Hjelp meg sette opp min Yamaha RX-V1900

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp meg sette opp min Yamaha RX-V1900

Hei

Trenger litt grunnleggende hjelp til å sette opp receiveren min - samt høytalerne. Jeg har B&W fronthøytalere, samt B&W center, subwoofer og bakhøytalere. Har noen spørsmål jeg lister opp her:

Innstillinger

- Jeg har jo to store fronthøytalere og en minde senter. I innstillingene på V1900 kan jeg spille bass via a) Sub b) Front c) both. Hvilken skal jeg velge?
    Jeg skal velge "size" på speakers. Jeg regner med at de to bakkestående høytalerene er "large" men er usikker på den i midten. Skal den være "small"? Jeg ser på en Red Hot Chili Peppers DVD akkurat nå og føler jeg får for mye synging gjennom fronten slik at det skjærer i ørene fremfor å være behagelig. Publikum blir også veldig skjærende.

- Hvordan skal jeg beregne avstand til subwoofer i innstillingene? Har hørt at jeg skal sette den lenger "unna" enn den egentlig er?

- Hva betyr egentlig "level" i innstillingene? Og hva burde disse stå på? Alle er mer eller mindre på midten, selv subwoofer.

- Avstand til bakhøytalere. Jeg sitter i sofaen rett mot TV (3 m). Bak meg har heist bakhøytalerne i taket, så i luftlinje fra hodet mitt til de er det ca. 2 meter. I ren lengde er det bare 1m ca til veggen bak meg. Hva skal avstanden settes til?

Avspillingsinnstillinger
    Jeg bruker "Standard movie" til TV, det funker greiest. Problemet er; hva skal jeg bruke til Musikk-DVD? "Entertainment og Music Video" eller Stereo som om det var en CD? Dessuten, jeg kan velge mellom 2ch stereo og 7ch stereo. Når jeg velger 2ch kommer det bare lyd fra fronten (tom og kjedelig lyd uten bass) - mens når jeg velger 7ch lyd så kommer det en mye bedre lyd.

Please help me!

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett alle høyttalere til small, eventuelt front L & R til Large.
    Du skal ikke "sette" avstand til noe som helst. du skal kjøre automatisk romkorrejkson med målemikrofonen. Les manualen.

Newcomer karrey sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....plugga bare inn mikrofonen og lot YPAO gjøre sitt.
    ferdig ferdig

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg plugget også bare inn micen og kjørte auto setup og det fungerte kjempebra.V1800`n satte da frontene mine til large og har prøvd og sette disse til small men syns personlig at de låter bedre når de står på large.Dette kan du jo prøve deg fram litt med.Forskjellen er vel at på small så sender receiver de nedre frekvenser til sub istedenfor til både sub og front.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •