Yamaha 863 eller Sony 2400? Kan noen hjelpe?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 863 eller Sony 2400? Kan noen hjelpe?

Hei!

Ønsker å kjøpe en receiver i prisklassen 5000-8000,-. Onkyo 606 tror jeg at jeg dropper først og fremst pga det noen mener er et "overopphetingsproblem" med mange av (alle?) disse. Maskinen skal stå i et tv-bord. Samtidig ønsker jeg minimum 3 HDMI-innganger. Denon, Marantz og Pioneer har vel bare to HDMI-innganger i denne prisklassen hvis jeg ikke tar helt feil.

I alle testene jeg har lest kommer Yamaha 863 best ut lydmessig sammenliknet med Sony 2400, men jeg vet likevel ikke om denne er best egnet for mitt formål.

Receiveren skal brukes til følgende:
    1. Playstation 3 (spill og film) - kobles via HDMI.
    2. Musikk: Primært avspilling av komprimert musikk fra min nettverksserver via Squeezebox - kobles via digital koax.
    3. TV (inkludert HDTV-kanaler) via fiber (Altibox) - kobles via HDMI.
    4. DVD-spiller - kobles via komponent, koax eller S-video.
    5. VHS-spiller (ja det er sant - barna har mye gamle filmer på denne utdaterte greia ) - kobles via komponent (?).

Har Sony Bravia lcd-HD-tv.

Lurer på følgende:

1. Begge receiverene egner seg vel godt i kombinasjon med PS3?

2. Utifra det jeg har funnet på nettet er jeg usikker på om Yamahas "Compressed Music Enhancer" kan "aktiveres" på enhet koblet til via digital koax. Er det kun via iPod-dockingstasjon og bluetooth denne funksjonen virker??? På Sonyen tror jeg denne funksjonen kan aktiveres "uavhengig" av lydkilden, men mulig jeg tar feil?

Høyttalerne jeg skal koble til er vel ikke all verden, men de er slik at kona aksepterer dem ;

Pioneer S-VLF3-II
    (S-VLF3-II - Funksjoner - Pioneer Høyttalere - Audio & video)

Har lest at bassen på Sony 2400 kunne vært mye bedre, men med suben jeg har så merker jeg kanskje ikke store forskjellen på Yamahaen og Sonyen?

Andre alternative receivere å anbefale til min bruk?

Svært takknemmelig for hjelp! :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket med Yamaha Norge for deg:

Den ligger som et eget DSP program, og en kan benytte det til alle typer
    avspillinger.
    (eller til avspillinger fra hvilken som helst input)

Dvs. Fra tuner (Vanlig FM sending) , CD (ved avspilling av MP3 plater) ,
    AUX (hvis en f.eks. tilkopler MP3 spiller) ..........
    Bare å velge.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker takker!

Da kan jeg egentlig ikke se en god grunn til å velge noe annet enn Yamaha for min del!!! Selv om det er en hdmi-inngang mindre og den koster noe mer enn Sonyen så er det nok verdt det!

Jeg føyer meg inn i rekken av andre på forumet her som skryter av X3MHC! :-D

Denne informasjonen har jeg ikke klart å finne annet sted på nettet eller i bruksanvisninger!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv denne yamaharecieveren, "Compressed Music Enhancer" funker som X3MHC sier på alle innganger.
    Den utgjør faktisk en forskjell på musikk og radio med dårlig bitrate. Sparker litt mer liv i bunnen og får det til å låte mer oppløst. Hvordan det egentlig funker vet jeg ikke, men en positiv forskjell på en del lugubre mp3-innspillinger er det. Igjen gjør den ingen hørbar forskjell på FLAC og ukomprimert lyd.

Ellers er jeg meget fornøyd med recieveren som i tilegg til å gi god og kontrollert lyd skalerer alskens bilde, og gjør seg bra som hjerte i hjemmekinoen min med det jeg trenger av inn og utganger.

Edit: skriveleif

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kupper denne tråden litt jeg,har en v1800, ligger compressed music enhancer som DSP på denne også eller må jeg koble til gjennom ipod docking her?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger ganske sikkert som en DSP modus

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket manualen til RX-V1800 (riktignok US utgave) og det skal være en knapp på fjernkontrollen med opsjonen 'ENHANCER' for aktivering/deaktivering av denne DSP-funksjonen (uansett kilde). Ser ut til å være samme knapp som '0'.

Når aktivert skal 'ENHANCER' lyse opp i displayet.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å komme tilbake til temaet:

Jeg har Yamaha 663, som er lillebroren til 863, og er meget fornøyd. De er ganske like, bortsett fra 863 er enda litt mer fleksibel på oppskalering av bilde, samt har litt mer krefter. For meg har 663 krefter i massevis. Jeg vil absolutt anbefale Yamaha.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •