Oppgradering av reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av reciever

Hei!
    Har ett oppsett med en surroundpakke fra Dynavoice (M65, C5 og S5) koblet sammen med en Harman Kardon AVR132 reciever.
    Kjøpte AVR132'en på ett tilbud hos Soundgarden, og har vært fornøyd med den så langt. Har allikevel hatt en liten mistanke om at forsterkeren gir opp lenge før høytalerene gir det de kan. Ser folk skryte av bassen til M65, men kan ikke si det er noe jeg merker, hvilket har fått meg til å vurdere en ny reciever.

Har da sett litt på H/K AVR255 og eventuelt 355.

Bruker idag hovedsakentlig stue-PCen som kilde for både lyd og bilde. Lyd går via en optisk kabel direkte til recieveren mens bilde går via DVI->HDMI kabel til TVen. Er dette noe som kan bli problematisk, eller som kan løses på en mer elegant måte om jeg får en reciever med HDMI-porter?

Hvordan vil jeg ellers merke forskjellen med en kraftigere forsterker? Har ikke noe problem med at jeg ikke får nok volum, men det ender med at diskanten blir smertefull lenge før det virkelig blir noe bass. Var på tur å kjøpe en subwoofer for å få løst dette, men det ble ikke noe av grunnet plassmangel slik det nå er.

Ett siste spørsmål, om jeg skulle bestemme meg for å bytte reciever. Hvor mye vil være fornuftig å selge AVR132 for?

Mvh
    Jan-Ove

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening her? :neutral:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nok ha solgt H/K'en og heller kjøpt nyere receiver ala Yamaha / Onkyo. 663 til Yamaha kanskje ?

Når det gjelder pc tilkobling med receiver så har jeg dessverre ikke peiling her

En brukt H/K 132, tipper jeg ligger på ca 1500.

Et lite tips er å søke på høytalerene dine her på forumet, slik finner du lett råd og tips om forsterkeri.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan stiller denne Yamahaen opp mot H/K AVR255/355? Ser jo ut til at spesifikasjonene og funksjonene er veldig like.
    Må også innrømme at jeg har en liten kjerlighet for H/K på grunn av (og kommer sikkert til å bli hengt for det, her.. ) designet, som jeg liker veldig godt.

Men det jeg kanskje lurer mest på er vel egentlig, hvor mye vits vil det egentlig være å oppgradere recieveren? Sånn ut over flere tilkoblinger og oppsettsmuligheter, hva vil jeg merke til de ekstra wattene?
    AVR132'en spiller jo mer enn høyt nok, og er jo mulig å kjøpe en subwoofer for å få mer bass.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    M65'ene mine imponerte ikke med pioneer sine 110w pr kanal, ikke bi-ampet heller, men de 50 A-klasse wattene fra XTZ forsterkeren "reiv skinnet av pølsa",

Ikke se deg blind på watt, det beste du kan gjøre er å teste de du føler du har råd til rett å slett, for så å gjøre deg opp en mening.

Har reciever'n din pre-out?

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel et tilbud få kan matche:

Rotel RSP-1098

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott sak den "BanjoArrne" men det er ikke en reciever, det er en ren prosessor.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Flott sak den "BanjoArrne" men det er ikke en reciever, det er en ren prosessor.
    Ja,jeg så det i ettertid.Trøtt jeg,hehe.men da skader det ikke å legge til denne som jeg linker nå Da blir det lyd også26k avslag på 43k er vel temmelig rått? :

Rotel RMB-1075

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    M65'ene mine imponerte ikke med pioneer sine 110w pr kanal, ikke bi-ampet heller, men de 50 A-klasse wattene fra XTZ forsterkeren "reiv skinnet av pølsa",

Ikke se deg blind på watt, det beste du kan gjøre er å teste de du føler du har råd til rett å slett, for så å gjøre deg opp en mening.

Har reciever'n din pre-out?
    Har desverre ikke pre-out på min nåværende reciever. Mangler igrunn det meste av tilkoblinger utover det som er nødvendig på den.
    Men samtidig er den ikke på mer enn 35W, og om jeg da skulle gå for en AVR355 vil vel dette tilsi 30W ekstra, som jo burde merkes, eller?
    I tillegg er jo da muligheten tilstede for å legge til en effektforsterker for frontene i ettertid, slik som XTZ' A-klasse. :-D

Ellers så en jo flott ut den saken fra Rotel, men kanskje litt utenfor min prisklasse i denne omgang ihvertfall.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det skulle være an interesse så så har jeg en h/h avr 435 til salgs for en billig penge, denne har dessverre ikke HDMI, så om du skal ha HDlyd må du bruke 5,1 anolog innganger fra evt bluray spiller!

denne har en del mer watt enn den du har, samt pre-out som du kan koble til effektforsterker med! hvis dette kan være interessant, gi meg et pling...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres fin ut den AVR435, men HDMI-tilkoblingen er litt av grunnen til at jeg ønsker å oppgradere (oppskalering av alle kilder inn frister litt).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •