Hegel P4A vs McIntosh C220 vs Electrocompaniet 4.8?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hegel P4A vs McIntosh C220 vs Electrocompaniet 4.8?

Hei

Er det noen her som kan fortelle meg om de største forskjellene på disse to forforsterkerene? Kanskje jeg også er så heldig at noen har testet de opp mot hverandre?

P4A lever jeg med selv, så trenger ikke bruke masse krefter på å gå i detalj på denne. Jeg er mest intressert i å få vite hva jeg mister i lyden, med å kjøpe C220? Og hva jeg får mer av, med å kjøpe C220? Prøv gjerne også å forklare lydsignaturen dens, opp mot Hegelens..

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg vet ikke om dette er til hjelp, men jeg har nå en mc220, hadde tidligere en hegel p2, det er som sagt en stor pris forsjell så sammenligning er vanskelig. Men Mcen er mye varmere i lyden og fyldigere i bass området en det hegelen er. det hegelen skal ha er at den er fantastisk oppløst i diskanten, men det ble for mye for mine Jbl Array.

Håper dette er til hjelp

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Intressant

Satser på å få inn en C220 til test neste Mandag, så da får jeg jo høre selv.

Gjerne kom med flere syn andre også..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kingestad
    hei jeg vet ikke om dette er til hjelp, men jeg har nå en mc220, hadde tidligere en hegel p2, det er som sagt en stor pris forsjell så sammenligning er vanskelig. Men Mcen er mye varmere i lyden og fyldigere i bass området en det hegelen er. det hegelen skal ha er at den er fantastisk oppløst i diskanten, men det ble for mye for mine Jbl Array.

Håper dette er til hjelp
    Mc-tosh`n har mer avrundet spillestil mens Hegel har mer snert, at det føles ut som om Mc-tosh`n har mer fyldighet i bassen har ikke noe med fyldighet og gjøre. De er tunet for å gi mer bass enn "normalt" men når det gjelder detaljer og presisjon så er Hegel best, også i bassen.

Edit: McIntosh har helt klart en spesiell lydsignatur som strider litt mot "læreboka" så de som er intressert i så rett lydbilde som mulig bør styre unna McIntosh. Likevel skal man ikke forkaste nerket helt for det har sine tilhengere og det er ikke uten grunn.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nå har forandret trådtittelen til, vil jeg også vite hvordan Electrocompaniets 4.8 pre amp står seg mellom de førstnevnte Hegel P4A og McIntosh C220?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •