sliter med og få opp volumet med onkyo TX-SR 875

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy sliter med og få opp volumet med onkyo TX-SR 875

Hei. Sitter nå og ser Avenged sevenfold live in LBC, så ønsker og guffe opp en del. Men har et problem med at eg får ikkje skru opp volumet høyere en 92.5 så kommer max etter det! Veldig irreterende greier. Har vert inne i menyen og valgt at det ikkje skal være maks volum (alså du skal kunne skru til fullt, om det er nødvendig)

Bruker effekt forsterker på front og bak høytalerene (parasound a23 og DIY hypex UCD 400)

Veldig fint om noen kan hjelpe.:-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor høyt skalaen din går, men mener det var 100 som var maks på min 701.
    La merke til at om jeg skrudde opp en av kanalene til f.eks +3dB så kunne jeg ikke skru volumet over 97. Er en av dine kanaler stilt til +7,5 dB så kan det være årsaken.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Det som du sier er veldig sansynlig, for eg har stilt opp kanalene i menyen til +7.5db fordi det var så lavt volum. En annen ting eg også merket meg er at volumet forandrer seg veldig lite opp fra 60 til 92.5

Men eg skal justere ned igjen høytalerene inne i menyen og se om det kan hjelpe. Men eg vil jo ikkje kunne spille høyere av den grunn? Og for meg er det da rimelig ubrukelig og ikkje kunne ser konsert på mere en 105 decibel:neutral:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte det som jakv sier.
    Min 875 går til +14dB på maksvolum, men dette påvirkes altså av eventuelle korrigeringer i de respektive kanaler.
    Setter jeg eksempelvis senterkanal eller sub til +7,5dB, "mister" jeg tilsvarende på maksvolum.
    -
    Synes uansett at det er pussig at du ikke får trøkk nok med en Parasound a23 til frontene? Høyttalere med lav virkningsgrad?
    Har teknisk sett samme løsning her, men bruker Xindak 6950 til fronter og senter.
    Har riktignok ikke målt resultatet, men vil tro at jeg ganske greit kan klare mer enn 105dB?
    Som i mine ører, er mer enn høyt nok. ;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også det høres rart ut at du ikke får spilt "høyt nok".

Vet ikke helt hvor følsomme høyttalerne dine er , men om de er "normale" vil dette ligge rudt 90dB, og dersom du da pøser på 100W skal de produsere et lydtrykk på 110dB, og om du da har to høyttalere skal dette øke til 116dB.

Du har ikke byttet om fase på en av høyttalerne, dette resulterer gjerne i at bassen reduseres og dermed lydtrykket.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei bruker parasound a-23 til bakhøytalerene som er focal chorus 836 og hypex ucd 400 på frontene som er jmlab electra 920 begge har følsomhet godt over 90 decibel. Alt er koblet riktig, sjekket mangen ganger. Så eg får ikkje spille høyere en det eg gjør idag uansett om eg tar tilbake gainen på 0db i menyen? Kan det være dvd spilleren som har noen begrensinger? Mener og ha lest om at det er noe som kallest night mode, kan denne vere på? Eg har lite peiling på dette så takk for hjelpen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Night mode kan kanskje begrense volumet, i tillegg til dynamikken.

Har du koblet DVD spilleren analogt eller digitalt? Er dette i stereo?

Kan til sammen ligning si at jeg spilte musikk her for en times tid siden, Yamaha RX-V1800 og PSB 7PT sammen med en SVS sub og lå på 105dB med 115dB på toppene, og det skal du glatt tangere med det utstyret du har.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en "sammenlikning".
    Sammenlikning i gåseøyne, ettersom jeg testet skytescenen i "Master & Commander": 115 til 118dB, målt med -4 på receiveren. Volum på Xindak-forsterkerne på 91, max er 120.
    I den grad dette er sammenlikningsbart da. ;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, håper det er noe i dvd spilleren. Den er koblet med hdmi og lydformatet som brukes er dolby digital. Har også dra hjelp i bunn ved hjelp av en dynabel dy9815. Når eg kjører stereo (sugden for-forsterkeren) så kommer eg ofte opp i 126 decibel (radioshacken viser ikkje mer) men det er med veldig bass tung musikk... Eller kan det kallest musikk? Så lyd trykk vet eg at anlegget kan fremstille men det kommer bare ikkje når eg bruker reciveren:neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •