Abrahamsen VS Vincent.

Tjenare alla.
Går nå rundt og vurderer en skikkelig oppgradering til annlegget mitt.
Har nå en ok surroundreciver. (Yamaha RXV-659) som jeg bruker til og drive et par med KEF IQ9 høyttalerer, kommer forøvrig etterhvert til og skifte de ut med XQ40 serien til KEF.
Men har etterhvert blitt mere og mere fan av en skikkelig stereoddel,
Så nå har jeg kikket litt rundt og funnet noe jeg tror jeg kan bli fornøyd med.

Har funnet 2 merker, Abrahamsen, det første merket jeg har sett på.
Har sett at Abrhamsen har høstet meget gode kritikker, og har en lydsignatur jeg finner veldig interressant, Abrahamsen har også et veldig bra utsende som også teller.
Det som også er til Abrahamsen's fordel er jo det at forforsterkeren har en Prosessorinngang, noe som gjør at man kan koble enkelt til en surroundforsterker senere for og få surround, men samtidig beholde en dedikert stereodel,.

vurderer et oppsett som jeg tror jeg kan bli fornøyd med hos Abrahamsen bestående av:

V1.0 Cd spiller.
V3.0 Forforsterker.
2X V4.0 Effektforsterkere, (brokoblet).

Har også sett litt på Vincent, har falt for deres Hybrid serie, med blanding av Rør/transistor.
Disse virker veldig spennende . Og jeg ser for meg at jeg kan bli meget fornøyd med rør da jeg liker en varm klang til musikken som det sies at rør skal gi.
Liker også designen til Vincent, men vet at forforsterkeren ikke har prosessorinngang så hvordan er mulighetene til og evt koble dette opp I surround senere?
Ulempen med vincent er jo den at jeg ikke har fått hørt disse komponentene “live” (noen som vet hvor de har vincent utstillt I osloområdet?)

CDS6 Cd spiller.
SA-T1 forforsterker.
2X SP-T100 Effektforsterkere,Monoblokker.

Hvorfor kun Abrahamsen & Vincent? Jeg får rabatter på disse igjennom jobben derfor er det disse merkene jeg har funnet ut passer meg (og lommeboken min) veldig godt.

Så her sitter jeg med valgets kval, Vincent annlegget er litt dyrere enn Abrahamsen, men jeg kan godt investere noe tusen ekstra hvis det er vært det.
For jeg kommer nok til og ha disse komponentene en god stund.
Så hva bør jeg egentlig gå for? Liker begge to men jeg er I tvil om det er verdt og spytte I de ekstra tusenlappene for Vincent? Noen som har noen formeninger rundt dette?