Denon AVR 1803 og ting jeg ikke forstår

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon AVR 1803 og ting jeg ikke forstår

Hva er forskjellen mellom "+MAIN" og "NORMAL" under system setup under subwoofer? Og hva er "EXT.IN SW +00" Skjønner INGEN TING av sistnevnte. Manualen forklarte ikke helt hva det var. Noen som vet?

ProtoType

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 1801 tidligere og der var +main at bass under 80 Hz også gikk til fronthøyttalere.Ved normal gikk bass under 80 Hz kun til subwoofer.

EXT IN SW: Mener å huske at du setter subnivå her ved bruk av multikanals(6.1 inngangen).Altså at nivået du setter her,kun gjelder ved bruk av denne inngangen

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melle: Er du sikker på dette? Når jeg tar av frontstoffet og ser på elementene, kan jeg ikke akkurat se at Dali 6006 spiller noe mere bass enn på normal. Setter jeg derimot "SUB OFF" så beveger elementene seg mye mer. Det er det jeg vil oppnå! Det jeg tror skjer siden film er kodet i 5.1 kanaler, er at når det er dypbass under en viss frekvens, så vil sub´en spille dette uansett. 0.1 kanalen sender jo den den skal til sub om den er tilkoblet. Derfor tror jeg Dali 6006 slutter med bassen til 80 Hz. Dvs, si at det faktisk ikke er noen forskjell på "+NORMAL" og "+MAIN"?'
    Kanskje det har mer å si på filmer uten DD og DTS. F.eks Pro Loigic II? Noen andre her som har Denon med nevnte funksjoner som vet noe mer? Kanskje jeg skal teste litt til. Tenkte å slenge på U571 og sette på undervannsbombene og følge med om elementene på Dali 6006 beveger seg mer under "+MAIN". Vanskelig å få gjort dette nå ettersom jeg har en sønn som krever sitt!

ProtoType

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er sikkert dette endret fra 1801.Fikk bedre bass i rommet med main+ med den ihvertfall,siden frontene spilte helt ned uansett hvilken mode jeg brukte.
    Som du skriver funker dette muligens bare i surroundmode.Prøv med 2 kanals musikk og se da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •