Denon 4308 eller yamaha 3900 til dali mentor 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 4308 eller yamaha 3900 til dali mentor 6

hei, jeg vet det tusen slike tråder allerede, men det enkleste er jo og spørre...

har som sagt mentor 6 og trenger en forsterker til dette, jeg må ha 2 hdmi utg så det begrenser jo valget litt...

kommer antagelig til å vente til neste høst med kjøp så da blir nok event denon 3810 eller 4310 mest aktuell av dem.

denon er jo en veldig ryddig forsterker med god osd, en de fleste er fornøyd med, men det er liksom alt også.
    yamaha skryter jo nesten alle av, bla den gode dynamikken den gir spesielt på film.

jeg liker en litt varm klang på lyden, gjerne med en god mellomtone, men jeg er veldig redd for den spisse diskanten de mentorene kan gi.

noen her som har prøvd begge og kan dele litt....

mvh

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville nesten testa dem og se hva du synes selv om de 2 forskjellige receiverne, er nok det jeg vil anfale deg i hvertfall. Du har i hvertfall et veldig godt utgangspunkt her, Dali Mentor 6 er jo kjempe flotte høytalere. Det er mange som ikke liker denon på dali pga den spisse diskanten, så jeg tror at yamaha vil kanskje passe deg litt bedre med tanke på varm og fyldig tone.

Men håper du finner ut av det, har du kjøpt høytalere eller er du i planleggingsfasen enda?

Newcomer WooBie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg kan si er at DENON har en varm toneklang, men ikke så mye punsh. Nå har ikke jeg hørt YAMAHA, men etter hva jeg har lest så har den litt mere punsh i toneklangen sin.

Nå er jeg en lykkelig eier av en 4308A og må si meg meget fornøyd med den, men som sakt savner jeg litt mere punsh i de lavere frekvensene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •