erstatter for Yamaha rxv1400

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

erstatter for Yamaha rxv1400

Tjo folkens,

Har sett etter en erstatter for rxv1400 fra Yamaha i noen måneder nå. Har hørt på mange av konkurrentene og jeg syns flertallet faller igjennom lydmessig og jeg hater å skulle lære meg alt på nytt..

HK blir for mye California, Denon blir for agressiv, Cambridge blir for laid back osv osv osv osv..

Rxv1400 låter definitivt bedre enn 863, som er dagens største modell før 1xserien begynner, i stereo.

Er 1900 en vesentlig bedre enn 1400 som forsterker? Jeg bruker den primært som en forsterker av en stereokilde?

Jeg trenger IKKE følgende:

-hdmi inngang/utgang
    -dekoding for de nye lydformatene
    -innganger for Ipod etc..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker kanskje som du egentlig har bruk for en stereoforsterker, eller tar jeg feil?

Hva slags utstyr skal det brukes sammen med?
    Og så er det det evindelige spørsmålet om pris
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har i utgangspunktet helt rett.. 90% av tiden jobber denne som en stereoforsterker. MEN..så er det film i helga, noen live konserter på tv, litt HDfilm/programmer på tv etc..

Budsjettrammen er oppad 15 laken. Har nettopp kjøpt meg nye Kef XQ30 og da datt budsjettet sammen..

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde definitivt ofret litt tid for å "lære meg" en ny forsterker for markant bedre lydkvalitet. Arcam AVR 350 fungerer også veldig godt i 2 kanaler.

Eventuelt kjøpe en ny Yamaha og vurdere om et effekttrin i 2 kanaler vil gi deg et ytterligere løft.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en integrert stereoforsterker med HT inngang for å få bedre lyd i stereo, og beholde Yamahaen til film i helgene?
    Forutsetter at du synes Yamahaen er grei til surroundlyd.

Hvis du vil ha en ny surroundreceiver ville jeg kikket litt på bruktmarkedet etter noen heftigere modeller som var litt "out of date". Disse kan være like gode som billigere nye, men gjerne bedre på stereo.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Jeg hadde definitivt ofret litt tid for å "lære meg" en ny forsterker for markant bedre lydkvalitet. Arcam AVR 350 fungerer også veldig godt i 2 kanaler.

Eventuelt kjøpe en ny Yamaha og vurdere om et effekttrin i 2 kanaler vil gi deg et ytterligere løft.
    Det du sier er at det er markant bedre lyd i Yamahas nyere AV forsterkere?

Etter mange timers lytting er 1400 langt bedre enn 863 som jeg lånte i 14 dager. Lyden er mer organisk, det henger bedre sammen. Det er helt tydelig at 1400 er mer en stereoforsterker enn 863. Den henger definitivt ikke med på teknoracet men det blåser jeg i.

Er 1900 ett klokt oppgraderingsvalg? Eller er det å ta ett halvt skritt forover?

Enig, Arcam er godlyd. Det er Audioscan i ny drakt som har agenturet nå eller?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hva med en integrert stereoforsterker med HT inngang for å få bedre lyd i stereo, og beholde Yamahaen til film i helgene?
    Forutsetter at du synes Yamahaen er grei til surroundlyd.

Hvis du vil ha en ny surroundreceiver ville jeg kikket litt på bruktmarkedet etter noen heftigere modeller som var litt "out of date". Disse kan være like gode som billigere nye, men gjerne bedre på stereo.
    Har du ett hett tips hva man bør se etter?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støttes

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Støttes
    Kunne tenkt meg denne selv jeg men i disse HD tider så må en finne andre løsninger.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. dere er skjønt enig om at dette er ett decent valg. MEN..er det ett bedre valg enn en ny Yamaha RX-V1900?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at den er bedre i stereo, til dekoding av film vil jeg tro de er noenlunde like. Men som Antiloop sier så er det jo flere av oss som tenker HD for tida.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •