klipsch og EFFEKT se her! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch er nok den som er alder mest kresen på elektronikken...

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Min mening:
    Styr unna ICE forsterkere på Klipsch, blir bare masete og slitsomt.

Parasound for alle penga, nesten........
    støtter den, hadde embla tinea på klipsch, ble skarpt og masete

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har nå sendt prisforespørsel til litt forskjellige butikker ang NC2250, så nå er muligheten stor for at parasound kommer på besøk før jul håper jeg

tar forstsatt mot gode tips og råd, slik at jeg for valgt best mulig amp :-)

hørt stort sett bare skryt om parasound til klipsch, og "alle" anbefaler nc2250 til mine rf83! håper dette blir bra!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Alle faktorer er viktige her, men å undervurdere matching av komponenter er hverfall dumt utifra min erfaring.

Helt enig med deg i det. Det gjelder alle stereoanlegg. Har man feil matching av komponenter og høgtalere kann resultatet bli forferdelig. Med rett matching blir det himmelsk bra lyd. Smak og behag bestemmer selvfølgelig inn på hva som er rett match for den enkelte

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    har nå sendt prisforespørsel til litt forskjellige butikker ang NC2250, så nå er muligheten stor for at parasound kommer på besøk før jul håper jeg

hørt stort sett bare skryt om parasound til klipsch, og "alle" anbefaler nc2250 til mine rf83! håper dette blir bra!

Det er sant. Det er veldig mange som bruker parasound til Klipch. Har desverre aldri hørt den komboen der sjølv Men eg rekner med att det er en grunn til att det er så mange som velger parasond til Klipch. Lykke til med valget

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått hørt eller muligens kjøpt NC2250 nå? Hadde vore hyggelig å fått en tilbakemelding på hva du synes om lyden Selv har eg seriøst vurdert å gå til innkjøp av en Hegel h200. Fikk høre h200 sammen med rf 82 i dag. VELDIG imponert over lyden. Har fått tips her på forumet om att h200 spilte bra på rf63 og rf83 og nå har eg hørt den sammen med rf82 selv. Har rf82 selv og nå ønsker eg meg en h200 til jul:-D Til meg fra meg Men det spørs om eg må vente til etter nyttår med å handle Mulig det er andre som ikke liker Hegel h200 til Klipch, men eg forelska meg i lyden med en gang eg fikk høre den på rf82 Dette er en stereoforsterker som også kann brukes som effektforsterker til frontene i ett suround oppsett. Smart løsning synes eg viss en ønsker best mulig lyd når en spiller musikk og samtidig ønsker en god effektforsterker til suround. Dette kan vere et tips til deg viss du ikke har handlet enda, men eg anbefaler deg å høre h200 på rf 83 siden eg veit att noen ikke mener Hegel er bra på Klipch, sjølv om eg aldri har hørt rf82 spille SÅ bra. Står en del om forsterkeren på siden til soundgarden. Der er det også linker til en rekke tester med mye god omtale. Testen i Fidelity stod det mest om den og det var flere som hadde tatt en grundig sjekk på h200. Håper eg ikke forvirrer deg, men du ønsket flere fips Lykke til med valget

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv vært innom nevnte hegel, og denne fikk jo også god skryt til rf83 av Lyd og Bilde...

Har nå fått tilbud på 11000 for NC2250 og 17000 for Halo A21, litt usikker på hvor stor forskjellen på disse vil være ytelsesmessig, om det er verdt prishoppet, etter hva jeg har fått med meg et begge svært gode tilbud, og a21 virker veldig billig! så sitter foreløpig enda i tenkeboksen om jeg skal hoppe i havet og ta NC2250, eller om jeg heller skal ta steget fult ut med a21, er jo en del mer peng, men også litt bedre forsterker :....

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv vært innom nevnte hegel, og denne fikk jo også god skryt til rf83 av Lyd og Bilde...

Har nå fått tilbud på 11000 for NC2250 og 17000 for Halo A21, litt usikker på hvor stor forskjellen på disse vil være ytelsesmessig, om det er verdt prishoppet, etter hva jeg har fått med meg et begge svært gode tilbud, og a21 virker veldig billig! så sitter foreløpig enda i tenkeboksen om jeg skal hoppe i havet og ta NC2250, eller om jeg heller skal ta steget fult ut med a21, er jo en del mer peng, men også litt bedre forsterker :....
    Har du penger til A21 så er det ikke noe å vente med, da får du deg en skikkelig krem forsterker som kommer til å dra mannen av hesten. Dette er en kjempe fin sak du kan leve lenge med.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var igrun det jeg tenkte jeg også, men spørsmålet er om jeg virkelig trenger noe mer enn nc2250, og om det er verdt det i ytelse denne prisforskjellen er noe annet.. ble uansett veldig usikker og interessert i a21, og vurderer nå å vente til januar å se om jeg klarer å skrape sammen nok til a21 om jeg bestemmer meg for å ta steget helt ut og gå for denne!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg å titte litt ut av Parasound "båsen"

Har selv hatt A21, og aldri vært mer skuffa over en forsterker. Ikke det at det er den dårligste jeg har hatt, men i forhold til oppgitt data og pris skuffet den stort...

Det ligger en Usher R1.5 på brukten til 12 000.-, den er milevis bedre en A21...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt med kvalitetslyd.no De har sykt billige priser på parasound fikk tilbud om nc2250 til 9000

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har Vincent Dancemainia, hvordan funker den på Klipsch da? Kunne jo også vært en god kandidat for trådstarter, men etter som du ikke har nevnt den er den kanskje ikke perfekt for klipsch? Er litt interessert i Vincent jeg også, så hadde vært fint med noen beskrivende ord..

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min beste erfaring på 83 var med Mcintosh mc602 , "tordenfugelen" som den blir kalt våkna virkeligt til liv , dynamikk å bass kontroll fik enn ny meining . Men det er enn frykteligt dyr poweramp .

Ellers vill jeg anbefale som ved flere ti tall anledeninger tideligere Mcintosh mc275 , 2x75 rør watt . Har hatt den på både RF7 og RF83 . Der får du etter min smak det beste fra 2 verdener . Perfekte forsterker på klipsch etter min smak .

Ligger enn på Hifisentralen til 15 000kr nå , visst den ikke er solgt .

Om du skulle være intressert i enn MC602 send meg PM .

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Anbefaler deg å titte litt ut av Parasound "båsen"

Har selv hatt A21, og aldri vært mer skuffa over en forsterker. Ikke det at det er den dårligste jeg har hatt, men i forhold til oppgitt data og pris skuffet den stort...

Det ligger en Usher R1.5 på brukten til 12 000.-, den er milevis bedre en A21...
    Dette kan jeg også stå for,A21 er ingen god match til klipsch,men denne Usher`n er en meget god match,har hadt samme selv,solgte den,men angrer bittert på det nå.

Eller så kan jeg anbefale gammelt Parasound,det spiller vannet av A21. Kjører selv HCA serien og det fungerer som bare det. Når det gjelder NC2250 er det også en god match, og masse for pengene.
    Klipsch er en litt vanskelig sak å få til å spille uten videre,matching er ett must men det må ikke rør til for at det skal spille bra.
    Prøv å få lånt deg NC2250 eller kjøp Usher`n,du kommer ikke til å angre.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Ser du har Vincent Dancemainia, hvordan funker den på Klipsch da? Kunne jo også vært en god kandidat for trådstarter, men etter som du ikke har nevnt den er den kanskje ikke perfekt for klipsch? Er litt interessert i Vincent jeg også, så hadde vært fint med noen beskrivende ord..
    Joda fungerer knallbra det, den har rør på inngangen så den roer hornet til klipschene betraktelig, føler det er en ganske bra match. Grunnen til at jeg ikke nevnte den var for trådstarter ser ut til og være ute etter en effektforsterker i en litt høyere prisklasse, jeg har rf-82 og trådstarter har rf-83 er kanskje lurt og lige lit mer i det da

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Har du hørt med kvalitetslyd.no De har sykt billige priser på parasound fikk tilbud om nc2250 til 9000
    Import fra USA ja. Dritt det med garanti da

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Import fra USA ja. Dritt det med garanti da
    Jaja, men de har jo plikt til å gi garanti de også akkurat som alle andre. Produktet blir nok fikset, men hvor lang tid det vil ta er jo en annen sak

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger en Usher R1.5 på torget nå til 12000,- Dette er en veldig god pris på dette effekttrinnet, og det er etter min mening et mye bedre trinn enn A21. Jeg har eid begge disse forsterkerene, og testet begge på mine tidligere RF83. Usher er mer oppløst i topp, og tillater høyttalerene å jobbe mer i dybden enn Parasound gjorde

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/40197/cat/13
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer gismo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Matching...

Har lest igjennom denne tråden og synspunktene er mange. Og det er jo som det skal være:-D Godt at vi alle ikke er like, har lik smak og "samme" hørsel.
    Men må bare slutte meg til de som over her har lagt stor vekt på "match" av hele oppsettet. Om man har prøvd en del (gjennom mange år) så ser man viktigheten av dette tydligere og tydligere.
    Og som også noen er inne på her oppe, prøv for all del ut komponentene hjemme hos deg selv, i det rom og miljø du skal ha oppsettet stående i fremover. Kjenner ikke Klipsch annet en hva jeg kort har hørt på noen messer, så skal ikke uttale meg om match av elektronikk til disse.
    Men en lang og allsidig lytte seanse av oppsett der det SKAL spille, er uvurderlig:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gismo
    Har lest igjennom denne tråden og synspunktene er mange. Og det er jo som det skal være:-D Godt at vi alle ikke er like, har lik smak og "samme" hørsel.
    Men må bare slutte meg til de som over her har lagt stor vekt på "match" av hele oppsettet. Om man har prøvd en del (gjennom mange år) så ser man viktigheten av dette tydligere og tydligere.
    Og som også noen er inne på her oppe, prøv for all del ut komponentene hjemme hos deg selv, i det rom og miljø du skal ha oppsettet stående i fremover. Kjenner ikke Klipsch annet en hva jeg kort har hørt på noen messer, så skal ikke uttale meg om match av elektronikk til disse.
    Men en lang og allsidig lytte seanse av oppsett der det SKAL spille, er uvurderlig:-D

Helt enig i alt du skriver her. Kloke ord

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •