Brukt forsterker til B&W 602 S2.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukt forsterker til B&W 602 S2.

Har nettopp kjøpt meg et par B&W 602 S2 høyttalere og tenkte meg en ny integrert forsterker også.

Tenker på bruktmarkedet, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Er det noen som har forslag til modeller/merker som passer mine høyttalere? Har satt taket på 4-5000 kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Yamaha sammen med B&W og det syns hvertfall jeg at passer bra sammen.NAD passer godt sammen med B&W også.Litt hva du selv syns også.Ligger vel en ganske grom NAD stereoforsterker på brukten på forumet her som kansje kan være intressant?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Primare I21 på mine 602 s3 med glimrende resultat. Denne dukker opp av og til på bruktmarkedet til ca 5000,-

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke hørt kombinasjonen Arcam og B&W før, men vil tro det er en god match da begge er litt typiske engelske produkter og er det noe jeg kan underskrive på så er det at Arcam er et merke jeg faktisk savner litt her i heimen. Arcam leverer MYE kvalitetslyd for penga.
    Ser det ligger noe arcam på bruktmarkedet nå for en grei penge

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    413
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denon pma 1500 fungerer bra.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, kom gjerne med flere!

Blir nok ingen NAD tror jeg, selv om jeg har hørt at disse spiller bra sammen med B&W. Forsterkerne ser jo ut som gammelt millitært sambandsutstyr, så tar på forhånd utgangspunkt i at fruen i huset ikke vil ha den typen inn i stua.

Likte Primare I21, noen flere som har erfaringer med denne forsterkeren sammen med B&W 6xx serien?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt 602s3 på både Rotel og EC. Begge smakte meg meget bra, kanskje med en ekstra stjerne til EC.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Likte Primare I21, noen flere som har erfaringer med denne forsterkeren sammen med B&W 6xx serien?
    Jeg har kjørt Primare SPA20 på litt forskjellig B&Wer, og så større i 6-serien. For meg fungerer det helt utmerket, og I21 skulle gi et enda bedre resultat.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak XA6950 er en billig og god 2-kanals som spiller godt sammen med 6xxx serien
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Xindak XA6950 er en billig og god 2-kanals som spiller godt sammen med 6xxx serien
    Den xindak forsterkeren er nok et meget godt kjøp =) Har selv hatt lyst til å prøve en slik, men synes det er noe bajs at den ikke har pre out.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått et tilbud om å kjøpe en brukt primare a10 til 4000,-

Er dette en grei pris? Noen med erfaringer med hensyn til denne forsterkeren? Alder har jeg ikke fått oppgitt, men skal være strøken. Noen som vet når denne gikk ut av produksjon?

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt anbefale Arcam til B&W, og både A70, A80, A85 og A90 burde passe til disse! Primare låter også storslagent og har en kraftfull bass, men mangler litt i mellotonen sammenlignet med Arcam i mine ører (Jeg har sammenlignet Primare I21 med Arcam A90 på B&W CM7 og B&WP5). Nå har ikke jeg hørt a10 som du nevner riktignok, og jeg har enda til gode å høre om noen som har vært misfornøyd med Primare...

Et annet tips kan være å se på bruktmarkedet etter Densen. Modellene B-100 og DM10 begynner å bli noen år, men låter utrolig flott og dukker innimellom opp billig på bruktmarkedet. B-110 Densen B-110 - Tester - Lyd og Bilde er en nyere modell som jeg ville gitt oppmerksomhet!

Slik jeg oppfatter det, så det trenger Dali gjerne trenger forsterkere med litt mørk klang (eks.Electrocompaniet, Thule, Primare?), mens det er det litt motsatt med B&W. B&W sin kevlar-mellomtone har et stort potensiale, men trenger forsterkere som får dem til å "åpne seg" (Eks: Arcam, Marantz, Densen). Dels basert på egne erfaringer, omtale jeg har sett og litt antakelse i det jeg sier her, så jeg håper ingen hogger hodet av meg om de skulle oppfatte det annerledes

Når det gjelder Xindak, så kan jeg nevne at Fidelity brukte Xindak xa6950 sammen med B&W CM1 i sitt referanseanlegg under 20 000.- Ut fra all omtale den har fått, så er det nok grunn til å ha tro på denne også ja.

Kanskje denne kan være verd å sjekke ut også? atoll in 100

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OriginalRed
    Fått et tilbud om å kjøpe en brukt primare a10 til 4000,-

Er dette en grei pris? Noen med erfaringer med hensyn til denne forsterkeren? Alder har jeg ikke fått oppgitt, men skal være strøken. Noen som vet når denne gikk ut av produksjon?
    Har ikke hørt a10 selv så jeg skal ikke si hvordan den vil låte, har prøvd å google litt og tror a10 ble lansert i 03-04 men er langt i fra sikker. Synes prisen er i overkant, har sett ett år gammel I20 priset til ca.4000.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •