fikk nesten samme problemet. Jeg får kun Stereo lyd når jeg velger auto surround. Hvorfor får jeg ikke DTS HD Master eller noe lignende?

Var mellom VSX-LX51 og BDP-LX71

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av honnings88
    Kolbet opp mitt oppsett med HDMI i dag, og fikk nesten samme problemet. Jeg får kun Stereo lyd når jeg velger auto surround. Hvorfor får jeg ikke DTS HD Master eller noe lignende?

Var mellom VSX-LX51 og BDP-LX71
    Jeg har fått løst mitt problem. Kjøpte en ny high speed 1.3 hdmi-kabel, men det skjedde ikke noen endring når jeg koblet den til.
    Prøvde så å kjøre konfigurerings-veiviseren (Setup Navigator) på Blueray-spilleren på nytt, satte hdmi hi-speed transmission til ON, og nå funker det.
    Håper dette er til hjelp for deg også!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet kabel og kjørte setup på nytt. Funerer utmerket

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rar lyd i senter???

Sliter med at lyden i center ht er rar, høres ut som det henger en tykk gardin foran ht. Tror eg har trykt på det som går ann og trykke på, blir gal

Har koblet en Hegel H2A som effekt på center, Ht er Pioneer S-7EX.

Det må vere noe eg har trykt på......

Ellers er lyd bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når dere skrur på recevieren, lyser det blått på standby/on? og når dere skrur den av, er det 2 klikk eller 1 klikk?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 0t2
    når dere skrur på recevieren, lyser det blått på standby/on? og når dere skrur den av, er det 2 klikk eller 1 klikk?
    Nei forterkeren er helt svart i standby. Når den skrus på er det ett rele klikk og etter noen sekunder kommer ett klikk til.

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ken_Tucky
    Jeg har fått løst mitt problem. Kjøpte en ny high speed 1.3 hdmi-kabel, men det skjedde ikke noen endring når jeg koblet den til.
    Prøvde så å kjøre konfigurerings-veiviseren (Setup Navigator) på Blueray-spilleren på nytt, satte hdmi hi-speed transmission til ON, og nå funker det.
    Håper dette er til hjelp for deg også!
    Jøsses, er man avhengig av en spesiell type hdmi kabel fra Bluray-spiller for å få hd-lyd??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Jøsses, er man avhengig av en spesiell type hdmi kabel fra Bluray-spiller for å få hd-lyd??
    Jeg har også lurt litt på det, står jo ikke noe om HD i displayet på forsterker. Bruker en sony BDP S550 som kilde, koblet til med Monster HDMI-kabel. Får jo godlyd med The Police-Certifiable BD, men det står ikke noe i displayet...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeppo__
    Jeg har også lurt litt på det, står jo ikke noe om HD i displayet på forsterker. Bruker en sony BDP S550 som kilde, koblet til med Monster HDMI-kabel. Får jo godlyd med The Police-Certifiable BD, men det står ikke noe i displayet...
    Har du satt Bd-spilleren til å sende som bitstream?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Har du satt Bd-spilleren til å sende som bitstream?
    Jepp, har sjekket det ut nå, det er ett bittelite HD-tegn på displayet8) Måtte helt innpå for å se det. Må jo ha kikkert for å se det fra sofa'n

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en case, receiveren slår seg av vist jeg hører høyt? har aldri skjedd før.. kan det være varme?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Civic
    Takk for svaret Torolan! Jeg kjører alle tv og lyd signaler gjennom forsterkeren, men ved TV titting ønsker jeg å ha lyd i stereo uten bruk av sub, mens jeg ved musikk via ipod eller CD ønsker stereo med bruk av subben.

Må jeg da inn manuelt å forandre på speakersetup hver gang jeg skal bytte mellom TV lyd i stereo uten sub og høre på musikk i stereo med bruk av sub, eller kan man definere egne høytaler instillinger for ulike lyd kilder?
    Det er nettopp dette jeg også lurer på. Går det an å ha en innstilling med stereo uten sub og en innstilling med stereo med sub?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Det er nettopp dette jeg også lurer på. Går det an å ha en innstilling med stereo uten sub og en innstilling med stereo med sub?
    Ser det er en stund siden det har vært skrevet noe her, men spørsmålet over er like aktuelt for meg i dag.
    Ønsker ikke å bruke sub`en primært ved tv bruk, men som standard ved film og musikk. Er det mulig å gjøre dette på en mer elegant måte enn å hver gang skru ned/opp volumet på sub`en?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er en stund siden det har vært skrevet noe her, men spørsmålet over er like aktuelt for meg i dag.
    Ønsker ikke å bruke sub`en primært ved tv bruk, men som standard ved film og musikk. Er det mulig å gjøre dette på en mer elegant måte enn å hver gang skru ned/opp volumet på sub`en?
    Hvis du bruker den i stereo modus,og fronter står som large,så våkner jo ikke suben til liv før du gir den et LFE (sub signal) fra en film!

Ellers er det ingen spesielle innstillinger man kan gjøre,bortsett fra at du må gå inn i menyen,og deaktivere suben,når du ikke vil ha den med!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene står som small, husker ikke helt hvorfor. Fulgte bare en anbefaling jeg fikk en gang
    Når er det egentlig aktuelt å kjøre fronter som large?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontene står som small, husker ikke helt hvorfor. Fulgte bare en anbefaling jeg fikk en gang
    Når er det egentlig aktuelt å kjøre fronter som large?
    I de tilfeller du ikke vil ha med sub!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •