Pioneer vsx lx 51 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Send en mail til Pioneer norge, dess før du gjør det, dess bedre! Kan fort bli en garanti sak dette...

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til pioneer for en uke siden , men har ikke fått noe svar ennå. Kobler ut hdmi fra forsterker imellomtida.

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LX51 og info på Tv-skjermen:

Hei

Tar sjansen på å komme med et spørsmål i denne tråden, siden det er forskjellige ting som blir tatt opp her.

Bare lurer på om dere får opp info på Tv når dere gjør forskjellige innstillinger på forsterkeren. Det eneste jeg får opp er, audio setup.
    Jeg har et Grundig 42" Tv og Canal digital HD tuner som er koblet via HDMI på forsterkeren og til Tv.

Forsterkeren står litt langt unna, så det er ikke altid så lett å se hva den står innstilt på.

Mvh
    ZitizenX

Ny på dette eminente forum

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har også en lx 51. Og det er kun når man går inn i setup menyen at det kommer opp noe på tv-skjermen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her

Newcomer ZitizenX sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Takker for svar.

Ser at det er litt mere muligheter hvis en har Pioneer Tv med RS kabel, men det får bli ved en seinere anledning.

Ellers er jeg strålende fornøyd med forsterkeren

Mvh
    ZitizenX

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått lx51, men sliter med å finne frem i menyen slik at jeg kan få signal til Suben når jeg kjører musikk i stereo.

Noen som vet hvordan dette settes i menyen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Civic
    Jeg har fått lx51, men sliter med å finne frem i menyen slik at jeg kan få signal til Suben når jeg kjører musikk i stereo.

Noen som vet hvordan dette settes i menyen?
    Da må du inn i speakersetup menyen,og sette sw til plus i stedet for yes! Dette må gjøres,hvis front-høytalerne er satt til "large". Hvis de står som "small" , sendes det automatisk signal til subben!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Torolan!

Det førset jeg gjorde var å bruke MCACC funksjonen. Jeg kan huske at front, center og back da sto som "Large" da jeg fikk opp noe resultat greier. Er de satt som "large" default eller var det MCACC funksjonen som satte dette opp under testen? Jeg stusset litt på dette da jeg har KEF 3005se surround anlegget og ville anta at de kom under small kategorien.

Vil det da i dette tilfelle være fornuftig å sette disse til "small" og la subben stå som yes eller la høytalere stå som "large" og sette subben til pluss?

Jeg kjører alle tv og lyd signaler gjennom forsterkeren, men ved TV titting ønsker jeg å ha lyd i stereo uten bruk av sub, mens jeg ved musikk via ipod eller CD ønsker stereo med bruk av subben.

Må jeg da inn manuelt å forandre på speakersetup hver gang jeg skal bytte mellom TV lyd i stereo uten sub og høre på musikk i stereo med bruk av sub, eller kan man definere egne høytaler instillinger for ulike lyd kilder?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Torolan!

Det førset jeg gjorde var å bruke MCACC funksjonen. Jeg kan huske at front, center og back da sto som "Large" da jeg fikk opp noe resultat greier. Er de satt som "large" default eller var det MCACC funksjonen som satte dette opp under testen? Jeg stusset litt på dette da jeg har KEF 3005se surround anlegget og ville anta at de kom under small kategorien.

Vil det da i dette tilfelle være fornuftig å sette disse til "small" og la subben stå som yes eller la høytalere stå som "large" og sette subben til pluss?

Jeg kjører alle tv og lyd signaler gjennom forsterkeren, men ved TV titting ønsker jeg å ha lyd i stereo uten bruk av sub, mens jeg ved musikk via ipod eller CD ønsker stereo med bruk av subben.

Må jeg da inn manuelt å forandre på speakersetup hver gang jeg skal bytte mellom TV lyd i stereo uten sub og høre på musikk i stereo med bruk av sub, eller kan man definere egne høytaler instillinger for ulike lyd kilder?
    Jeg har satt alle høytalere til small,og lar sub'en ta seg av dypbassen! Ser de fleste anbefaler dette,og det syns jeg fungere veldig fint for min del også! Reciveren får en lettere jobb,og man minsker faseproblematikken mellom sub og front-HT! Tror nok du må inn og stille om hver gang ja,hvis du bare vil ha med sub'en til musikk! Jeg har med min hele tida jeg,og ser ikke noe problem i det? Du kan jo ev.stille den ned noe med ch.level knappen da!

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Torolan!

Til dette settet er det helt klart best å kjøre alle høyttalerene som small.
    Da skal du også ha subben med ved stereolytting...

Jeg har gulvstående fronter(KEF iQ5) i tillegg til KEF KHT3005, og kjører også alle høyttalere som small....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var høyttalerene satt som small, fungerte over all forventning sammen med subben til vanlig TV titting.

Ellers har jeg fått et problem når jeg hører på musikk via ipod og samtidig ønsker og se på TV. Jeg kjører TV signalet fra dekoderen via HDMI inn i forsterkeren og videre til TV. Når jeg starter opp musikk fra ipod'en via iPod USB inngangen, forsvinner TV signalet automatisk som er via HDMI 2 inngangen og motsatt. Er det noen instillinger jeg kan gjøre slik at jeg kan se på TV signalet som går fra dekoderen via forsterken med HDMI til TV, mens jeg samtidig kan høre på musikk fra iPod USB inngangen?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var høyttalerene satt som small, fungerte over all forventning sammen med subben til vanlig TV titting.

Ellers har jeg fått et problem når jeg hører på musikk via ipod og samtidig ønsker og se på TV. Jeg kjører TV signalet fra dekoderen via HDMI inn i forsterkeren og videre til TV. Når jeg starter opp musikk fra ipod'en via iPod USB inngangen, forsvinner TV signalet automatisk som er via HDMI 2 inngangen og motsatt. Er det noen instillinger jeg kan gjøre slik at jeg kan se på TV signalet som går fra dekoderen via forsterken med HDMI til TV, mens jeg samtidig kan høre på musikk fra iPod USB inngangen?
    Har sett litt på det,men jeg har ikke funnet noen instillinger for det hvertfall,men mulig det er et triks jeg ikke vet om! En måte og gjøre det på er jo å kjøre hdmi rett til tv,og ta ut lyden fra dekoder til reciver med optisk el coax kansje? Hvis dekoder sender ut lydsignalet paralelt da? Da kan man jo se på tv,men velge en annen inngang på forsterker!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Send en mail til Pioneer norge, dess før du gjør det, dess bedre! Kan fort bli en garanti sak dette...
    Har ennå ikke fått svar på mail fra pioneer, så ringte inn til suport telefonen. De mente det kunne være "feil" hdmi kabel. Jeg har en skjerma Argon kabel fra hifi klubben så bør vel ikke være no problem? Jeg har hørt at hdmi kabel er hdmi kabel uansett pris på kort strekk. Har prøvd med biltema kabel, men hjalp ikke. Fortsatt dosent bilde med grønnskjær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruksanvisning

Jeg har nyligt kjøpt meg en lx 51, og har et spørsmål vedr bruksanvisning. Det følgte ikke med på norsk (ikke svensk,dansk heller), mener å ha hørt tidligere at produsenter er pliktig å levere på min. nordisk språk, er dette riktig ??

Ikke det at dette er så stort problem da det medfølgte på engelsk, men uansett greit å få hvis en har krav på dette.

PS! Har også sjekket hjemmesiden til Pioneer - men ikke som pdf heller.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjogge
    Jeg har nyligt kjøpt meg en lx 51, og har et spørsmål vedr bruksanvisning. Det følgte ikke med på norsk (ikke svensk,dansk heller), mener å ha hørt tidligere at produsenter er pliktig å levere på min. nordisk språk, er dette riktig ??

Ikke det at dette er så stort problem da det medfølgte på engelsk, men uansett greit å få hvis en har krav på dette.

Samme her! Jeg også syns det var litt for dårlig! Burde vel vert på et skandinavisk språk også,skulle man tro!

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de nye Blu-Ray spillerne eller receiverne fra Pioneer har norsk tekst.

Men det jobbes nok med saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses

Joda min lx blue 71 har Norsk bruksanvisning

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fjogge

Ringte pioneer ang Norsk bruksanvis på min lx51 ca 1 Desember. Det var ikke no problem de skulle sende meg en i posten..... forsatt ikke fått post fra dem, men det du skriver forklarer vel alt 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av moses

Jeg fikk med norsk bruksanvisningg til min BDP-51FD....

Men er det noen som kjenner til om Pioneer er forpliktet til å fremskaffe anvisning på skandinavisk ?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •