Ny forsterker ;) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet ikke hva du mener med "lite bass" det er jo litt forskjellig fra person til person, men jeg skal prøve å forklare litt av min erfaring;

Tidligere hadde jeg en Pioneer VSX-915, koblet opp som vanlig mot mine M-65. Dette var ikke noe supert oppsett, manglet litt bass, så jeg brukte en sub i tillegg, og frontene som SMALL. Maks volum jeg kunne dra reciever til, før jeg følte smertegrensen for høyttalern skulle inntreffe, var VOL -20 ca. Etter noen minutter spilling der, slo recievern seg av. Protect.
    Prøvde også å biampe med 915'n men det gav ikke noe nevneverdig bedre resultat.

Så gravde jeg frem en gammel Yamaha integrert forsterker, og koblet denne på pre out, og brukte denne til å drive kun bassene i M-65, å Pioneer'en på resten. Da kunne jeg ikke spille noe høyere, men slapp iallefall at den slo seg av i løpet av 1 eller 2 sanger.

Så fikk jeg låne en NAD 214 av en kompis, denne ble koblet som ren effektblokk, og drev hele høyttalern uten å klage. Den spilte høyere en de andre metodene mine, og hadde bedre kontroll på hele høyttalern.

Forrige uke fikk jeg min XTZ Class A-100D (gamle typen, med digitale innganger) men hastet på jobb, så gjorde det enkelt, koblet denne opp som ren effektblokk (via AMP IN tilkobling, forforsterkeren er ikke i bruk) og dette var et MASSIVT løft! Bassen ble mye bedre, denne hadde stålkontroll på høyttalern, og introen på "Money For Nothing" gav meg skikkelig gåsehud, og en meget fysisk opplevelse når de begynner å banke på trommene. KONGE!

Gleder meg bare nå til å komme tilbake fra reisejobb (er i spania nå) for å koble denne opp i ren stereo, uten pioneer'en som pre, og høre hvor mye bedre den kan prestere alene.

Den kan jo kobles til SUB via pre-out og noen Y-ledd, så det skal du ikke bekymre deg over.

XTZ hos avshop til 5800 er verdt det mener jeg! mulig du kan få den billigere fra sverige, men så er det det med service da

Newcomer Xzyte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for innlegget eMtea.

Forsto ikke alt du forklarte , har ikke særlig peil på bi-amp og sånn..

Tenker å kjøpe meg en sub senere, tror det vil hjelpe på bassen en god del..

Men så var det den pokkers forsterkeren. Er så sykt ubesluttsom..

Gi meg en link og si ; den kjøper du!
    Så er vi ferdig med det

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •