Bly-ray + reciver uten hdmi. Hjelp! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Shpongle]
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Hei!

Har en Rotel RSX-1056

Hei, det er bare å kjøpe Sony BDP-550 så har du HD-lyd.
    Du veit at du må bruke effektforsterker på Rotelen for frontene om du vil ha 7.1? Men det har du kanskje allerede?

Bruker du multikanalsutgangene fra spilleren din og inn på multikanalsinngangene på reciver? Hvordan kobler du høgtaler kablene ut fra reciveren siden det bare er 5 høgtalerutganger?

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror eg har funnet ut hvordan det skall kobles.

Har lest litt i bruksanvisningen til Rotel RSX-1056, men det står bare på engelsk og det er eg ikke så stødig på

Eg mener det står noe om at en kann bruke høgtalerutgangene til front høgtalerne og bruke dei til suround høgtalerne når en har effektforsterker koblet til, men da må en stille inn noe på menyen:-?

Håper eg har forstått dette rett. Skall prøve å finne ut av dette med noen som kann engelsk bedre enn meg

Har fått svar av dere på alt eg var usikker på med tanke på om eg kunne bruke reciveren min (uten hdmi inn og utgang) til alle de nye lydformatene med blu-ray spiller. Med hjelp av dere har eg forstått att det heldigvis går å koble ut fra 7.1 multikanalsutgangene til spilleren og inn på 7.1 multkanalsinngangene til Rotel RSX-1056 og vil da få dra nytte av alle de nye lydformatene

Takker for all hjelp og tips eg har fått av dere:-D

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt

Bruker du multikanalsutgangene fra spilleren din og inn på multikanalsinngangene på reciver? Hvordan kobler du høgtaler kablene ut fra reciveren siden det bare er 5 høgtalerutganger?

Takker for svar

Det var det jeg prøvde å si når jeg sa at du trengte effektforsterker til frontene om du vil ha 7.1.

Høyttalerutganger front kan man da bruke som surr back L og R, evt sone 1 eller sone 2 (drive høyttalere på soverom feks).

Det velger du i menyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shpongle
    Det var det jeg prøvde å si når jeg sa at du trengte effektforsterker til frontene om du vil ha 7.1.

Høyttalerutganger front kan man da bruke som surr back L og R, evt sone 1 eller sone 2 (drive høyttalere på soverom feks).

Det velger du i menyen.

Har forstått hvordan det gjøres nå som eg også skreiv over det siste innlegget ditt. Eg forstod det du skreiv om att eg måtte ha en effektforsterker for å få 7.1 oppsett. Det eg var litt usikker på var hvor eg skulle koble suroundhøgtalerne til. Men det burde eg ha forstått siden det kunn er høgtalerutgangene til fronthøgtalerne som står ledige. Da må eg stille inn på menyen til reciver att disse høgtalerutgangene skall brukes til suround bak L og R slik som du skriver her Men dette fann eg ikke ut før eg leste bruksanvisningen til reciveren. Er dårlig på engelsk så det er godt å få bekreftet dette av deg som har samme reciver Tusen takk skall du ha:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på bytikken og sjekket om Sony BDP-S550 var kommet. Dei sa att de som dei bestilte fra var tomme på lager. Butikken kunne ikke love att dei fekk den inn før jul. Da vart eg veldig skuffet Nå hadde eg gledet meg til mange fine kvelder med film før jul og ikke minst i jula når det er lite å finne på. Eg MÅ ha en spiller med 7.1 multikanaler ut og det må også gå å stille avstand, størrelse og nivå på spilleren slik som på BDP-S550. Spilleren må også ha glimrende bilder på blu-ray og dvd. På dvd må spilleren gjøre en glimrende jobb med de-interlacing, skalering og gjøre en god jobb på detaljer slik som det stod i testen i Hjemmekino. BDP-S550 hadde alt det eg var ute etter for å få ett best mulig lyd resultat når eg skall koble blu-ray til reciveren min uten hdmi innganger. Noen som har forslag til en god erstatning til BDP-S550?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker selv att eg har vridd denne tråden om til en diskusjon om blu-ray spillere og deres funksjoner i mitt siste innlegg. Dette beklager eg på det sterkeste. Har fått svar på om det tråden startet om. Om eg kunne bruke reciveren med alle de nye lydformatene uten hdmi inngang på reciver. Dette har eg fått bekreftet og fått grundig forklart hvordan det skall kobles opp med multikanalsutganger ut fra spiller og inn på multikanalsinngangene på reciver Derfor skall eg heller søke litt på forumet som tar seg av dvd og blu-ray spillere. Nå gjenstår det bare å finne en god blu-ray spiller som har like mange innstillingsmuligheter som BDP-S550 ( som butikken ikke kunne levere før jul p.g.a tomt lager der dei bestiller varer ) men takker for all hjelp eg har fått

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt: Panasonic BD-55 har alt sonys 550 har, bare en smule skarpere/bedre bilder, spes på farger! Google det, jeg kjøpte min BD55 på netonnet for en hyggelig penge.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3
    Asfalt: Panasonic BD-55 har alt sonys 550 har, bare en smule skarpere/bedre bilder, spes på farger! Google det, jeg kjøpte min BD55 på netonnet for en hyggelig penge.
    Har vurdert BD-55 også men valg av spiller må eg lete etter på det forumet som handler om blu-ray spillere

Sony BDP-S550 har innstillinger for avstand, størrelse og nivå når en bruker multi utgangene. Dette har ikke Panasonic BD-55. ( Her må eg beklage for feil informasjon. Eg hadde lest i testen i Hjemmekino att Panasonic BD-55 ikke hadde innstillinger for avstand, størrelse og nivå når en brukte multi utgangene på spilleren. Leste i ett forum om blu-ray spillere der de diskuterte siste testen i Hjemmekino. Der kunne Jørn i hjemmekino bekrefte att det var gjort en feil under testen og att Panasonic BD-55 faktisk har justeringer for høgtalerne med multi utgangene. )Eg må ha multi utganger på spilleren siden eg ikke har hdmi inngang på reciveren min og da er det en stor fordel å kunne stille inn avstand, størrelse og nivå i spilleren.

Nå leser eg i det forumet som handler om dvd og blu-ray spillere her på AV forum for å finne den rette spilleren for meg

Har rettet opp i en feil i teksten over angående Panasonic BD-55. Den har innstillinger for avstand, sørrelse og nivå når en bruker multi utgangene på spilleren. Det er da godt å vite:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GR3

Takker for tipset selvfølgelig. Er alltid takknemlig for hjelp Er ikke umulig att det blir Panasonic BD-55, men nå tenker eg litt på Pioneer BDP-51FD selv om det er en dyrere spiller. Ser ikke ut som det er så mange spillere som har de innstillingene som Sony BDP-S550 har på høgtalerne med multi utgangene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har rettet opp i en feil i ett innlegg eg skreiv litt over angående Panasonic BD-55. Den har innstillinger for avstand, sørrelse og nivå når en bruker multi utgangene på spilleren. Det er da godt å vite Da er det store muligheter for att eg velger denne spilleren Men eg må finne ut om pioneer har innstillinger på multikanalene også før eg bestemmer meg. Nå står det mellom Pioneer og Panasonic:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var det han skreiv:

Bare for å ta en ting med en gang så snek det seg inn et par feil i testen. Vi jobbet som idioter siste uken og fikk alt for liten tid til korrektur. under oppsummeringen står begge Panasonicene med karakter 6. Det er karakterene som står under selve testene som skal være de korrekte. Vi ga der BD55 en 4-er. Litt av begrunnelsen for det var at vi ikke kunne finne noen innstillinger for høyttaleroppsett hverken i menyen eller i manualen. I ettertid har vi funnet ut av spilleren faktisk har dette, og da er det naturlig å løfte karakteren på denne spilleren til en 5-er.

Glemte å legge ved link til siden:

http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...o-nr-11-a.html

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •